شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

بررسی افزایش تعداد نمایندگان در مجلس

سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 320995
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از تشکیل کمیته ویژه بررسی افزایش تعداد نمایندگان مجلس در کمیسیون متبوعش خبر داد.
به گزارش جهان، امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) اعضای کمیسیون شوراهای پارلمان پرداخت و اظهار داشت: بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق اصل ۶۴ قانون اساسی، تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هر ۱۰ سال با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظیر آنها ۲۰ نفر اضافه خواهد شد که کمیسیون شوراها طبق این اصل قانون اساسی، به دنبال پیگیری حقوق ملت است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در ادامه تعیین محدوده عملکرد نمایندگان و تعداد آنها را طرحی مهم و حساس ارزیابی و تصریح کرد:‌ بسیاری از استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه دنبال افزایش تعداد نمایندگان خود هستند که تمام این درخواست‌‌ها جمع‌آوری شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده همدان در مجلس بر همین اساس یادآور شد: برای اینکه در تعیین تعداد نمایندگان ملت در پارلمان عدالت را رعایت کرده باشیم، کمیته ویژه‌ای با حضور نایب رئیس کمیسیون و رئیس کمیته تقسیمات کشوری و سیاست داخلی کمیسیون تشکیل داده‌ایم که بر این اساس مقرر شد تا ضوابط و استاندارد خاصی برای این منظور تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: جلسات مشترکی به همین منظور با وزیر کشور برگزار و مقرر شده که تا پایان هفته گذشته، نظر دولت نیز اعلام شود که متأسفانه تاکنون پاسخی واصل نشده است.

خجسته همچنین گفت: در این جلسه مقرر شد تا از هفته آینده کمیته ویژه بررسی تعداد نمایندگان در محل کمیسیون تشکیل جلسه دهد.

وی در ادامه بررسی تقویت و توسعه سازمان بسیج رسانه را دیگر دستور کار این کمیسیون دانست و با اشاره به نقش و جایگاه رسانه در پرورش افکار و فرهنگ عمومی کشور، گفت: رسانه‌های دیداری و شنیداری نقشی عمده در پرورش فرهنگ عمومی و ارتقای اخلاق و باورهای عمومی دارد که لازم است تفکر ناب و ارزشمند بسیج در آن جاری شود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس حضور بسیج و تفکر بسیجی در کشور را عامل صلابت، اقتدار، آرامش و امنیت برای کشور دانست و متذکر شد:‌ در این قانون پیش‌بینی کردیم که همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا بخشی از فعالیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و آموزشی خود را از طریق سازمان بسیج رسانه انجام دهند.

وی در پایان خواستار توجه به سازمان بسیج رسانه در دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: بررسی طرح استفساریه مشمول عوارض آلایندگی به پالایشگاه‌های نفت و واحدهای پتروشیمی موضوع تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده از دیگر دستورکارهای جلسه امروز کمیسیون بود که موادی از آن پس از اصلاح جزئیات به تصویب رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *