يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

خادم نمی‌توانددرکمیته‌ملی‌المپیک‌شرکت‌کند

دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 331670
بهرام افشارزاده گفت: امیررضا خادم نمی‌تواند به عنوان یکی از اعضای کمیسیون ورزشکاران در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کند.
خادم نمی‌توانددرکمیته‌ملی‌المپیک‌شرکت‌کند
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از پایان نشست هیات اجرایی این کمیته در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به این پرسش که آیا امیررضا خادم می‌تواند در انتخابات شرکت کند، اظهار کرد: خادم می‌توانست طبق اساسنامه از طریق کمیسیون ورزشکاران در انتخابات شرکت کند که دیگر طبق قانون امکانش وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال تعویق انتخابات وجود دارد، تصریح کرد: به هیچ عنوان تعویق مجدد در برگزاری انتخابات نخواهیم داشت.

افشارزاده در پاسخ به این سوال که چه کسانی در نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز غیبت داشتند و در مورد چرایی نبود آنها گفت: علی‌آبادی، قدمی، کفاشیان، شهریان، ناطق‌نوری و سیدمهدی هاشمی در جلسه شرکت کردند. کرباسیان جلسه داشت و محمود خسروی‌وفا و محمود مشحون نیز در سفر بودند. آنها به همین دلیل در جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک شرکت نکردند.

وی در واکنش به خبرنگاری که پرسید تکلیف اصلاح آیین‌نامه انتخابات کمیته‌ چه خواهد شد، عنوان کرد: درباره آیین‌نامه بحث شد و قرار است فردا ساعت ۶:۳۰ صبح هیات اجرایی کمیته ملی المپیک دوباره جلسه‌ای داشته باشد و تصمیم بگیرد.

دبیر کمیته ملی المپیک با بیان این که هنوز در مسائلی از آیین‌نامه شبهه وجود دارد، ادامه داد: درباره مسائلی که دارای شبهه هستند و در خارج از کمیته ملی المپیک مطرح می‌شود، صحبتی نکردیم. باید آیین‌نامه کامل شود. از روز شنبه هفته‌ آینده ثبت‌نام آغاز می‌شود همه کاندیداها باید از همه اصلاحات مطلع شوند و خودشان را با آن وفق دهند. فردا این آیین‌نامه تکمیل خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که قرار بود هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بیانیه‌ای علیه خسروی‌وفا و اظهارتش صادر شود، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان چنین قراری نبوده است.

وی درباره اظهار نظر علی‌آبادی بعد از نشست قبلی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و اعلام صدور بیانیه علیه خسروی‌وفا نیز گفت: هنوز چیزی در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مطرح نشده و بهتر است صحبت‌ها دست به دست عنوان نشود و در قالب گفتمان داخلی باشد.

افشارزاده در واکنش به این اظهارنظر که اگر قرار بود آیین‌نامه انتخابات کمیته‌ نهایی شود، چرا یک دور از نامزدها ثبت‌نام شد، اضافه کرد: اقدامی برای ثبت‌نام صورت نگرفته است. فقط فرم‌های ثبت‌نام را به نامزدها داده‌ایم. از ابتدا هم قرار بود که انتخابات کمیته ملی المپیک تاخیر داشته باشد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که شما می گویید اساسنامه و آیین‌نامه کمیته ملی المپیک باید به تصویب مجمع برسد و بعد از آن انتخابات برگزار شود، تصریح کرد: اساسنامه کمیته ملی المپیک می‌گوید که انتخابات باید بر اساس یک آیین‌نامه تنظیم و طبق آن برگزار شود. آیین‌نامه مشکلی ندارد و همان مسائل اساسنامه است که باید به تصویب هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برسد.

وی درباره حضور هادی ساعی در نشست‌های هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: بعد از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک ساعی در نشست‌های هیات اجرایی شرکت خواهد کرد. ما هم تلاش می‌کنیم که از IOC مجوز لازم را بگیریم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به این اظهارنظر که IOC اعلام کرده که نماینده ورزشکاران باید در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک شرکت کنند، خاطرنشان کرد: اساسنامه ما ۶ ماهی است تغییر کرده و باید طبق آن عمل کنیم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که تکلیف نماینده باشگاه‌ها در انتخابات کمیته ملی المپیک چه می‌شود، تصریح کرد: ما اتحادیه مدیران باشگاه‌ها و فوتبال داریم نه کل باشگاه‌ها. به هر صورت تصمیم خود را اعلام خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *