شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۲

هاشمی: امیدواریم تحریمها لغو شود

نباید اجازه دهیم در کشور تفرقه ایجاد شود
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب: 332227
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اختلاف نظر در همه دنیا وجود دارد گفت: نباید اجازه دهیم که در کشور تفرقه ایجاد شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی دقایقی پیش در جمع خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران رفسنجان گفت: شما مطمئن باشید با چشم باز و دل روشن وارد فضای ایثارگری شده اید، شهدای ما از جوانان داوطلب بودند و با وجود اینکه در زمان جنگ امام راحل( ره) نظرشان بر این بود که افراد زیر سن ۱۶ سالگی به جبهه نروند اما خیلی ها شناسنامه شان را بالاتر می گرفتند تا به مصاف دشمن بروند و مسائل قابل توجه ای از عشق و معرفت در زمان جنگ دیدیم.

وی ادامه داد: خانواده های شهدا و جانبازان وقتی که شهیدی را می آوردند با روی باز بر سر پیکر مطهر عزیزشان می رفتند و مقاومت نشان داده و زینب وار و قهرمانانه در صحنه بودند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی اذعان داشت: خانواده ها از رزمندگان حمایت می کردند و هم اکنون می بینیم که عطر جبهه در سراسر کشور پراکنده شده است.

مردم به انقلاب و نظام ایمان دارند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان داشت: اگر ملت ایران در این شرایط که شرق و غرب ملت ما را تحریم کرده اند و گرانی در کشور به وجود آمده است مقاومت کرده و خم به ابرو نمی آوردند برای این است که به انقلاب خود ایمان داشته و راه خود را قبول دارند.

وی با بیان اینکه در جنگ نیروهای ارزشی را از دست دادیم گفت: اگر هم اکنون این افراد زنده بودند به طور قطع به شکلی دیگر در حال خدمت رسانی به مردم بودند.این خونهای مقدس می جوشند و دلها را آرام می کنند و اثر آنها کمتر از خود صاحب خون نیست.

آیت الله رهاشمی رفسنجانی تصریح کرد: ما نمی توانیم در سخنرانی ها، خطبه ها و کتاب ها به خوبی حق مطلب را به افراد ادا کنیم و حضور شجاعانه مادران شهدا در صحنه و ایستادگی و مقاومت آنها خود نشانگر ایثار و فداکاری است که فرزندان آنها به کشور کرده اند.

برنده واقعی انقلاب ایثارگران هستند

وی با اشاره به گذر کشور از گردنه های مختلف از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: تحریم ها از ابتدای انقلاب علیه ایران اسلامی وجود داشت و بعد از دوران جنگ نیز با تعداد زیادی از شهدا و مفقودین مواجه بودیم و یکی دیگر از مشکلاتی که در آن زمان وجود داشت آمار بالای افراد بیکار بود که باید برای آنها شغل ایجاد می شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان داشت: ایران اسلامی شرایط بسیار دشواری با مقاومت و صبر ملت ایران پشت سر گذاشت.بهترین یاوران انقلاب خانواده های شهید هستند و همه از راهی که رفته اند راضی اند و برنده واقعی صحنه جنگ و مشکلات کشور ایثارگران هستند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: دنیا مقطع کوتاهی از زندگی ماست اما آن چیزی که بعد از مرگ با آن رو به رو می شویم زندگی ابدی است که پایان ندارد.

وی ادامه داد: شهدا در زندگی ابدی می فهمند که آن چیزی که برای خود و بستگانشان ایجاد کرده اند فتح واقعی بوده و شهیدان می توانند شافعی خانواده های خود نیز باشند.کسانی که راه خدا را در پیش دارند ایمان، عمل صالح سرمایه آنها است.

تفرقه افکنان دشمن را شاد می کنند

وی با اشاره به اینکه کسانی که می خواهند حق ایثارگران و خانواده های شهدا را تضعیف کنند باید جواب خدا را بدهند، افزود: قطعا شهدا راضی نیستند که جامعه اسلامی در آن تفرقه باشد چرا که اگر اختلاف ایجاد شود دشمن می تواند رخنه کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به حاظران گفت: شما باید منادی وحدت باشید و کسانی که به دنبال ایجاد اتقرفه هستند را نصیحت کنید.برخی اختلافات در کشور وجود دارد اما ان اختلافات در همه جا هست؛ از اختلافها بحث ها به وجود آمده و این امر معلومات ما را بیشتر می کند اما نزاع هیچگونه توجیهی ندارد و نباید اجازه بدهیم که در فضای ایثارگری نزاع به وجود آید.

وی گفت: شهیدان زنده است و خون آنها آدمی را دعوت به حق می کند و این همان کاری است که معلم یا خطیب انجام می دهد.

امیدواریم تحریمها لغو شود

آیت الله رفسنجانی خطاب به خانواده شهدا و ایثارگران گفت: شما برنده قطعی تاریخی انقلاب هستید و من به عنوان کسی که سالها فرمانده جنگ بودم می دانم که چه ارزشی در وجود شهیدان بود و شما باید این نعمت الهی را شکر کنید.

وی گفت: اینکه نظام از لحاظ مادی کمک هایی را به خانواده های شهدا کرده است ناکافی است و ان شاء الله با برداشته شدن تحریم ها دست دولت و رهبری باز می شود و می توان کمک های بیشتری را به خانواده های معزز شهدا انجام داد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در حال حاضر دولت الان مقروض و بدهکار است و درآمدهای نفتی و صادراتی اش منجمد شده است که این امر نیز با لغو تحریم ها حل خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رازی
منتظر باشید و امید وار که آرزو بر جوانان عیب نیست
آرزو بر جوانان عیب نیست..!!!