شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تحقق 2 درصدی بودجه عمرانی کشور

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 321456
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در شش ماه نخست امسال، تنها 2 درصد از بودجه عمرانی کشور تحقق یافته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی اظهار داشت: با توجه به اینکه تحقق بودجه عمرانی به سختی صورت می‌گیرد از مسئولان و شوراها درخواست می‌شود توقعات مردم را پایین آورند.
 
وی افزود: دلیل اینکه یارانه‌ها این ماه با تاخیر پرداخت شد، به دلیل نبود بودجه در کشور بود.
 
این مسئول با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 در ژنو سوئیس تصریح کرد: امید می‌رود در جریانات این مذاکرات با تدابیری که از سوی مقامات کشوری اندیشیده، تحریم‌ها کاهش یابد.
 
100 میلیارد دلار طلب ایران در خارج از کشور
 
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 100 میلیارد دلار پول و طلب ایران در خارج از کشور وجود دارد، تصریح کرد: به دلیل تحریم‌های موجود، نقل و انتقال پول در بانک‌ها صورت نمی‌گیرد بنابر این اگر با مذاکرات ژنو تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های بانکی شکسته شود، بخشی از مشکلات اقتصادی کشور رفع می‌شود.
 
حسینی افزود: دولت دهم با ترفندها، شجاعت‌ها و زرنگی‌هایی که داشت توانست پول‌هایی را از خارج وارد کشور کند ولی در این برهه از زمان، امکان چنین کاری در این موقعیت وجود ندارد.
 
وی اضافه کرد: به دلیل اینکه در تحریم گرفتار شده‌ایم با وضعیت نامناسب و کسری بودجه مواجه هستیم.
 
این مسئول اذعان داشت: نقش شوراهای اسلامی روستاها مانند قضیه ما با برخی نمایندگان تهران است چراکه نه در دفترشان حضور می‌یابند و نه مراجعه‌کننده‌ای دارند بلکه ما در طبقه هفتم پاسخگوی مردم تهران هستیم و آنان موکلی نمی‌بینند.
 
حسینی افزود: حقیقتا شوراهای اسلامی روستاها، زحمات و مشقات بسیاری را متحمل می‌شوند و کاری جز دردسر، گرفتاری و تحمل ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *