شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

توصیه‌های اقتصادی توکلی برای شرایط فعلی

دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 330492
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شوک‌های اقتصادی راه حل فوری ندارند و باید از درمان ضربتی مشکلات اقتصادی دوری کنیم.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، احمد توکلی در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز، اظهار کرد: زمان میان وارد شدن یک شوک به اقتصاد و پاسخ مناسب به آن و به نتیجه رسیدن را وقفه می‌گویند و وقفه در سیاست های مالی معمولا طولانی‌تر از سیاست‌های پولی است. کشمکش سیاسی وقفه‌ها را طولانی‌تر می‌کند، آثار هر سیاستگذاری برای مقابله با این‌گونه شوک‌ها با وقفه ظاهر می‌شود.

وی با بیان این‌که «سیاست تثبیت باید با جدیت اعمال شود» خاطرنشان کرد: نخستین هدف بازگرداندن اعتماد به بازار است و تمام تلاش باید بر تثبیت نرخ ارز تمرکز یابد. مسوولان باید، ایجاد ثبات در بازارها را نخستین وظیفه بدانند و ضمن پرهیز از هر اقدامی که نااطمینانی و بی‌ثباتی در بازارها ایجاد کند، تمام تلاش خویش را برای افزایش پیش‌بینی‌پذیری، گسترش شفافیت، زدودن رویه‌های فسادخیز و کاهش ریسک در اقتصاد ایران بکار گیرند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: لازم است دولت با فساد در هر شکلی و در هر سطحی که باشد به شدت، بدون تبعیض و به طور جدی مبارزه کند؛ بویژه با فساد سیاسی و مبارزه با جرایم یقه سفیدها.

وی با بیان این‌ اعتقاد که «دولت در قبال مشکلات اقتصادی چند رویکرد نادرست دارد» گفت: این‌که کسب اطلاع از درآمد افراد دخالت در زندگی خصوصی مردم است، رویکرد نامناسبی است. مصلحت‌سنجی در اجرای قانون و خوش‌بینی حساب نشده به سیاست خارجی نیز جزو رویکردهای نادرست است.

وی معتقد است: مشکلات چنان‌که رییس‌جمهور فرموده است، بیشتر به سوءمدیریت و سوءسیاست بازمی‌گردد تا تحریم و در توافقات صورت گرفته در ژنو فقط تحریم‌های مربوط به هسته‌ای محدود شده است و خوش‌بینی بیش از اندازه صحیح نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *