دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

صدور حکم بازداشت رهبر مخالفان تایلند

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب: 329173
مقامات پلیس تایلند اعلام کردند که امروز حکم بازداشت رهبر مخالفان این کشور درپی درگیری‌های خونین معترضان و نیروهای امنیتی صادر شده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: مقامات پلیس تایلند اعلام کردند که امروز (دوشنبه) حکم بازداشت ساتپ تواکسوبان، رهبر مخالفان این کشور درپی درگیری‌های خونین معترضان و نیروهای امنیتی صادر شده است.

این در حالی است که معترضان در تایلند امروز بار دیگر به خیابان‌ها ریختند و با برپایی تظاهرات خواستار کناره گیری ینگلاک شیناواترا، نخست وزیر این کشور شدند که با دخالت پلیس این تظاهرات به خشونت کشیده شد و ۲ تن زخمی شدند.

پلیس ضد شورش تایلند برای متفرق کردن معترضان در پایتخت از بمب‌های بیهوش کننده و همچنین گازهای اشک‌آور استفاده کرد.

بنا بر این گزارش، مخالفان دولت تایلند روز گذشته را روز پیروزی اعلام کرده بودند اما به هدف خود که برکناری دولت و تصرف ساختمان‌های دولتی در بانکوک بود، نرسیدند.

تواکسوبان، معاون پیشین نخست وزیر تایلند و رهبر مخالفان این کشور نیز روز گذشته خواستار اعتصاب سراسری از امروز شده بود.

درگیری روز گذشته معترضان و نیروهای امنیتی در بانکوک موجب کشته شدن ۴ تن و زخمی شدن ۵۷ تن دیگر شد. تظاهرات در این کشور وارد نهمین روز خود شده است و معترضان خواستار کناره‌گیری دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند. پیش از این، نخست‌وزیر تایلند برگزاری هرگونه انتخابات زودهنگام را رد کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *