چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

گشایش ۱۰۰۰نمایشگاه کتاب دفاع‌مقدس

جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب: 327010
مراسم افتتاحیه نمادین ۱۰۰۰ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس به مناسبت هفته کتاب و هفته بسیج ظهر امروز پس از اجرای مراسم پرفیض نماز جمعه با حضور امام جمعه موقت تهران در دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پنجمین دوره ۱۰۰۰ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از سوی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سپاه و بسیج و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان هفته کتاب و در آستانه هفته بسیج برگزار می شود.

مراسم افتتاحیه نمادین این نمایشگاه ها ظهر امروز پس از اجرای مراسم پرفیض نماز جمعه تهران، با حضور آیت الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دانشگاه تهران برگزار شد.

آیت الله جنتی در این مراسم کتاب های دفاع مقدس را کتاب هایی روشنگرانه نامید و گفت: مطالعه برخی از این کتاب ها برای یک بار کافی نیست و این آثار باید در خانه ها باشد و مورد استفاده خانواده ها قرار گیرد و هم چنین فرزندان ما با این آثار آشنا شوند. هم چنین این آثار باید در مدارس از سوی معلمان به دانش آموزان شناسانده شوند.

وی همکاری سازمان بسیج مستضعفین و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این همکاری باید ادامه داشته باشد و این دو نهاد باید به یکدیگر یاری برسانند.

هم چنین سردار نقدی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در تمام شهرهای کشور با تخفیف ۴۰ درصدی برگزار می شود.

وی افزود: سالانه در کشور حدود ۳۰۰ عنوان کتاب از سوی بسیج و درباره دفاع مقدس، شهدا و جریان مقاومت اسلامی منتشر می شود.

سردار نقدی با بیان این که هیچ ابزار فرهنگی جای کتاب را نخواهد گرفت، گفت: کتاب اصلی ترین و به بیان دیگر ستون فقرات نشر فرهنگ است و امیدواریم بتوانیم هر سال این نمایشگاه را برگزار کنیم.

وی ضمن ارزیابی مثبت درباره همکاری سازمان بسیج و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ۲۰ درصد از تخفیف این نمایشگاه، یارانه اختصاص داده است.

رئیس سازمان بسیح مستضعفین در پایان گفت: گردش مالی این نمایشگاه برای ناشران حدود دو میلیارد تومان است که به اقتصاد نشر دفاع مقدس کمک قابل توجهی می کند.

این نمایشگاه ها به مدت یک هفته و از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ در مراکز مختلف برپا می شود.

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۵ آبان ماه تا ۲ آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *