يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

حضور وزیر اطلاعات برای بررسی انتصابات در وزارت علوم در جلسه آینده کمیسیون آموزش

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۰۱
کد مطلب: 324736
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جزئیات جلسه این کمیسیون گفت: عدم حضور وزیر اطلاعات، جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات را بدون نتیجه گذاشت.
به گزارش جهان، عبدالرضا فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جزئیات جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: قرار بود امروز وزیر اطلاعات در این جلسه حاضر شود که به دلیل جلسه‌ای که برای وی پیش آمد نتوانست در جلسه حضور پیدا کند و معاونان وی در جلسه حاضر شدند.

وی افزود: با این وجود جمع‌بندی کاملی از موارد مورد نظر صورت نگرفت.

فیاضی خاطرنشان کرد: قرار بود با حضور علوی در این جلسه اشکالات و ایراداتی که در نحوه انتصابات در وزارت علوم صورت گرفته است، بررسی شود.

وی با بیان اینکه در فرآیند به کارگیری نیروها در وزارت علوم خارج از قاعده عمل شده است، گفت: اشکالاتی در این زمینه وارد بود اما به دلیل عدم حضور وزیر اطلاعات بررسی آن و نتیجه‌گیری به یکشنبه آینده با حضور وزیر اطلاعات موکول شد.

فیاضی در پاسخ به این سوال که اعلام شده بود که آقای فرجی‌دانا نیز قرار بود در این جلسه حضور پیدا کند، گفت: اخباری از قول بنده مبنی بر احضار و یا استیضاح وزیر علوم مطرح شد که این خبرها صحت ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بابیان اینکه نیازی به حضور آقای فرجی‌دانا نبوده و ما وی را برای حضور در جلسه دعوت نکردیم، گفت: انتشار چنین اخباری بیشتر در فضای التهاب‌آور دانشگاه‌ها تاثیرگذار است و مجلس و کمیسیون روال منطقی را در این زمینه در پیش گرفته است لذا آقای علوی را دعوت کردیم تا به اشکالاتی که در کار وزارت علوم مترتب است، بپردازد و در فضای تعاملی بررسی شود تا برابر قانون عمل گردد.

فیاضی به دیگر مباحث مطرح شده در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اشاره کرد و گفت: در این جلسه ستاری معاون علم و فناوری ریاست‌جمهوری که به کمیسیون دعوت شده بود اولین حضور خود را پس از حضور در این جایگاه در مجلس داشت و دغدغه‌های مختلفی که در حوزه وی وجود دارد، مطرح شد.

وی گفت: بحث‌هایی درباره تقویت دستاوردهای علمی کشور و نقش این معاونت در توسعه آن، مباحثی درباره هم‌پوشانی فعالیت‌ این معاونت با معاونت پژوهشی وزارت علوم که با هم موزای‌کاری‌ها و هم‌پوشانی‌هایی که انجام می‌شود و همچنین مباحثی درباره تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح شد.

فیاضی با اشاره به بررسی بحث کنکور دانشگاه‌ آزاد در این جلسه گفت: اعلام شده است که مسئولان دانشگاه آزاد قرار است کنکوری را در بهمن‌ماه ثبت‌نام و برگزار کنند که اگر این آزمون تا آخر سال ۹۲ برگزار شود قانونی است اما براساس قانونی که مجلس تصویب کرده برای سال تحصیلی ۹۳ و ۹۴ کنکور سراسری تنها باید از طریق سازمان سنجش کشور صورت گیرد.

وی تاکید کرد: براین اساس دانشگاه آزاد نمی‌تواند برای سال تحصیلی آینده آزمون مستقلی را برگزار کند.

فیاض در ادامه به مطرح شدن مباحثی درباره مشکلات موجود در مسائل مالی مدارس و آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات و تنگناهایی در خصوص مباحث مالی پیش وزارت آموزش و پرورش و مدارس وجود دارد که قطعا آثار سوئی را بر تعلیم و تربیت می‌گذارد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های اندکی در چارچوب سرانه مدارس به آنها پرداخت شده است، گفت: همین مسئله مشکلاتی را برای مدارس به خصوص مدارس شبانه‌روزی شهرستان‌ها ایجاد که فضای نگران کننده ‌ای را برای همکاران در مجلس ایجاد کرده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان تاکید کرد: بر این اساس کمیسیون آقای نوبخت معاون رئیس‌جمهور، مدیران مربوطه و وزیر آموزش و پرورش را برای جلسه هفته آینده در روز یکشنبه دعوت کرده تا مباحث مربوط در این زمینه بررسی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *