چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
حجت‌الاسلام محمدیان در دانشگاه تهران:

نگران نفوذ دشمن در تنگه احد انقلاب هستیم

همواره از تحریم‌ها فرصت‌های طلایی به وجود آمده است
شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 327228
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به ویژگی‌ها و شاخص‌های بسیجیان گفت: نگران نفوذ دشمن در تنگه احد انقلاب هستیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور عصر امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب در دانشگاه تهران برگزار شد به بیان مطالبی درباره ضرورت، اهداف و رویکرد بسیج پرداخت.

وی با بیان اینکه گذشته بسیج، گذشته پرافتخاری با عنوان خط سرخ شهادت و خط علویان است، گفت: ریشه بسیج نیز در همین دو مقوله مشخص می‌شود.

محمدیان با اشاره به یکی از آیات قرآن‌کریم، ادامه داد: آیه‌ای که در قرآن ۳ بار تکرار شده و در آن خداوند می‌فرماید اراده الهی است که این خط نورانی علویون از جهت فکر و اندیشه و حاکمیت که به دنیا مسلط خواهد شد و آینده مربوط به آنهاست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: با توجه به گذشته و آینده بسیج می‌توان به حال فعلی بسیج رسید و با توجه به آن دو می‌توان گفت که بسیج سبک خاصی از زندگی در بین سبک‌های متعدد زندگی اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه خیلی‌ها ممکن است اهل معرفت باشند اما اهل جهاد نباشند، یادآور شد: زمانی که حضرت اباعبدالله‌الحسین در مکه مشغول به جا آوردن مناسک حج بودند، قریب ۱۰۰ هزار نفر لبیک الهم لبیک سر می‌دادند اما تنها ۲۰ هزار نفر از آنها از آن حضرت حمایت کردند و در نهایت ۷۲ نفر به عنوان یار اصلی برای ایشان باقی ماند.

وی با بیان اینکه بسیجی بودن یعنی انتخاب زندگی جهادی، ادامه داد: ممکن است خیلی از افراد در جامعه مستحبات را رعایت کنند اما در بخشی که به جهاد ورود پیدا می‌کند از آن باز بماند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به مستمر بودن عاشورا در زندگی جوامع، اضافه کرد: اگر کسی معتقد باشد عاشورا همان حادثه تاریخی و غمبار بود که تمام شد، قطعا بسیجی نیست، زیرا بسیجی بودن یعنی اینکه هر روز عاشورا و هر زمینی کربلاست، یعنی اینکه امروز هم یزید و حسینی وجود دارد و خیمه‌های دشمن و ابوسفیانی نیز وجود دارد.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به شاخص‌های بسیجی بودن، ادامه داد: تشخیص درست بین حق و باطل و شناخت راه‌های نفوذ دشمن از ویژگی‌ها و شاخصه‌های زندگی بسیجی است و کسی که این توانمندی را نداشته باشد، نمی‌تواند در این عرصه حضور پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه بسیجی، دشمن بیرون و درون را به خوبی شناسایی می‌کند، تصریح کرد: اگر می‌بینید روزی انقلابیونی که بسیار در برابر دشمن سرسخت بودند و در حال حاضر مقابل دشمنان کم آورده‌اند و مشتاق کوتاه آمدن در برابر نظام سلطه هستن، به دلیل شکست‌شان از نفس اماره‌شان است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، تا کید کرد: چرب و شیرین دنیا و زندگی اشرافی انقلابیون در برابر آرمان‌هایشان قرار می‌دهد و باعث می‌شود که آنها در برابر آرمان‌های‌شان کوتاه بیایند.

حجت‌الاسلام محمدیان یادآور شد: ممکن است کسی به کل الیوم عاشورا معتقد باشد اما عزم و اراده قوی نداشته با شد و اهل میدان عمل نباشد. چنین فردی حاضر به در معرض خطر قرار گرفتن نخواهد بود، در حالی که بسیجی علاوه بر بصیرت و اعتماد، اهل جهاد است.

وی شاخصه دیگر بسیجی را همراه بودن با کار دسته‌جمعی اعلام کرد و اضافه کرد: ایجاد روحیه تشکیلاتی و پذیرش روحیه سازمانی بسیجیان که لازمه یک زندگی جهادی است را در آنها تقویت می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه پیروی از رهبری و ولایت و عقب نیفتادن و جلوتر از او نرفتن از دیگر ویژگی‌های بسیجی بودن است، ادامه داد: جلوتر و عقب افتادن از ولایت انسان را به جایی نمی‌رساند و بسیجی کسی است که محور و قطب را به خوبی می‌شناسد و در آن راستا حرکت کند.

محمدیان دل نبستن به زرق و برق دنیا را از دیگر ویژگی بسیجی دانست و خاطرنشان کرد: راحت‌طلبی و زرق و برق دنیا برای بسیجی باطلاق است و کسی که بسیجی است، هرگز جذب زر و زیور دنیا نمی‌شود.

وی افزود: در همین دانشگاه امسال خیلی‌ها رئیس‌جمهور و وزراء و مسئولان را به شرکت نکردن در مراسم سیزده آبان سفارش کردند و این که مرگ بر آمریکا نگویند، زیرا از نظر آنها قرار بود رابطه برقرار شود، اما ملت نشان داد امسال پرشورتر و با شعورتر و معتقدتر از سال دیگر در این مراسم حاضر شد و فریاد مرگ بر آمریکا سر داد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به شاخصه دیگری از زندگی جهادی، ادامه داد: شاخصه دیگر زندگی بسیجی این است که در زندگی شخص بسیجی که زندگی جهادی است، مبارزه با دشمن متوقف نمی‌شود و هنگامی که دیدند خواص از حرکت باز ایستادند، آنها از حرکت باز نمی‌ایستند.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه خواص و شخصیت‌ها برای همه تا وقتی محترمند و گذشته آنها محترم است که در مسیرشان به حرکتشان ادامه دهند، یادآور شد: زندگی جهادی و بسیجی بودن یعنی اینکه انسان خودش را با شخصیت‌ها تنظیم نمی‌کند و خواص برای آنها محترمند اما اگر آنها از مسیر بازماندند بسیجیان از آنها عبور کرده و به مسیر ادامه می‌دهند و ایستادگی می‌کنند و از سختی‌ها و تحریم‌ها نمی‌ترسند.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما هرگز در شرایط شعب ابوطالب نیست، گفت: عده‌ای می‌خواستند نسخه‌ای برای کشور بپیچند اما کسانی که به زندگی جهادی اعتقاد دارند در برابر تحریم‌ها و دشمنی‌ها استقامت و ایستادگی می‌کنند و در برابر سختی‌ها مثل کوه استقامت کردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه فرهنگ جهادی، فرهنگ ایستادگی و مقاومت است، یادآور شد: فرهنگ جهادی، سبک زندگی خاصی است که باید از آن مراقبت کرد و در عین حال باید آن را انتخاب کرد و کسانی که این مسیر را انتخاب می‌کنند در تنگه احد نظام اسلامی قرار می‌گیرند، زیرا انقلاب اسلامی کارزاری بین مکتب حق و تمام اهل باطل است و ممکن است کسانی به طمع رسیدن به غنایم امتیاز بگیرند اما کسانی که بالای تنگه احد انقلاب قرار دارند، نباید این تنگه را رها کنند.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه خداوند خود در قرآن فرمودند"کسانی که در راه حفظ اسلام استقامت کنند با خدا معامله کردند و بالاترین غنیمت را به دست آورده‌اند"، یادآور شد: چه غنیمتی بالاتر از اینکه انسان در راه دین خدا جهاد کند و با خدا معامله کند.

وی با بیان اینکه ۳۴ سال است که تحریم‌ها علیه انقلاب اسلامی ایران بوده است، گفت: از دل این تحریم‌ها فرصت‌های طلایی بیرون آمده و ما هرگز نگران دشمن بیرون نیستیم زیرا آمریکا ۳۰ سال پیش بسیار قویتر از شرایط فعلی بود و ما به راحتی می‌توانیم امروز در برابر دشمن بیرون بایستیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اینکه ما نگران تنگه احد انقلاب اسلامی هستیم، گفت: هر که در این تنگه قرار می‌گیرد باید مراقب رخنه‌ها و نفوذ دشمنان در آن باشد ممکن است. تقسیم غنایم در این تنگه مشکلاتی را برای نظام ایجاد کند. اصل نگرانی ما از نفوذ دشمن در تنگه احد انقلاب است که شما بسیجیان با بصیرت و تشخیص به موقع خود باید از این جایگاه که ارزشمندترین جایگاه نظام است و در اختیار شما قرار گرفته، محافظت کنید.

حجت‌الاسلام محمدیان در پایان خاطرنشان کرد: بسیجیان امروز از نظر بصیرت، قدرت انتخاب، عمق اندیشه و علائق نسبت به دوره‌های قبل اگر بیشتر از آن زمان نباشند، کمتر نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *