يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۵
پنجره دوباره گشوده شد

بازجویی ۵ ساعته سعید مرتضوی در «پنجره»/ پنجره را اینترنتی بخرید

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 332636
هفته نامه پنجره پس از مدتی وقفه امروز با پرونده های جنجالی خود دوباره به کیوسک بازگشت.
به گزارش جهان،۱۰ سال پيش، وقتي صحبت از نقش منفي سعيد مرتضوي در آزمون دستياري به ميان آمد، بسياري از سياسيون ترجيح دادند به ‎جاي مبارزه با فساد و تخلف، به بازسازي چهره انقلابي قاضي سعيد مرتضوي بپردازند و دم زدن از فساد و تخلف به صلاح و مصلحت نبود.

بعد از اين‎که نقش وي در پرونده تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد و رابطه اش با جاسبي بر همگان محرز شد، باز هم مصلحت انديشان اصرار داشتند نقطه ابهامي از مرد روياهايشان مطرح نشود و قاضي مرتضوي هنوز هم برايشان مرد رويايي مبارزه با جريان‎‎‎هاي ضدانقلاب باشد. اما وقتي مرغ مصلحت انديشي و قبيله گرايي يک پا داشته باشد، مرتضوي به ‎جاي محاکمه و مؤاخذه شدن، به رياست سازمان تأمين اجتماعي منصوب ميشود و گلوله برفي کوچک تخلفاتش در بستر اختيارات و اموال سازمان تأمين اجتماعي منجر به بهمني مي شود که مردم، «قاضي مرتضوي» را براي هميشه با فساد تأمين اجتماعي ياد کنند.

پنجره در اولین شماره جدید خود به «واكاوي اتهامات سعيد مرتضوي در تأمين اجتماعي» پرداخته است. مصاحبه با سعید مرتضوی، انتشار اسناد منتشر نشده از فساد تامین اجتماعی و گفت وگو با علیرضا محجوب، امیرحسین قاضی زاده و سیدمهدی هاشمی از بخش های دیگر این پرونده است.


اهالی حوزه پنجره نیز در این شماره پرونده ویژه ای را به بررسی و نقد کتاب «منهای فقر» آخرین اثر استاد حکیمی اختصاص داده اند. پرونده ای که نه در حمایت سرمایه داری بلکه در نقد «منهای فقر» است! اما پنجره اقتصادی این هفته میان «محمود احمدی نژاد» و «حسن روحانی» پرداخته است. پرونده ای که در کنار این مناظره به بررسی مناقشه اقتصادی دولت دهم و یازدهم پرداخته است.

در کنار این پرونده ها پنجره از این به بعد یک ضمیمه همیشگی را به همراه دارد. «پنجره مثبت» ضمیمه ای ۱۶ است که برای مخاطبین جوان و نوجوان گفتمان انقلاب اسلامی منتشر می شود. مصاحبه با محمدمهدی سیار و طنز های امید مهدی نژاد از مطالب ویژه این ضمیمه است. همچنین سرویس ترجمه پنجره از سرویس های جدیدی است که در دوره جدید به مخاطبین ارائه میشود.

هنوز يک ماه از امضاي توافقنامه ژنو ميان ايران و گروه کشور‎هاي ۱+۵ نگذشته است که ليست تحريم‎‎هاي جديد عليه ايران از سوي آمريکا منتشر شد. در حالي‎که اخبار رسيده از کاخ سفيد حکايت از آن داشت که دولت اوباما به‎دنبال منصرف کردن کنگره و سنا از وضع تحريم‎‎هاي جديد عليه ايران است، اين‎بار دولت آمريکا از کنگره سبقت گرفت و ليست جديدي از تحريم‎ها عليه ۱۷ شرکت و شخص حقيقي ايراني و خارجي را منتشر کرد. پيش از اين نيز شوراي اتحاديه اروپا در بيانيه‎اي رسمي اعلام کرده بود ۱۶ شرکت کشتيراني و يک شرکت ديگر را به فهرست تحريم‎‎هاي خود اضافه کرده است. به همین دلیل پنجره در پرونده سیاست خارجی خود با عنوان « خشتي نو بر ديوار بي‎اعتمادي» به بررسی ابعاد مختلف وقایع هسته ای پرداخته است.

پنجره ۱۷۹ را با ۱۰۰ صفحه و قیمت ۴۵۰۰ تومان میتوانید از کیوسک های مطبوعاتی تهیه کنید. همچنین پنجره الکترونیک نیز از این شماره با بیش از ۵۰ درصد تخفیف در پایگاه اینترنتی پنجره (panjerehweekly.ir) عرضه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *