دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

واکنش الماسی به یک حرکت غیراخلاقی

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 331126
جهانگیر الماسی با ابراز تاسف از هجوم برخی ایرانی‌ها به فیسبوک لیونل مسی فوتبالیست آرژانتینی و گذاشتن نظرهای بی‌ادبانه، این حرکت را باعث خدشه‌دار شدن فرهنگ ایرانی دانست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان پروژه سینمایی "رنج و سرمستی" با حضور در جشنواره بین المللی سینماحقیقت عنوان کرد امروزه بستر توسعه مستند اجتماعی نسبت به دیگر گونه های مستند، بیشتر فراهم شده است.

وی عنوان کرد: در سینمای مستند با گستره وسیعی از تعاریف از جمله مستند گزارشی، پژوهشی، علمی، اجتماعی و... روبه رو هستیم و به اعتقاد من، سینمای مستند برای جلب مخاطب باید طرحی تازه را بازگو کند؛ طرحی در ارتباط با زندگی مخاطبی که از وجود آن بی اطلاع است!

الماسی افزود: در حال حاضر مستند اجتماعی این وظیفه را عهده دار است. امروزه جامعه ایرانی با برخی معضلات اجتماعی روبه رو شده و بستر توسعه مستند اجتماعی نسبت به گونه های دیگر فیلم مستند بیشتر فراهم شده است.

وی تصریح کرد: نوشتن بیش از صد هزار کامنت بی ادبانه در شبکه اجتماعی فوتبالیستی معروف (لیونل مسی) خدشه ای بزرگ به فرهنگ ایرانی وارد ساخته و باید بررسی شود چه اتفاقی برای فرهنگ مردم رخ داده که این برخوردهای سطحی نگر اجازه رشد پیدا کرده است.

الماسی گفت: وظیفه فیلم مستند اینجا روشن می شود. یک مستند می تواند با پرداختن به این موضوع و نگاهی آسیب شناسانه وارد شده و این رفتارها را به نقد و چالش بکشد.

وی در پایان عنوان کرد: مناسبات فرهنگی جامعه باید از طریق دوربین رسانه های عمومی سامان دهی شود. مدیریت میانی با پرداختن به این نکات در زندگی اجتماعی مردم می تواند زخم های کوچک را التیام بخشد و خاطرات بد را از ذهن ما پاک کند و موجب بروز هویت اصلی هر ایرانی شود.

هفتمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت با شعار "حقیقت بهترین راهنماست" تا ۲۶ آذرماه، در در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برپا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *