شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

خشکی‌های وسیع در انتظار جنگل‌ آمازون

پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب: 321348
کارشناسان مطالعات جوی از ثبت فصول خشک طولانی‌تر در جنگل بارانی آمازون طی دهه‌های آتی خبر دادند که ممکن است به پوشش گیاهی این منطقه فشار زیادی وارد کند و خطر آتش‌سوزی‌های گسترده را در این اکوسیستم حیاتی افزایش دهد.
به گزارش چهان به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر مدت زمان فصل خشکی در جنگل استوایی آمازون در مقایسه با ۳۰ سال گذشته به طور متوسط سه هفته بیشتر شده که علت آن گرمای جهانی است. باران در تمام طول سال در آمازون می‌بارد اما بیشتر بارندگی‌های سالانه در طول فصول مرطوب اتفاق می‌افتد. محققان زیست‌محیطی معتقدند که طولانی‌تر شدن فصول خشک خطر ‌آتش‌سوزی‌های خود به خودی و خشک شدن درختان را بیشتر می‌کند.

«رانگ فو» از کارشناسان دانشگاه تگزاس معتقد است مدت زمان فصل خشک در آمازون جنوبی مهمترین وضعیت جوی است که جنگل‌های استوایی را کنترل می‌کند. در صورتی که مدت فصول خشک طولانی شود این جنگل استوایی وسیع و ارزشمند از بین خواهد رفت. در این مطالعه پیش‌بینی شده است که جنگل‌های استوایی آمازون در آینده دوران سوخته و خشک‌تری را تجربه می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *