دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۷

پشیمانی ۹۰ درصد زنان مطلقه/ برنامه وزارت جوانان برای آنان

يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 324530
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده ورزارت ورزش و جوانان گفت: پس از گذشت یک سال از طلاق زوجین، ۹۰ درصد خانم‌ها علاقه‌مند به بازگشت به زندگی هستند، بنابراین دفتر ازدواج و تعالی خانواده ورزارتخانه طرحی به عنوان "بازگشت به زندگی" را برنامه‌ریزی کرده و در حال تامین اعتبار آن برای اجراست.
پشیمانی ۹۰ درصد زنان مطلقه/ برنامه وزارت جوانان برای آنان
به گزارش جهان، مسعود امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: رسیدگی به امور طلاق جزو وظایف دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان نیست؛ ولی پرداختن به این موضوع یک وظیفه اجتماعی برای همگان است و این دفتر به منظور کاهش طلاق، طرح بازگشت به خانواده را برنامه‌ریزی کرده و از طریق مدیران مالی کشور پیگیر تامین اعتبار آن است.

وی ادامه داد: یک نظریه کارشناسی در حوزه مشاوره وجود دارد که خانم‌ها به دلیل عاطفی بودن، در طلاق زودتر آسیب می‌بینند و هر اتفاقی در زندگی آنها ممکن است به طلاق منجر شود. علی‌رغم این‌که تعداد بسیاری از خانم‌ها پس از یک سال علاقه‌مند به بازگشت هستند ولی مجموعه‌ای برای مداخله و داوری در این حوزه وجود ندارد، بنابراین، اجرای این طرح در دستور کار دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان افزود: مجموعه سمن‌ها در همه امور حضور دارند، ولی به صورت تخصصی وارد این حوزه نشده‌اند و ما از نبود این تخصص رنج می‌بریم؛ بر این اساس ما از راه‌اندازی سمن‌ها به صورت تخصصی در حوزه ازدواج، مشاوره و خانواده کاملا حمایت می‌کند.

امینی با بیان این‌که بر اساس تراز عمومی در سطح کشور به ازای هر ۵ ازدواج یک طلاق رخ می‌دهد، عنوان کرد: یک اشکال دیگر در این حوزه وجود دارد و آن اینکه گاهی در جامعه می‌بینیم که یک نفر در گوشه‌ای از مملکت آماری را می‌گیرد و این آمار را غیرمسئولانه به کل کشور تسری می‌دهد.

وی در خاتمه اظهارکرد: طرح بازگشت به زندگی هنوز به استان‌ها ابلاغ نشده است چون درحال تامین اعتبار آن هستیم و این طرح هنوز اجرایی نشده، ولی به طور خاص به استان زنجان واگذار شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دهقان
Iran, Islamic Republic of
سلام صبح بخیر
باید فکر اساسی کنیم
به نظر من همیشه جوان ها پیشنهاد های تازه ای دارن.
از جوانان کمک بخواهید
Iran, Islamic Republic of
اونوقت همین زنهایی که به سرعت برق و باد بر طبل طلاق می‌کوبند خواهان حق تصمیم گیری در خصوص این موارد رو هم میخواهند!!!
پيام صمدي
اين نشان مي دهد كه امر طلاق از روي جهل و ناآگاهي صورت پذيرفته است . بخش عمده اي از آگاه سازي همسران از طريق هنجارهاي اجتماعي ، صداوسيما ، خانواده ها صورت مي پذيرد كه متأسفانه همه اينها از اين بار مسئوليت شانه خالي كرده اند.
البته در جامعه اي كه امر به معروف و نهي از منكر فراموش شود عاقبتي غير از اين نمي توان متصور بود.
Iran, Islamic Republic of
اگر ریشه تربیتی خانواده ها درست شود و پسرها ها را بچه بار نیاورند و دخترها را لوس و نازک نارنجی تربیت نکنند و درس زندگی و برخورد با مشکلات را به آنها یاد بدهند خیلی طلاق کم میشود . ضمنا همین ازدواجهای خیابانی نتیجه اش اگر طلاق نشود باید تعجب کرد . چون چیزی را که در خیابان به دست بیاوری در همان خیابان هم از دست خواهی داد
م.خ
با سلام
بايست جامعه رسانه اي به كمك بيايد و به جاي اين همه كلنجار رفتن در خصوص مسائل سياسي برنامه هاي جامعي در خصوص مهارتهاي زندگي و چگونگي رفتار زوجين باهم و خانوادهايشان تهيه و به نمايش در بياورند و اين به طور مستمر فرهنگ سازي شود مگر در گذشته اينقدر طلاق بود بايد از زرق و برق حسادت و چشم هم چشمي و ... دست برداشت تا يك زندگي خوب ومعمولي داشته باشيم
امير
آقاپيام جان به نظرمن يكي ازعلل عمده افزايش طلاق برنامه هاي زن محورصداوسيماست كه نوعي حس استقلال كاذب درزنان ايجادمي كند.
حالا که دارین برنامه ریزی می کنین کاری کنین که کار به طلاق کشیده نشه نه اینکه بعد طلاق برگردن به زندگی قبلی