جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
رئیس جدید دانشگاه آزاد:

نگاهم در عزل و نصب مدیران سیاسی نیست

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب: 327665
رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به تغیرات رخ داده در این دانشگاه گفت: نگاه دانشگاه آزاد در عزل و نصب مدیران به هیچ‌وجه سیاسی نیست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به تغییرات و تحولات اخیر در سطح معاونان و مدیران سازمان مرکزی دانشگاه، تنها ملاک این تغییرات را انطباق شرایط افراد با شایستگی‌های الزامی در مصوبات شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی دانست و افزود: از این رو ممکن است فردی از نظر ویژگی‌های شخصی بسیار شایسته بوده اما فاقد شرایط مورد نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد، لذا ما ملزم به اجرای قوانین هستیم.

وی افزود: نگاه ما در عزل و نصب مدیران به هیچ‌وجه سیاسی نیست و اگر مدیران منصوب واجد شرایط مذکور باشند مدیریت ایشان ادامه خواهد یافت.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به نقش برجسته و بی‌بدیل دانشگاه آزاد در عرصه آموزش عالی کشور، تصریح کرد: با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت امنای دانشگاه، مجلس شورای اسلامی و همت مدیران دانشگاه، باید دانشگاه آزاد اسلامی را از نظر حقوقی به جایگاهی که شایسته آن است برسانیم.

میرزاده از معاونان دانشگاه خواست تا با افزایش جاذبه‌های دانشگاه آزاد، داوطلبان بیشتری را پذیرش کنند.

وی این کار را نیازمند تشکیل یک اتاق‌فکر از صاحب‌نظران دانست تا راه‌کارهای جذب دانشجو و استاد را بررسی و اعلام نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به ساخت بیمارستان فرهیختگان در دانشگاه آزاد، گفت: این بیمارستان به یکی از بیمارستان‌های نمونه کشور تبدیل شود.

میرزاده افزود: با برنامه‌ای که دکتر لاریجانی در حوزه علوم‌پزشکی ارائه کرده و همچنین جذب نیروهای کیفی و برجسته به آینده حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد بسیار امیدوارم.

در این نشست باقر لاریجانی قائم‌مقام رئیس دانشگاه با تشریح برنامه‌های تدوین شده برای حوزه علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد، ارتقای سطح کیفی آموزش‌های حوزه پزشکی، گسترش همکاری‌های بین‌المللی و تعامل با دانشگاه‌های کشور، جذب اساتید برجسته و نیروهای کیفی در حوزه آموزش، توسعه پژوهشگاه‌ها و مراکز رشد، سرمایه‌گذاری در حوزه پژوهش‌های سلامت، راه‌اندازی سامانه شعاع برای پایش عملکرد اعضای هیئت‌علمی و سامانه پژوهش‌یار به منظور پایش فعالیت‌های پژوهشی و افزایش تولید مقاله‌های علمی را از مهم‌ترین اقدامات در دست انجام این معاونت دانست.

میرزاده با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت، توسعه اماکن و تجهیزات ورزشی به منظور گسترش ورزش همگانی و قهرمانی را از اولویت‌های برنامه‌های خود برشمرد و اظهار داشت: در نظر داریم در صورت تصویب هیئت‌امنای دانشگاه با استفاده از منابع درآمدی غیر از شهریه و از طریق تبدیل به احسن ساختمان‌های مازاد دانشگاه، یک مجموعه ورزشی بزرگ و مدرن و در سطح بین‌المللی به منظور توسعه ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی و کشور بنا کنیم.

وی یکی دیگر از اهداف ساخت این مجموعه را ارتقاء شاخص‌های سلامت در جامعه دانست.

رئیس دانشگاه آزاد معاون عمرانی دانشگاه را موظف به تهیه طرح این مجموعه برای تقدیم به هیئت‌امناء کرد.

میرزاده با یادآوری اینکه، اکثریت غالب دانشجویان دانشگاه آزاد، جوانان هستند، اظهار داشت: دانشگاه آزاد بدون هیچ چشم داشت مادی و اقتصادی و تنها با هدف خدمت و ادای دین به فرزندان این مرز و بوم و کمک به سلامت جامعه، به دنبال گسترش فضاها و امکانات ورزشی در سراسر کشور است.

محمد دادکان معاون ورزشی دانشگاه آزاد نیز به تبیین برنامه‌های این معاونت پرداخت.

وی تدوین و تصویب ساختار جدید معاونت ورزشی، شناسایی و فراخوان نیروهای کارآمد در حوزه اجرایی و مدیریت ورزشی، دریافت مجوز پژوهشکده تربیت‌بدنی، راه‌اندازی انجمن‌های ورزشی، گسترش آموزش‌های تخصصی، الگوسازی برای ورزش قهرمانی، استعدادیابی در رشته‌های فراگیر، تاسیس مدارس تخصصی ورزشی، گسترش ورزش همگانی، تصویب سرانه ورزشی دانشجویان و گسترش فضاها و امکانات ورزشی را از اهم برنامه‌های آینده این معاونت برشمرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *