يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

آشنايي‌باحريفان‌استقلال‌درليگ‌قهرمانان‌آسيا

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 330793
استقلال هيچگاه الجزيره امارات را شکست نداده و در مقابل هيچگاه از الريان قطر شکست نخورده است.
آشنايي‌باحريفان‌استقلال‌درليگ‌قهرمانان‌آسيا
به گزارش جهان به نقل از ورزش سه، ليگ قهرمانان آسيا در سال 2014 روز گذشته در کوالالامپور مالزي قرعه‌کشي شد و 4 نماينده ايران از جمله استقلال در اين دوره از مسابقات حريفان خود را ‌شناختند.
 
بر همين اساس تيم‌هاي استقلال در گروه A رقابت‌ها بايد براي صعود به مصاف تيم‌هاي الريان قطر، الجزيره امارات، الشباب عربستان برود.
 
در گزارشي قصد داريم حريفان استقلال در رقابت‌هاي فصل 2014 ليگ قهرمانان آسيا را معرفي کنيم.
 
*الشباب عربستان
 
شيرهاي سفيد به واسطه کسب عنوان سومي ليگ برتر عربستان در فصل گذشته به عنوان يکي از 4 نماينده عربستان راهي ليگ قهرمانان آسيا در فصل جاري شدند.
 
الشباب عربستان که از مربي بلژيکي به نام اميليو فررا بهره مي‌برد در رقابت‌هاي فصل گذشته ليگ قهرمانان آسيا و در گروه اول و جايي که تراکتورسازي ايران، الجيش قطر و الجزيره امارات هم حضور داشتند با 13 امتياز حاصل از 4 برد، يک تساوي و يک شکست به عنوان صدرنشين راهي مرحله حذفي شد. در اين مرحله هم الشباب در مجموع 5 بر يک الغرافه قطر را شکست داد. در نهايت الشباب با 2 تساوي در دو بازي رفت و برگشت و به واسطه گل خورده بيشتر نسبت به کاشيواريسول ژاپن در خانه، از دور اين رقابت‌ها در فصل گذشته کنار رفت و به نيمه نهايي نرسيد.
 
الشباب در مرحله گروهي سال گذشته و در هر دو ديدار رفت و برگشت با نتايج مشابه يک بر صفر تراکتورسازي را شکست داد تا اين تيم عربستاني 6 امتيازش را از تيمي ايراني دشت کرده باشد.
 
الشباب در ديدارهاي آسيايي خود در فصل 2005 ليگ قهرمانان در مرحله گروهي از دور رقابت‌ها کنار رفت، در فصل 2006 به يک چهارم نهايي رسيد، در فصل 2007 يک بار ديگر از رسيدن به مرحله حذفي محروم شد، در فصل 2009 تا يک هشتم رسيد، در فصل 2011 به بالاترين افتخار آسيايي خود رسيده و تا مرحله نيمه نهايي هم صعود کرد و نهايتا در رقابت‌هاي سال گذشته هم تا جمع 8 تيم برتر آسيا بالا آمد.
 
نکته قابل توجه اينکه در بيشتر ديدارهاي تيم‌هاي ايراني با سفيدپوشان الشباب، نمايندگان کشورمان موفق‌تر عمل کرده‌اند تا جايي که الشباب در تقابل با نمايندگان کشورمان و در طول اين سال‌ها در 4 ديدار از سپاهان و در يک ديدار از پرسپوليس شکست خورده است. دو پيروزي مقابل تراکتورسازي در فصل جاري و يک برد مقابل ذوب‌آهن در فصل 2011 هم از بردهاي الشباب مقابل نمايندگان ايران محسوب مي‌شود.
 
در تيمي که در ورزشگاه ملک فهد با گنجايش 67 هزار نفر بازي‌هايش را برگزار مي‌کند، دو برزيلي، يک کلمبيايي و يک بازيکن کره‌اي حضور دارند که از ستون‌هاي اصلي ترکيب تيمي الشباب محسوب مي‌شوند.
 
الشباب در فصل جديد ليگ عربستان هم خيلي حال و روز خوشي ندارد تا جايي که اين تيم در 7 هفته اخير خود تنها يک بار به پيروزي نائل آمده است. اين تيم در پايان هفته دوازدهم با 21 امتياز در مکان سوم جدول رده‌بندي قرار دارد.
 
*الريان قطر
 
الريان قطر براي سومين سال پياپي با استقلال همگروه شده است، حريفي که طي دو سال قبل همواره در ديدارهاي افتتاحيه به مصاف استقلال رفته و جالب اينکه هيچگاه لقمه گلوگيري براي پسران آبي به شمار نرفته است.
 
استقلالي‌ها در فصل 2012 در هر دو بازي رفت و برگشت حريف قطري را شکست دادند و در فصل 2013 هم در قطر يک تساوي و در ايران به يک پيروزي رسيدند تا حداقل از اين لحاظ استقلالي‌ها يک سر و گردن از حريف قطري بالاتر باشند.
 
الريان که سال گذشته با کسب عنوان چهارمي ليگ قطر رسيد به واسطه قهرماني در جام پادشاهي قطر راهي رقابت‌هاي امسال ليگ قهرمانان آسيا شد، ضمن اينکه اين تيم در آسيا علاوه بر اينکه هيچگاه از مرحله گروهي صعود نکرده بلکه مقابل هيچکدام از تيم‌هاي ايراني در مرحله گروهي اين رقابت‌ها هم به برتري نرسيده است.
 
الريان هم که در قطر به شيرها معروف است مانند نماينده عربستان در ليگ قطر خيلي اوضاع خوبي ندارد و در پايان هفته دوازدهم با 12 امتياز در مکان يازدهم ليگ 14 تيمي قطر قرار دارد. اين تيم هم در 6 هفته اخير ليگ ستارگان قطر تنها دو برد را کسب کرده است.
 
*الجزيره امارات
 
الجزيره يکي از تيم‌هاي اماراتي است که در تمام دوره‌هاي گذشته ليگ قهرمانان حضور پياپي داشته است و در 3 فصلي که با استقلال همگروه بوده نتايج خوبي مقابل اين نماينده ايران کسب کرده تا به نوعي بتوان آنها را گربه سياه آبي پوشان پايتخت معرفي کرد.
 
الجزيره از فصل 2009 همواره در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا به صورت مداوم حضور داشته. با اين حال تيم اماراتي که به عنکبوت معروف است تنها در فصل 2012 تا جمع 16 تيم برتر صعود کرده و در ساير فصول در همان مرحله مقدماتي با اين رقابت‌ها وداع کرده است.
 
الجزيره در فصول 2009، 2010، 2012 و فصل جاري با استقلال همگروه بوده تا در 6 فصلي که آسيا را تجربه کرده‌ است، 4 فصل آن را با همگروهي با پسران آبي سپري کرده باشد.
 
حاصل کار دو تيم در فصل 2009 دو تساوي، در فصل 2010 يک تساوي و يک برد به سود تيم اماراتي و در فصل 2012 هم يک شکست خانگي براي استقلال و يک تساوي ديگر بوده است تا به اين ترتيب هيچگاه استقلالي‌ها در آسيا موفق به شکست اين حريف اماراتي نشده باشند.
 
در مقابل سپاهان و تراکتورسازي مقابل الجزيره در سال‌هاي 2011 و 2013 سه برتري پرگل را کسب کرده‌اند و تنها تراکتور در ديدار برگشت فصل گذشته خود در امارات مقابل الجزيره متحمل شکست شده است.
 
تيم سوم فصل گذشته ليگ برتر امارات در فصل جاري اين ليگ در پايان هفته نهم رقابت‌ها با 13 امتياز در رده هفتم قرار دارد و در 10 هفته اخير رقابت‌ها فقط 4 پيروزي را کسب کرده است.
 
*برنامه کامل ديدارهاي استقلال در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا:
 
6 اسفند 92: استقلال ــ الشباب عربستان
 
20 اسفند 92: الريان قطر ــ استقلال
 
27 اسفند 92: استقلال ــ الجزيره امارات
 
13 فروردين 93: الجزيره امارات ــ استقلال
 
27 فروردين 93: الشباب عربستان ــ استقلال
 
3 ارديبهشت 93: استقلال ــ الريان قطر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *