دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
کری بعد از دیدار با عباس:

مذاکرات سازش پیشرفت‌هایی داشته

اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها باید در صلح کنار هم زندگی کنند
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 329737
وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مدعی شد مذاکرات سازش تاکنون پیشرفت‌هایی داشته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز بعد از دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت مذاکرات سازش در برخی موارد پیشرفت‌هایی داشته است.

وی همچنین تأکید کرد که این مذاکرات باید نهایتا موجب شود تا اسرائیل و فلسطین همجواری مسالمت‌آمیز در کنار هم داشته باشند.

مذاکرات سازش از تابستان امسال و بعد از وقفه‌ای سه ساله میان نمایندگان تشکلات خودگردان و رژیم‌صهیونیستی آغاز شد. آمریکا که «مارتین ایندیک» را به عنوان نماینده خود در مذاکرات گمارده، در مذاکرات نقش میانجی را بر عهده دارد.

«جان کری» تاکنون بارها برای پیشبرد روند مذاکرات سازش به فلسطین اشغالی و رام‌الله سفر کرده است. با این حال گفته می‌شود این مذاکرات بعد از بیش از ۲۰ جلسه، هنوز هیچ پیشرفتی نداشته است. حتی ۲ هفته قبل «صائب عریقات» مذاکره‌کننده تشکیلات خودگردان اعلام کرد که می‌خواهد از مذاکرات کناره‌گیری کند.

توقف شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی، آزادی اسرای فلسطینی و پذیرش مرزهای سال ۱۹۶۷ از جمله شروط عباس برای از سرگیری مذاکرات سازش بوده. با این وجود صهیونیست‌ها شهرک‌سازی‌ها را حتی با سرعتی بیش از قبل ادامه می‌دهند و آزادی اسرا را نیز تنها به ۱۰۴ نفر محدود کرده و فعلا نیمی از آن‌ها را آزاد کرده‌اند.

کری امروز در کنفرانس خبری در رام‌الله در مورد روند مذاکرات گفته است: امروز ما بحث‌های طولانی در مورد موضوعات امنیت منطقه‌ای، امنیت «کشور» اسرائیل و امنیت فلسطینی که بعدها ایجاد می‌شود، داشتیم. و فکر می‌کنم در بحث در مورد برخی ایده‌هایی که روی میز است، پیشرفت‌هایی داشتیم. نمی‌خواهیم بیش از این علنی در این مورد صحبت کنیم، اما این را می‌گویم که هدف همه اینجا یک کشور فلسطینی پایدار است که مردم آن زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار کشور اسرائیل و مردم اسرائیل داشته باشند.

وی در ادامه بر ضرورت تأمین امنیت اسرائیل در نتیجه مذاکرات سازش و همچنین تأمین حق حاکمیت فلسطینی‌ها تأکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *