دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

بازی کثیف رویترز علیه ایران با هدف شکست مذاکرات ژنو

پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 326730
خبرگزاري رويترز، طي ساليان اخير بواسطه دروغگويي بي‌حد و حصر در مورد ايران و تلاش براي اهريمني جلوه دادن اين کشور، بدنامي و بي‌اعتباري گسترده‌اي را براي خود به ارمغان آورده است.
بازی کثیف رویترز علیه ایران با هدف شکست مذاکرات ژنو
به گزارش جهان، پرس تي وي گزارش داد:
اين خبرگزاري در سال ۲۰۱۲، يک گزارش ويديويي از زنان ايراني سر تا پا سياه پوش منتشر کرد که «در حرکاتي ورزشي از ديوار بالا رفته و به عقب جهيده و از روي شمشيرهايي تا بلنداي کمر مي‌پرند.»

رويترز ادعا داشت، اين زنان نينجاکار به عنوان آدمکشاني براي جمهوري اسلامي تحت آموزش هستند. عنوان اين گزارش در ابتدا اين بود: «هزاران نينجاي زن به عنوان آدمکشان ايران، آموزش مي‌بينند». با اين حال، اين عنوان بعدا به «سه هزار زن نينجا در ايران آموزش مي‌بينند» تغيير پيدا کرد.

اين گزارش که هدف از آن به طور شريرانه‌اي اهريمني نشان دادن ملت ايران بود، به سرعت بعد از انتشار، خشم اين کشور را برانگيخت و منجر به تعليق فعاليت ۱۱ تن از کارکنان خبرگزاري رويترز در تهران و محاکمه پريسا حافظي رئيس دفتر اين خبرگزاري در تهران شد.

در پي اين دروغ بي‌شرمانه، خبرگزاري رويترز در دادگاه به اتهام «تبليغ عليه جمهوري اسلامي و نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي» گناهکار شناخته شد.

استفن جي. ادلر رئيس خبرگزاري رويترز گفت: «ما وقوع اين اشتباه را تصديق و آن را مسئله‌اي جدي قلمداد مي‌کنيم.» وي افزود، رويترز در اين مورد «تحقيقي داخلي کرده و اقدامات مقتضي براي جلوگيري از تکرار اين مسئله را انجام داده است.»

رويترز در دروغ فاحشي ديگر، با انتشار يک شبه گزارش، سازماني زير نظر بيت رهبري را به سودآوري «سالانه ميلياردها دلار» متهم کرد.

اين گزارش که حتي به شکل ماهرانه‌اي نيز تنظيم نشده بود، به طور عمده به ابهامات و گمانه‌زني‌هاي تاييد نشده در مورد يک سري نهادها که تحت عنوان ستاد شناخته مي‌شوند، استناد کرده است. به نظر مي‌رسد رويترز از گذشته درسي نگرفته و تحت نفوذ برخي قدرت‌هاي مرموز، سياستي را اتخاذ کرده که طي آن، دست به يک سري حملات غيرمسئولانه عليه ايران و سياستمداران اين کشور، بدون در نظر گرفتن تبعات وخيم آن مي‌زند.

جالب اينجاست دقيقا پيش از آنکه مذاکرات هسته‌اي بين ايران و ۶ قدرت جهان آغاز شود، رويترز با هدف مخدوش کردن چهره ايران و بي‌نتيجه گذاشتن اين مذاکرات، دست به اقدام ناجوانمردانه و حقيرانه ديگري زد. اين خبرگزاري روز دوشنبه با انتشار گزارشي به نقل از «يک گروه تبعيدي مخالف ايران» نوشت «اين گروه در مورد يک سايت هسته‌اي زيرزميني که در ايران در حال ساخته شدن است اطلاعاتي در دست دارد و اين سايت يکي از چند سايت محرمانه ايران در مورد برنامه ساخت بمب اتمي است.»

اين گروه ِ مستقر در پاريس، موسوم به «شوراي ملي مقاومت ايران» در حال حاضر تحت رياست مريم رجوي، رهبر بدنام گروهک منافقين قرار دارد. در واقع، «شوراي ملي مقاومت ايران» شعبه‌اي از سازمان تروريستي منافقين است؛ سازماني که از حمايت مالي برخي از جنگ طلب‌هاي امريکايي مانند نوت گينگريچ، رودي جولياني، هاوارد دين و جان بولتون برخوردار است.

بر هر کسي که از ذره‌اي ذکاوت و هوش سياسي برخوردار باشد، پوشيده نيست که گزارشي با اين ماهيت هرگز نمي‌تواند مورد اعتماد واقع شود چرا که منبع گزارش سازماني است که مدت‌هاست بقاي خود را مرهون ترور و تروريسم عليه ملت ايران است.

با همه اين تفاسير، رويترز اولين رسانه‌اي بود که اين دروغ به شدت ساخته و پرداخته شده را مورد نظر قرار داد تا آن را به خورد باقي جهان دهد.

در گزارش مذکور که عاري از هرگونه اعتبار و سنديت است، آمده « تاسيسات جديد در داخل يک مجموعه زيرزميني به طول ۶۰۰ متر زير رشته‌هاي کوه‌هايي در شهر مبارکه در کيلومتر ۱۰ بزرگراه اصفهان و شيراز و در داخل مجموعه صنايع نظامي کنوني ۷ تير ساخته شده است.»

محور و پايه کل اين گزارش روايتي جعلي از سوي يک جامعه ستيز ايراني به نام مهدي ابريشمچي است که البته ناگفته پيداست وي از افراد وابسته به گروه تروريستي منافقين است.

مهدي ابريشمچي به خبرنگاران گفت، «بر اساس اطلاعاتي که بدست شوراي ملي مقاومت رسيده است، رژيم ايران در حال تکميل ساخت تاسيسات محرمانه‌اي براي پروژه هسته‌اي خود است.»

کوچکترين ترديد و شبهه‌اي وجود ندارد که رويترز هجمه‌اي کثيف و شريرانه را عليه ايران و کل جامعه اين کشور آغاز کرده است. از سوي ديگر، حدس اينکه چه کساني حامي مالي و سياسي اين خبرگزاري هستند، کار چندان سختي نيست.

جاي ترديدي وجود ندارد که دوران خبرنگاري نژادپرستانه و مبتني بر کج انديشي و دروغ گويي ديري است که به پايان رسيده است. افکار عمومي ديگر به راحتي آلوده‌ي دروغ و تحريف نمي‌شود. و تلاش‌هاي مذبوحانه و بي‌ثمر در ضديت عليه ملتي که به سرعت مسير پيشرفت را طي مي‌کند، در نهايت نفرت و محکوميت جهاني را براي بانيان اينگونه تلاش‌ها به ارمغان خواهد آورد.

زماني، جورج اورول بدبينانه آينده را همچون چکمه‌اي روي رخسار بشريت پيش بيني کرد. امروز، به لطف کردار شريرانه و نستوه رسانه‌هاي خود فروخته غربي همچون رويترز، اين پيش بيني در حال گرفتن رنگ واقعيت به خود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *