يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

یوکیا آمانو به ایران سفر کرد

يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب: 324726
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی یکشنبه وین را به مقصد تهران ترک کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یوکیا آمانو پیش از سفر به تهران در فرودگاه به خبرنگاران گفت: اکنون به تهران سفر می کنم و درصدد هستم با آقای صالحی و دیگر مقامات ارشد ایران دیدار کنم.

وی گفت: همانطور که می دانید ماه گذشته ایران پیشنهاد جدیدی را ارائه کرد که این پیشنهاد شامل اقدامات عملی برای تقویت همکاری و گفتگو است و هدف ما این است که بر این اساس کارها را پیش ببریم.

آمانو گفت: امیدوارم نشست بعدی نتیجه ملموسی را در این خصوص که چگونه برای حل همه مسائل باقیمانده به جلو پیش برویم ایجاد کند .

وی همچنین تصریح کرد: از مدت ها پیش در حال مذاکره بودیم و با آقای صالحی جلسه ای داشتیم و ماه گذشته نیز با آقای عراقچی جلسه ای برگزار کردیم. در حال رسیدن به نقطه بسیار مهمی هستیم و به همین علت تصمیم گرفتم که دعوت آقای صالحی را بپذیرم.

وی افزود: فرآیند آژانس و ایران و فرآیند ۳+۳ متفاوت، مستقل و از هم جدا است. از مدت ها پیش با ایران در حال مذاکره بودیم و قبلا نشست هایی با آقای صالحی و عراقچی داشتم و این سفر ادامه همین نشست ها است.

قرار است که آمانو ۵۰ دقیقه بامداد دوشنبه وارد تهران شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *