شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

سندی درتایید خیانت شیوخ عرب منطقه

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 328561
سندی منتشر شده که نامه «ملک فیصل»، پادشاه اسبق عربستان به «لیندون جانسون»، رئیس‌جمهوری وقت آمریکاست که در آن از واشنگتن می‌خواهد برای محافظت از تاج و تخت سعودی و منافع آمریکا کشورهای منطقه را هدف قرار دهد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از مرآة الجزیره خبر داد، سندی منتشر شده که در واقع نامه «فیصل‌بن عبدالعزیز»، پادشاه اسبق عربستان به «لیندون جانسون»، رئیس جمهوری وقت آمریکاست.

این نامه پیش از جنگ ۱۹۶۷ میلادی از سوی فیصل برای جانسون نوشته شده و در واقع نیات و مقاصد نظام سعودی در قبال کشورهای عربی از آن زمان تاکنون را نشان می‌دهد.

در این نامه ملک فیصل از رئیس جمهوری وقت آمریکا می‌خواهد مصر را هدف قرار دهد و سوریه را ادب کند و کشوری کُردنشین در عراق با هدف تقسیم و تجزیه این کشور ایجاد کند.

فصیل در این نامه هدف از این درخواست‌ها را محافظت از تاج و تخت آل‌سعود در عربستان و منافع آمریکا در منطقه بیان کرده است.

این نامه در کتاب «دهه‌های ناامیدی» به‌قلم «حمدان حمدان» منتشره از سوی مرکز چاپ و انتشارات «بیسان» نوبت چاپ اول سال ۱۹۹۵ و در صفحات ۴۸۹ تا ۴۹۱ و تحت عنوان وثیقه شماره ۳۴۲ از سلسله اسناد و وثیقه‌های شورای وزیران عربستان سعودی منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *