جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

اجی‌شرما کاردار غیرمقیم‌لندن در تهران شد

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب: 324955
دولت انگلیس اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود با ایران را از سر گرفته و کاردار غیرمقیم برای سفارت این کشور در تهران‌ تعیین کرده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: وزارت خارجه انگلیس امروز (دوشبنه) اعلام کرد، "اجی شارما" به عنوان کاردار غیرمقیم جدید این کشور در ایران انتخاب شده است.

اجی شارما که ریاست دپارتمان ایران وزارت خارجه انگلیس را به عهده دارد به زودی پست جدید خود را در تهران به دست خواهد گرفت.

این انتصاب در حالی صورت می‌گیرد که امروز نیز ایران محمد حسن حبیب‌ اله زاده را به عنوان کاردار جدید این کشور در انگلیس معرفی کرد.

در همین خصوص سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: بدنبال دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و انگلستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ اول مهر ماه ۱۳۹۲ و متعاقب دیدار های برگزار شده بین مسئولان وزارت امور خارجه های دو کشور در نیویورک و ژنو ، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از امروز ۲۰ آبان۱۳۹۲ آقای محمد حسن حبیب اله زاده را به عنوان کاردار ترددی کشورمان در انگلیس تعیین و به طرف انگلیسی معرفی نمود.

روابط دیپلماتیک دو کشور پس از تجمع دانشجویان در مقابل سفارت انگلیس در تهران در سال ۲۰۱۱ قطع شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *