شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
دبیرکل اتحادیه دانشگاه های غیر دولتی کشور:

نیمی از ظرفیت غیرانتفاعی‌ها خالی است

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 324157
دبیرکل اتحادیه دانشگاه های غیر دولتی کشوربا اشاره به اینکه نیمی از ظرفیت دانشگاه های غیرانتفاعی کشور خالی است، گفت: هم اکنون دانشگاه های غیر دولتی کشور درحال ورشکستگی هستند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی آهون‌منش در نشست استاندار مازندران با روسا و دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی مازندران در سالن شماره یک استانداری مازندران با بیان اینکه در سال ۸۸ و ۸۹ تعداد ۶۸ دانشگاه غیر انتفاعی در کشور راه‌اندازی شد، تصریح کرد: هم اکنون ۳۵۴ موسسه غیرانتفاعی در کشور فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه آمایش آموزش عالی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، گفت: درحال حاضر نیمی از ظرفیت موسسات غیرانتفاعی کشور خالی است.

دبیرکل اتحادیه دانشگاه های غیر دولتی کشور با اشاره به خالی ماندن دوسوم ظرفیت دانشگاه‌های غیردولتی، افزود: دانشگاه‌های غیردولتی در حال ورشکستگی هستند.

وی افزود: ۶۵ درصد از درآمد دانشگاه‌های غیر دولتی کاهش یافت.

آهون منش افزود: حفظ کیفیت اموزش های عالی در موسسات غیر انتفاعی به یک معجزه شباهت دارد.

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی کشور از کمک ۱۸۰ تیلیارد تومانی دانشگاه‌های غیر دولتی به دولت خبر داد، خاطرنشان کرد: قبولی دانشجویان موسسات غیرانتفاعی در کنکور کارشناسی ارشد درمیان دانشگاه های کشوررتبه دوم قرار دارد.

وی بیان کرد: دانشگاه پیام نور کشورسال گذشته ۷۹۴ میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشته که این رقم دو برابر اعتبار دانشگاه تهران و چهار برابر شهید بهشتی است.

آهون منش افزود: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه پیام نور یک به ۲۵ بوده درحالی که در دانشگاه غیرانتفاعی این نسبت یک به ۴۰ است.

دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی کشوربا اشاره به اینکه هم اکنون برای دانشجوی مقطع کارشناسی بیش از۳۰۰ میلیون تومان هزینه می شود، گفت: هم اکنون ۴۰۰ هزار دانشجو در موسسات غیر انتفاعی کشور تحصیل می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *