دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

سوئیس: عرفات مسموم شده بود

پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 323978
سها عرفات افزود: این موضوع تمامی شک و تردیدهای ما را برطرف کرد. به صورت علمی تایید شد که درگذشت عرفات، طبیعی نبود و هم اکنون دلیل علمی داریم که این مرد، به قتل رسید.
به گزارش جهان به نقل از عصرایران، همسر یاسر عرفات گفت که نتیجه آزمایش ها تایید می کند که عرفات با ماده رادیو اکتیو پلونیوم مسموم شده بود.

سها عرفات این مطلب را پس از دریافت گزارش رسمی آزمایش های پزشکی قانونی در سوئیس از نمونه هایی از جنازه عرفات مطرح کرد.

وی در گفتگو با رویترز در پاریس افزود: ما جنایت واقعی را کشف کردیم و آن ترور سیاسی است. عرفات در سال ۲۰۰۴ به دنبال یک بیماری سخت ناگهانی در پاریس درگذشت.

گروهی از کارشناسان مرکز اشعه های فیزیکی در بیمارستان دانشگاه لوزان در ماه نوامبر گذشته با باز کردن قبر یاسرعرفات، از جنازه او نمونه برداری کردند. کارشناسانی از پزشکی قانونی در سوئیس، روسیه و فرانسه نمونه هایی را از جنازه یاسر عرفات برداشته بودند اما تاکنون تنها کارشناسان سوئیسی نظر خود را اعلام کرده اند.

سها عرفات افزود: این موضوع تمامی شک و تردیدهای ما را برطرف کرد. به صورت علمی تایید شد که درگذشت عرفات، طبیعی نبود و هم اکنون دلیل علمی داریم که این مرد، به قتل رسید.

همسر یاسر عرفات فرد یا حکومتی را به قتل عرفات متهم نکرد ولی گفت: رهبر تاریخی سازمان آزادیبخش فلسطین دشمنان بسیاری داشت.

پس از مرگ یاسر عرفات در سال ۲۰۰۴ بسیاری انگشت اتهام را به سمت اسرائیل گرفته بودند. اسرائیل در دو و نیم سال اخر حیات عرفات، او را در محل زندگی اش محاصره کرده بود.

با به دست آمدن این گزارش حقوقی، امکان شکایت در دادگاه های اروپایی برای تحقیق درباره قتل عرفات وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *