دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
وزیر کشور خبر داد:

بررسی صلاحیت ۴۲۵ نفر برای استانداری‌ها

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب: 330896
وزیر کشور گفت: برای استانداران کشور صلاحیت ۴۲۵ نفر را بررسی کرده و با حدود ۱۳۵ نفر هم مصاحبه کردم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر‌ اظهارداشت: از ابتدای شروع به کار دولت تاکنون ۸۲۸ شهردار و ۸۰ فرماندار سراسر کشور منصوب شدند.

وی با اشاره به نحوه انتخاب استاندار بوشهر‌‌ اضافه کرد: در بوشهر با تراکم نیرو مواجه شدیم که همه گزینه‌ها از دیگری بهتر بود اما در نهایت به آقای مصطفی سالاری رسیدیم و ایشان به عنوان استاندار بوشهر انتخاب شدند.

وی با قدردانی از امام جمعه و نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان در مسیر انتخاب استاندار جدید گفت: ایشان در انتخاب استاندار جدید بوشهر نیرویی را به ما تحمیل نکردند و نمایندگان مجلس هم همین رویه را داشتند و اصرار بر فرد خاصی نکردند.

وزیر کشور گفت: سالاری، استاندار جدید بوشهر نباید خود را مدیون کسی بداند، این لطف خدا بوده که استاندار شده و باید مدیون خداوند باشد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و فرعی و اموری که هدف اصلی نیست قابل بخشش نخواهد بود و مسیر پیشرفت و توسعه بوشهر باید با همدلی و همراهی ادامه یابد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه استاندار جدید باید منادی عدالت باشد، گفت: در حوزه اجرا بزرگترین شاخصه عدالت، قانون است و استاندار و مدیرانش باید قانون‌مدار حرکت کنند. بنده خود مطلقاً خلاف قانون عمل نمی‌کنم و باید ثابت کنیم به قانون پایبندیم.

وزیر کشور با تاکید بر تعامل مثبت و سازنده استاندار با مردم تاکید کرد: شرط اول در انتخاب مدیران اعتدال و تجربه مفید است و باید از بین نیروهای معتدل و باتجربه افرادی پاک‌دست برای مدیریت انتخاب شود.

وزیر کشور ادامه داد: اصلی‌ترین چالش ما در مقابله با دشمن کارآمدی است چرا که دشمن در این حوزه همواره می‌کوشد، ما را به چالش بکشد.

وی جذب سرمایه در استان بوشهر را یک اولویت ذکر کرد و گفت: تقویت صنایع پایین دستی نفت و گاز از دیگر ضروریاتی است که باید مدیران استان بوشهر آن را مد نظر داشته باشند.

لازم به ذکر است لحظاتی پیش حکم استانداری بوشهر که به امضای عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور رسیده بود به مصطفی سالاری استاندار جدید بوشهر اهدا شد و از زحمات فریدون حسن‌وند فرماندار پیشین بوشهر قدردانی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *