پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۶
۲۳

جمله قالیباف که با شعار "مرگ بر فتنه‌گر" دانشجویان تایید شد

شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 330012
شهردار تهران گفت: نرمش قهرمانانه در میدان رقابت و مبارزه است که معنا می‌یابد، والا عنوان قهرمانانه در این راهبرد جایگاهی ندارد.
جمله قالیباف که با شعار "مرگ بر فتنه‌گر" دانشجویان تایید شد
به گزارش جهان، محمدباقر قالیباف شهردار تهران عصر امروز در گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشگاه تهران، ضمن گرامی داشتن این روز، گفت: بنده قول می‌دهم اگر دوستان ما دو یا سه هفته زودتر من را مطلع کنند در یک نشست پرسش و پاسخ در حوزه‌های شخصی از بعد حقیقی، حقوقی و کاری در خدمت خواهم بود و لذا از سخنان یک طرفه خود در این مراسم عذرخواهی می‌کنم.

وی با اشاره به حوادث تاریخی سالروز ۱۶ آذر، اظهار داشت: رژیم شاه ۳ دانشجوی دانشگاه تهران را پیش پای نیکسون به شهادت رساند و لذا مرگ بر آمریکا از همانجا متولد شد و این ماجرا و سلسله ماجراهای پس از آن برای رژیم پهلوی گران تمام شد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: تاریخ معاصر ما سرتاسر برگرفته از مبارزه با استکبار بوده، از مشروطه تا نهضت ۱۵ خرداد و انقلاب کبیر انقلاب اسلامی که همه و همه ایستادگی در برابر سلطه‌جویی بوده است و حوادث ۱۰۰ سال اخیر گویای آن است که ملت مسلمان ایران هرگاه امکان و فرصتی داشته، آزادی، استقلال و عدالت‌طلبی را سر داده است و پا به عرصه مبارزه و رویارویی با حاکمان وابسته و ارباب خارجی آنها گذاشته است.

قالیباف با بیان اینکه سرتاسر تاریخ گواه آن است که روح مبارزه و جهاد به خصوص در محیط دانشگاهی با هدف تزریق این روحیه به همه جامعه بوده است، افزود: اما حرکت‌های انقلابی و جنبش‌های برگرفته از ایمان و ایثار تا قبل از پیروزی انقلاب همواره با مشکلاتی روبرو بوده است که در بحث آسیب‌شناسی آن شهید مطهری مباحثی از جمله نفوذ اندیشه‌های بیگانه و رخنه فرصت‌طلبان در بین جوامع اسلامی، سستی در پیگیری و تداوم نهضت انقلاب اسلامی، فقدان چشم‌انداز مطرح کرده‌اند اما در مقابل استکبار براساس تجربیاتش همیشه هوشمندانه تلاش کرده با استفاده از این ضعف‌ها و برخورداری از مثلث زر، زور و تزویر مستقیم و غیرمستقیم منافع نامشروع خود را دنبال کند.

وی افزود: اما روح استقامت و مجاهدت با خودساختگی در برابر زر و بحث‌های فریبنده حرف خود را به کرسی نشانده و‌ آنها را به سکوت وادار کرده است.

شهردار تهران با اشاره به سنگ‌اندازی‌های دشمنان انقلاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امام مبارزه با استکبار را در هر جبهه‌ای تداوم بخشیدند و دشمنان که دست به دست هم داده بودند تا انقلاب اسلامی را مهار و کنترل کنند ناامید شدند. از تحریک‌های قومی تا جاسوسی، تحریم‌ها، کودتا و جنگ تحمیلی، همه و همه نقش بر آب شد و امروز نیز حیله محروم‌سازی کشور از ثبات و عدم دستیابی به انرژی هسته‌ای را دنبال می‌کنند و همه ترس آنها از موفق شدن یک الگوی مستقل بدون وابسته به شرق و غرب آن هم از نوع کارآمد است که این برای قدرت‌های استکباری بسیار خطرناک است.

قالیباف با اشاره به حضور جمعی از روشنفکران مصر در تهران پس از انقلاب این کشور و دیدار خود با روشنفکران مصری، اظهار داشت: همه آنها وقتی که به صنایع، معادن و شهرهای ما سر می‌زدند از شکوه بالنده ایران در حیرت بودند. من حتی اخبار آنها را پس از بازگشت به مصر دنبال کردم و آنها در کشور خودشان و در نقل و قول‌هایشان از پیشرفت انقلاب اسلامی می‌گفتند و متحیر بودند که چگونه یک انقلاب بدون تکیه بر شرق و غرب به توسعه رسیده است.

وی با بیان اینکه مهمترین خطری که امروز استکبار علیه نظام اسلامی دارد، این است که نظام اسلامی را یک نظام غیرکارآمد و غیرمستقل کند، افزود: با تامل در سال‌های طولانی در می‌یابیم که آنچه ما را توانمند ساخته فرهنگ برخواسته از انقلاب اسلامی، ایثار، شهامت، شهادت، از خودگذشتگی، توجه به گنجینه ارزشمند جوانان و در یک کلام روحیه فرهنگ جهادی است که انقلاب اسلامی را به پیش می‌برد.

شهردار تهران افزود: فرهنگ جهادی از باورها و آموزه‌های تجربه شده و محک خورده در طول سال‌های مقاومت و مبارزه حاصل شده و باورمندانش بدون توجه به پول به افق‌های تعالی‌بخش می‌نگرند و در برابر فشارها پا پس نمی‌کشند و تسلیم نمی‌شوند.

قالیباف با بیان اینکه ما در کشورمان ۳ رویکرد مبارزه، سازش و بی‌تفاوت‌ها را داریم، خاطرنشان کرد: ما با بی‌تفاوت‌ها و سازش‌گرها کاری نداریم چون انقلاب اسلامی ذاتا با این دو رویکرد نسبتی ندارد. جریان تاریخ، جریان رویارویی حق و باطل است و در عصر ما که باطل به شکل استکبار یعنی امتناع از پذیرش حق ظهور پیدا کرده مبارزه با آن حق‌طلبانه است و در این راه مبارزه به معنای ایستادگی در برابر ظلم و سیادت از استقلال و آزادی است و ما باید امروز به اقتضای زمان شیوه مناسب از مبارزه را انتخاب کنیم.

وی تصریح کرد: مبارزه نیازمند پیروی از سنت‌های الهی و نصب‌العین قراردادن آرمان‌هاست.

شهردار تهران با اشاره به الهام گرفتن مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان از فرهنگ مبارزه انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: فرهنگ مبارزه یعنی اینکه در مسیر سنت‌های الهی حرکت کنیم که نتیجه‌اش موفقیت در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه را نشان می‌دهد. جنگی که هم فرهنگ سنی و هم فرهنگ شیعه بر مظلوم بودن یک طرف آن اذعان دارند.

قالیباف افزود: فرهنگ مبارزه یعنی اینکه وقتی ارتش تا دندان مسلح از مرز خود حرکت می‌کند اما نمی‌تواند تا سه راهی نبتیه تا جنوب لبنان بیاید. آنها حداکثر تا سه راهی نبتیه آمدند اما شدیدا در برابر آنها از سوی مجاهدان حزب‌الله مقاومت شد. این مقاومت را چه کسی انجام داد؟ امت لبنان یا انقلاب اسلامی؟ البته این را بگویم که این فرهنگ مبارزه چون از دوران دفاع مقدس که مهمترین دستاوردهای انقلاب بود تا روزی که در جنوب لبنان این اتفاق افتاد همین فرهنگ با آن فرمان امام(ره) نه اینکه در جایی دخالت کنیم بلکه روح انقلاب را به روح مبارزه بود منتقل کنیم و وقتی آن فرهنگ آنجا سرازیر شد می‌بینید که همه نگرانی اسرائیل از حرکت‌هایی مثل حرکت‌هایی است که در غزه و لبنان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه همان موقع و در دوران دفاع مقدس بچه‌های انقلاب تلاش کردند این فرهنگ جهادی و مبارزه در فلسطین سرازیر شود، افزود: خیلی کسانی هم بودند آن زمان که با برخی حرکت‌ها بعد از جنگ و به خصوص در دهه ۷۰ که مسئولیتی هم در حوزه‌ اجرایی و سیاسی کشور داشتند با این فرهنگ مخالفت می‌کردند و می‌گفتند که شما با این کارهایتان به دنبال این هستید که ایران را دچار جنگ کنید.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما نیز در پاسخ به آنها گفتیم که ما دنبال جنگ نیستیم. ما به دنبال یک مبارزه حق‌طلبانه هستیم. هم وظیفه ما به عنوان یک مسلمان برای شنیدن صدای هر مظلومی کمک کردن است و هم اینکه روح انقلاب اسلامی این را اقتضا می‌کرد که به مسلمانان کمک کنیم، اما همان روز کسانی بودند که روح مبارزه را نداشتند و با این کارها مخالفت می‌کردند، لذا آن نکته‌ای که امروز باید حواسمان باشد این است که در هیچ حرکتی از روح مجاهدت و مبارزه فاصله نگیریم. مبارزه و مجاهدت و کمک به مظلوم و در مسیر سنت‌های الهی حرکت کردن تاریخ مصرف و کهنگی ندارد. تا انسانیت هست، تا آزادگی و اسلام است مبارزه، مجاهدت، ایثار، عقلانیت، گذشت، معنویت و عدالت نیز هست.

قالیباف با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته از سوی غرب علیه کشورمان، گفت: اکنون کشور ما با تحریم‌های ناجوانمردانه به بهانه انرژی هسته‌ای روبروست. عرصه دیگری از مبارزه روی ما گشوده شده است، لذا ضمن تحلیل درست از موقعیت و بهره‌برداری از تجربیات گذشته، توجه کنیم که در مبارزه‌ای قرار گرفته‌ایم که نباید در تخاصم جاهدانه و نه سازش منفعلانه گرفتار آییم.

به گفته وی نرمش قهرمانانه در میدان رقابت و مبارزه است که معنا می‌یابد والا عنوان قهرمانانه در این راهبرد جایگاهی ندارد.

شهردار تهران خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم، گفت: دانشجویان عزیز اکنون و در این موقعیت نقش مهم و بیدارگرانه‌ای دارید. دانشجو نقش بسیجی‌اش را در دفاع مقدس از همه اقشار بهتر و موثرتر ایفا کرده است. دانشجو تاکنون با سربلندی‌ها، رنج‌ها و ناراحتی‌ها و در فراز و نشیب انقلاب و پیشرفت آن همواره همراه و همگام بوده است. امروزه دانشجوی بسیجی به دلیل آگاهی و مسئولیتش باید بیش از پیش هوشمندی و تحمل را بیاموزد و تفاوت‌ها و ارزش‌ها را بشناسد تا از ثمرات چند قرن از مبارزات ضداستبدادی و نهضت‌های ۱۰۰ سال اخیر به خوبی مراقبت کند.

وی افزود: اگر دانشگاهیان ما از استکبارستیزی و حق‌طلبی کوتاه بیایند نه تنها به سمت سرآغاز انحصار دانشگاه بلکه سرآغاز انحطاط کل جامعه و مملکت خواهیم رفت.

قالیباف با اشاره به شعار نه غزه‌، نه لبنان جانم فدای ایران، خاطرنشان کرد: ما در حوادثی شنیدیم"نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران". این یک شعار ضدانقلابی، دوری از مبارزه و دوری از روح انقلاب است.

به گزارش تسنیم، این بخش از سخنان قالیباف با شعار "مرگ بر فتنه‌گر منافق" مواجه شد.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر امروز دانشجویی و انسان آزادخواهی روح مبارزه داشته باشد، روح استکبارستیزی داشته باشد و روح مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم و یا حتی به فکر کشور و امنیت ملی کشور هم باشد، می‌داند که مبارزه در جنوب لبنان و مبارزه در غزه، دفاع از امنیت ملی کشور است.

قالیباف با بیان اینکه این شعار یعنی فاصله گرفتن از انسانیت، آزادگی، مبارزه و استکبارستیزی است، اظهار داشت: ایران مستقل و سربلند محصول دانشگاه مستقل و سربلند است. آنهایی که سکوت و انزوای دانشگاه ما را می‌خواهند، هم با دانشگاه بیگانه‌اند و هم با انقلاب. هر چقدر اعتماد متقابل میان نهاد دانشگاه و نظام اسلامی تقویت شود قدرت نرم ما در مقابل دشمنان تقویت خواهد شد و وظیفه امروز دانشجوی بیدار و انقلابی ما رصد و مراقبت از اندیشه‌ها، انگیزه‌ها، جهت‌ها و هدف‌هاست تا از وقوع انحطاط در جهت‌ها و مقاصد پیشگیری شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز دانشجوی بصیر بایستی پیشتازانه و با رصد دقیق و تحلیل مناسب موقعیت، ضمن شناخت مواضع مبارزان، سازشکاران و بی‌تفاوتان راه درست مبارزه را تشخیص و بقیه را نیز به این مسیر هدایت کنند و این کار غیر از دانشجو از کسی بر نمی‌آید. باید اثبات کنیم که کارآمدی نظام و حل مشکلات مردم
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


موسوی
....همون شهرداری هم زیاده واسش
جالبه که از حضور احمدی نژاد (رئیس جمهور اسبق و عضو مصلحت نظام ) در بین مردم از جمله هیات های مذهبی انتقاد میشه اما شهردار میتونه روز دانشجو بره سخنرانی!
پیدا کنید پرتقال فروش را!؟
سینا
Iran, Islamic Republic of
در اندازه‌ای نیستی که به بهترین شهردار ایران و منتخب جهان جسارتی بکنی.
دارو دسته اصلاح طلب به هر روشی دست زدند که قالیباف رای نیاره (کاندید نفوذی) که البته به مدد فقط 200 هزار رای موفق شدند. که البته در مورد این 200 هزار رای هم الله اعلم
علی
شیطون معلومه مامور شهرداری هستییا
حکایت مرگ بر امریکا گفتن نمایندگان و هدیه های 130 میلیونیه! این ادما از بدبختی مردم یا خبر ندارند یا براشون مهم نیست!
سلام و درود بر احمدی نژاد
....
چه ربطی داشت؟
سلام بر چاوز !!!!!!!!!!!!!!!!
دادن این شعار در حضور روحانی و قالیباف نشان می دهد که ... آنهم کاملا مشخص است. ... بابا اقلا از ماندلا یاد بگیرید
United States
دورد بر جلیلی و قالیباف و احمدی نژاد
از سخنان یکطرفه پرهیز میکنم!!!
آره در اون فایل صوتی کاملا مشخصه
Iran, Islamic Republic of
دادا تند نرو من طرفدار قالیباف نیستم اما یادت باشه اون موقع روحانی امنیت ملی بود قالیبافم نیرو انتظامی تو یک جلسه خصوصی هر دو تا بودند قالیباف گفته اینجوری کنیم اونجوری کنیم روحانی هم تایید کرده وگر نه نیرو انتظامی از خودش که نمیتونه کاری کنه ولی روحانی تو یک بازی کثیف از اون استفاده ابزاری کرده و اجازه نداد قالیباف از خودش دفاع کنه حالا تو هم از خودت نظریه نده
درود بر قالیباف
خداییش خیلی حیف بود که رییس جمهور نشد
مدیر انقلابی و جهادی و کارآمد مثل او خیلی کم داریم
قالیباف بی نظیر بود
منوچهرفریدونی
جواب درست نیست این انحرافی بود که بدخواهان قصدداشتند در مسیر انقلاب قرار دهند وافکار را منحرف سازند مادرصدسال گذشته به هیچ کشوری تجاوز نکرده ایم حالا اگر شعار ازادی قدس وفلسطین و رهایی لبنان را میدهیم حاکی از ان است اگر بخواهیم ازاد ورها زندگی کنیم بایستی این اماکن ازاد ورها باشند هنگاهی که دشمنان بحرین وافغانستان وعراق و سوریه ولبنان و فلسطین را مورد نزاع قرار میدهند موجودیت ایران بخطر میافتد ما یک مرز حقیقی داریم ویک مرز حقوقی که برگرفته از تاریخ چند هزارساله سکونت در این جغرافیای هستی است واگر مظلومی فریاد مظلومیت وعدالت خواهی سر دهد وماخود را به نشنیدن بزنیم در نوبت بیعدالتی وتجاوز به سرزمین ومیهن خود قرار خواهیم گرفت اگر انقلاب ناکام مصر را باکودتای ۲۸مرداد مقایسه کنیم وانقلاب بحرین را با تظاهرات ۱۵ خرداد ۱۳۴۷ و انقلاب لیبی را با انقلاب مشروطه و انقلاب تونس را با دوران نخست وزیری بازرگان و نهضت ازادی واشغال افغانستان را با کودتای رضاخانی خواهیم دید کشور ما سرامد مهد مبارزاتی است که با تجربه حضور وسقوط ادیان مختلف و اعتلای دین انبیا واولیا صیقل یافته و با پذیرش و تحکیم شیعه اثنی عشری دارای زره اهنینی شده که میتواند الگو وپیشرو جوامع بشری باشد وهست پس ما خواسته ونخواسته درراهی گام برداشته ایم که سعادت ابدی را نسلهای بعدیمان بخواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا همه دلشون میخواد خدومت در بایتخت ( تهران) را انجام بدهند . اخه چرا اقای قالیباف شهردار خراسان نمیشه والا ثوابش بیشتره اگر دید سیاسی نداشته باشه.
سلام قالی باف برگ برنده اصول گراها درانتخابات بود که فقط باحسادت احمدی نژاد وساده لوحی پایداری سوخت البته من خودم خیلی منتقد ایشانم اما بچه حزب الهی فعلا بااحساسات تصمیم میگیره خدا عاقبتمان راختم به خیر کنه
Iran, Islamic Republic of
چه اصولگراییست که به دیدار هاشمی وخاتمی می رود این قالیباف !!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بالاخره انتخابات تموم شد و قالیباف هم اندکی انقلابی سخن گفت.
درود بر قالیباف
علی
درود بر گاز انبر
درود بر شهردار تهرا قالیباف
حسین۷۴
روحانی از ترس اینکه آمریکایها ناراحت شوند خودش به مراسم ماندلا نرفت.