دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

رسالت‌‌کمیسیون‌‌فرهنگی ازنظرآیت‌الله جوادی

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب: 327654
آیت الله جوادی آملی گفت: تقویت باورهای دینی و ارتقاء روحیه ایمانی آحاد مردم جامعه را از مهمترین رسالت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس است.
به گزرش جهان به نقل از تسنیم، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دومین سفر استانی خود با سفر به شهر مقدس قم و حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت‌الله جوادی آملی دیدار کرده و گزارشی از اهم برنامه‌های پیش روی کمیسیون فرهنگی مجلس به محضر وی ارائه شد.

آیت‌الله جوادی آملی در سخنانی با اشاره به جایگاه مردم در نظام مردم سالاری دینی اظهار کرد: چند ستون اصلی و اساسی برای نظام اسلامی تعریف شده است که طبق فرموده حضرت امیر علیه السلام در نامه‌ای که به مالک اشتر مرقوم فرمودند، مردم محکم‌ترین و اساسی‌ترین ستون نظام دینی هستند.

وی افزود: مردم هنگامی می‌توانند ستون نظام اسلامی باشند و نقش خود را به درستی ایفاء کنند که دارای ریشه محکم فکری و عقیدی باشند.

استاد حوزه علمیه قم به نقش حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در تقویت ریشه فکری و عقیدتی مردم اشاره کرد و گفت: همانگونه که در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها آموزش از دو مرحله تعلیم و تعلیل تشکیل شده باید در ارتقاء سطح فکری و فرهنگی جامعه نیز این دو عنصر مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله جوادی آملی بیان کرد: اکثر مردم تبلیغ را با تعلیم و تکرار را با تعلیل اشتباه می‌گیرند که باید متولیان فرهنگی با توجه به این مطلب حق را بگویند و آن را تکرار کنند تا مردم حق باور و حق پذیر شوند و بتوانند ستون دین و نظام باشند.

استاد حوزه علمیه قم با یادآوری مجاهدت‌های امام راحل خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با مردم کار فرهنگی عمیق کرد تا همان مردمی که در مشروطه و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در عرض چند ساعت تغییر عقیده دادند در زمان انقلاب اسلامی دارای ثبات فکری و اندیشه‌ای شدند و تا پیروزی انقلاب و تا امروز از عقیده خود دست برنداشته‌اند.

آیت‌الله جوادی آملی تقویت باورهای دینی و ارتقاء روحیه ایمانی آحاد مردم جامعه را از مهمترین رسالت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس خواند و افزود: با توجه به این فرمایش حضرت امیر علیه السلام که فرمودند هیچ کس به اندازه من امت رسول خدا را به وحدت دعوت نمی‌کند بنا بر این باید باورهای دینی و روحیه ایمانی آحاد مردم جامعه تقویت شود تا از این طریق وحدت در میان مردم و مسئولان افزایش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *