چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱۴
۶۷
نگاهی به تغییر قیمت آب، برق، خودرو، سوخت و...

در ۱۰۰ روز اول، قیمت‌ها چه تغییری کرده است؟

سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 320942
شاید برخی از افزایش ها ناشی از مدیریت دولت گذشته باشد و مسئولین در کوتاه مدت نتوانند در کاهش قیمت ها موثر باشند اما به نظر می رسد اگر بانک مرکزی بدون رئیس اداره می‌شد؛ امروز قیمت ارز شاهد کاهش قیمت بود.
در ۱۰۰ روز اول، قیمت‌ها چه تغییری کرده است؟
به گزارش جهان، بحث بهبود اضطراری معیشت مردم در صد روز اول یکی از شعارهای انتخاباتی علی اکبر ولایتی بود که با کوچ محمد نهاوندیان از ستاد ولایتی به ستاد انتخاباتی روحانی، این شعار را روحانی نیز تکرار کرد و از آن به عنوان یکی از وعده های جدی خود یاد کرد.

امروز بیش از صد و یک روز از اعتماد مردم به دولت روحانی و هشتاد روز از تحلیف وی می گذرد و مردان اقتصادی دولت فعالیت های خود را آغاز کرده اند. هرچند که دولت عامل بسیاری از مشکلات را مدیران گذشته می‌داند اما مدیریت دولت در قیمت های وابسته به تصمیمات دولتی نشان می دهد که عزم جدی برای کاهش و یا حتی ثبات این قیمت ها وجود ندارد و افزایش قیمت های دولتی امروز یکی از عوامل جدی گرانی ها است.

افزایش تا چهاربرابر در قیمت های برق و انشعاب برق

در حالی که در اوایل سال جاری هزینه انشعاب کنتور برق حدود دو برابر شد و کنتور ۲۵ آمپر تک فاز از ۲۰۰ هزار تومان به حدود ۳۵۰ هزار تومان واگذار می‌شد، در روزهای اخیر این مسئله تکرار شده و قیمت این نوع از انشعاب که اغلب مصارف خانگی را در بر می گیرد به ۸۶۰ هزار تومان رسید. اما واکنش رییس شرکت توانیر در رابطه با این افزایش قیمت ها شنیدنی است.

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان این که هزینه نصب کنتور برق افزایش نیافته، بلکه واقعی شده است، افزود: از این پس قیمت کنتور را از مشترک می گیریم. به گزارش شبکه ایران همایون حائری افزوده است: قبلا اگر ۲۰۰ هزار تومان از مشترک دریافت می کردیم و بیش از یک میلیون تومان هزینه می کردیم، اکنون هزینه کنتور را به همان قیمت واقعی از مشترک دریافت کنیم.

افزایش هزینه نصب کنتور برق که توسط مدیرعامل توانیر به شرکت های توزیع برق ابلاغ شده دارای یک جدول است که وزارت نیرو و شرکت توانیر هنوز در مورد این جدول هیچ اطلاع رسانی نکرده اند.

همچنین مسئولین در رابطه با افزایش تعرفه برق نیز اعلام کرده انده اند این افزایش قیمت براساس طرحی ملی است که براساس بخشنامه دریافتی و مجوز شرکت توانیر به شرکت های توزیع ابلاغ شده است.

آب بها افزایش نیافته؛ فقط گران شده است!

هرچند که مسئولین مدعی هستند آب بها افزایش نیافته است اما در رابطه با مبالغ اضافه شده در قبوض آب مدعی هستند که این افزایش براساس بخشنامه آب و فاضلاب کشور است که به ازای هر متر مکعب ۱۰ تومان از مشترکان برای کمک به آب و فاضلاب روستایی دریافت می شود.

مدیر کل دفتر بررسی های اقتصادی و خدمات مشترکان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز به ایرنا گفته بود: افزایش ۱۰۰ ریالی هر متر مکعب آب براساس بند ۷۶ قانون بودجه ۹۲در قبض ها اعمال شده است.

هرچند که مردم باید هزینه افزایش این نرخ از ابتدای سال جاری را به یکباره در قبوض شهریور ماه پرداخت کنند.

بر اساس بند ۷۶ قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور؛ وزارت نیرو از طریق شرکت های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب مبلغ صد (۱۰۰) ریال از مشترکین آب دریافت و به خزانه داری کل کشور واریز کند.۱۰۰ درصد وجوه دریافتی تا سقف ۳۹۰ میلیارد ریال از محل حساب مذکور صرفا برای آب رسانی شرب روستایی اختصاص می یابد. اعتبار مذکور براساس شاخص کمبود آب شرب سالم بین استان های کشور در مقاطع ۳ ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می شود تا پس از مبادله موافقت نامه بین معاونت برنامه ریزی استانداری ها و شرکت های آب و فاضلاب روستایی استان ها هزینه شود. اعتبار مذکور حسب وصولی ها ۱۰۰ درصد تخصیص یافته و وجوه فوق به عنوان درآمد شرکت مربوط محسوب نشده و مشمول مالیات نمی شود.

تعیین قیمت خودرو از شورای رقابت گرفته و گران شد

وزیر صنعت چندی پیش اعلام کرد که شورای رقابت مرجع قیمت گذاری خودرو نیست. وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل ضمن تاکید بر اینکه شورای رقابت مرجعی برای تعیین قیمت خودرو نیست افزود: شورای رقابت به عنوان یک نهاد فراقوه‌ای مسئول تعیین قیمت کالاهای انحصاری است در حالی که وزارت صنعت خودرو را کالای انحصاری ندانسته و خواستار عدم ورود شورای رقابت به این حوزه است . اما همه این تغییرات نیز نتوانسته است تغییراتی در بازار خودرو ایجاد کند و ادامه روند کاهشی تولید خودرو از ابتدای امسال و عدم عرضه خودرو به اندازه نیاز داخل از سوی خودروسازان، قیمت برخی خودروها را در بازار با افزایش همراه کرده است.

افزایش قیمت گازوئیل انرژی در سکوت

هرچند که دولت در راستای اجرای طرح ۱۰۰ روزه اقتصادی خود، هرگونه افزایش قیمت احتمالی بنزین به عنوان پرطرفدارترین فرآورده نفتی در ناوگان حمل و نقل را در قالب لایحه اصلاح بودجه سال ۹۲ را منتفی کرد. و تبلیغات زیادی در این رابطه شکل گرفت. اما آنچه که از نظر رسانه ها دور ماند افزایش قیمت گازوئیل است. افزایشی که میتواند تاثیر به سزایی در قمیت حمل و نقل و واحدهای صنعتی ایجاد کند و نمود آن در قیمت تمام شده کالاهای مصرفی بروز خواهد یافت.

بر اساس لوایح بودجه سال‌جاری، مجلس شورای اسلامی این اختیار را به دولت داده بود تا نسبت به افزایش متوسط قیمت کل فرآورده‌های نفتی همچون بنزین، گازوئیل و برق اقدام کند، اما دولت افزایش قیمت بنزین را به سال آینده موکول کرده است.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی اقتصادی دولت با یادآوری اینکه در قانون بودجه افزایش ۳۸ درصدی قیمت سوخت به دولت اعلام شده است، گفت: با این وجود، دولت تصمیم گرفته ریالی هم بر قیمت سوخت از جمله بنزین اضافه نکند تا فشار اقتصادی بر مردم تحمیل نشود.

جلوی دلار ارزان گرفته شد!

شاید مهمترین اقدام رئیس کل بانک مرکزی از ابتدای دولت یازدهم را میتوان اظهار نظر وی در رابطه با حمایت از دلار گران قیمت دانست.

رییس کل بانک مرکزی که در نشست صبحانه خوری اتاق بازرگانی ایران شرکت کرده بود گفت: کاهش قیمت دلار بیشتر از آنچه که اتفاق افتاده منطقی نیست. نشست صبحانه خوری نمایندگان فعالان اقتصادی با مسئولان دولتی در دولت یازدهم با حضور ولی اله سیف، رییس کل بانک مرکزی برگزار شد و رئیس کل بانک مرکزی در اظهاراتی نسنجیده مانع کاهش قیمت دلار شد و گفت: قیمت دلار در بازار به کف رسیده و کاهش بیشتر منطقی نیست. وی گفت: الان قیمت نرخ دلار کف خود در بازار رسیده است و اگر از این رقم پایین‌تر بیاید منطقی نیست.

شاید برخی از افزایش ها ناشی از مدیریت دولت گذشته باشد و مسئولین در کوتاه مدت نتوانند در کاهش قیمت ها موثر باشند. اما به نظر می رسد اگر بانک مرکزی بدون رئیس اداره میشد؛ امروز قیمت ارز شاهد کاهش قیمت بود.

همچنین هفته گذشته سیف از پیش‌بینی تورم ۳۶درصدی و نرخ رشد منفی ۶درصدی در سال ۹۲، اجرای قطعی فاز دوم هدفمندی و تک‌نرخی شدن نرخ ارز تا پایان ۹۳ و لغو تدریجی تحریم‌ها خبر داد.

افزایش تا ۶۰ درصدی هزینه های پستی

هزینه های پستی نیز از دیگر قیمت هایی است که توسط دولت تعیین می شود. در ماه گذشته تعرفه های پستی نیز شاهد افزایش قیمت از ۲۸ تا ۵۰ درصد بود.

مدیرعامل شرکت پست با اشاره تغییرات تعرفه آن دسته از سرویس‌های پستی که بیشتر توسط مردم استفاده می‌شود، میزان افزایش قیمت سرویس نامه، پست پیشتاز و امانات پستی در سال ۹۲ را اعلام کرد.

افزایش تعرفه در سرویس‌های پستی متفاوت بوده، اما به طور میانگین تعرفه‌ها ۳۰ درصد افزایش یافته است. در بین سرویس‌های پستی، برخی بیشتر مورد استفاده شرکت‌ها و امور تجاری است و برخی نیز برای مردم پرکاربردتر است و مردم با آنها سر و کار دارند.

محمدحسن کرباسیان مدیرعامل شرکت پست در تشریح این افزایش قیمت های پستی گفت: در بخش نامه‌های عادی و نامه‌های سفارشی که تعرفه بسیار پایین بود کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات با افزایش تعرفه‌ موافق کرد و تعرفه نامه شهری از ۳۵۰ تومان به ۴۵۰ تومان افزایش یافت که با ۲۸ درصد افزایش تعرفه همراه بوده است. مدیرعامل شرکت پست افزود: همچنین تعرفه پست پیشتاز حدود ۳۳ افزایش یافته است. وی ادامه داد: افزایش تعرفه در بخش امانات پستی نیز حدود ۴۹ درصد بوده است.
مرجع : نیمروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روز شمار اقتصادی دولت تدبیر وامید.
چند روز دیگر مانده تا صدمین روز طلایی.
ارزونی ارزونی ما داریم می آییم.
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم !
Iran, Islamic Republic of
اصلا مامیخواهیم گرونی باشه ولی احساس رهایی کنیم ه شما چه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما بی خود می کنی می خوای گرونی باشه . معنی احساس رهایی چیه؟؟؟؟؟
حامد
United States
احساس رهایی یا احساس ول انگاری!!!!!!
شما خیلی وقته رهایی، راحت باش.
Iran, Islamic Republic of
حیف احمدی نژاد خرا ب کرد وبا ذوب شدن در مشایی به ماحزب الهی ها خیانت کرد والا با روش اصول گرایی میشد جوری مملکت را ساخت که تا مدت ها همه آرزوی دولت اصولگرا را میکردند .حیف!
United Kingdom
پوچ پوچ
مصطفی
United Kingdom
اگر بشه که دستشون درد نکنه ولی ما که میدونیم تبلیغ بوده برای رای.
شما بشنو و باور نکن...
دوستان مطمئنند که منصفانه قضاوت میکنند ؟
فردی که 10 سال سیگار میکشیده، اگر امروز هم ترک کند عوارضش تا سالها گریبانگیرش خواهد بود آن وقت هشت سال مدیریت اشتباه احمدی نژاد هیچ اثری روی دوران بعد خودش نخواهد داشت ؟
مثلا نقدینگی فراوانی که احمدی نژاد به بار آورد با اتمام دوره اش همراه او از بازار خارج شد ؟
یا بدهی هایش پرداخت شد ؟ بودجه ای که با کسری فراوان بست، کسری اش برطرف شد ؟

کاربران جهان نیوز که خود را اصولگرا و متدین میدانند بر اساس کدام اصل دین چنین نظراتی میدهند ؟
پروفسور اگه اینطور که میگی که نیست پس شکر خوردن وعده دادن تا100روز آسمان وریسمان وبهم میبافیم
United States
نتیجه مذاکرات است دیگر
چون مخالفان دولت قدرت رسانه ای زیادی ندارند این گرانیها به چشم نمیاید ولی اگر زمان احمدی نژاد بود تا الان کار به سئوال از رییس جمهور کشیده شده بود
majid_90
Iran, Islamic Republic of
ای گل گفتی
دقیقا همینه
امير
Iran, Islamic Republic of
خدا آخر عاقبتمان را بخير كند
بازم خدا پدر احمدی نژاد رو بیامرزد . اینا قشر ضعیف چه می دونن چیه؟
محمدی
اشتباه نکنید هر دو سرا پا یک کرباسند باید مقام معظم رهبری وارد میدان شود در غیر اینصورت هیچ اتفاقی نخواهد افتادو............................
ایرانی
جانم فدای رهبر
مصطفی
United Kingdom
با قسمت اول حرفت مخالفم ولی با قسمت دوم حرفت کاملا موافقم با این حال بهت منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم به خاطر رایی که دادم
مسکن مهر هم که تعطیل شد!
خدا واقعا خیرشون بده که مردم مستضعف رو از دست مسکن مهر لعنتی نجات دادند!!!!
وقتی آقای روحانی محل ترددش از محل کار تا خونه پایین تر از خ نیاوران نیست دیگه چی از این بهتر میخوایم؟!
سرور
10 آبان روز ارزانی را پیشاپیش تبریک می گویم.دی:
علی
جهان اضافه کن.کره%100گرون شده مرغ و تخم مرغ روزانه داره گرون میشه طوری که 2ماه دیگه فکر کنم قدرت خریدمرغ برای اقشار متوسط اصلا نباشه.انواع لبنیات سرسام آور گرون شده.روغن نباتی که حرفشونزنین.ماهی که دیگه اصلا نمی شه خرید.شکرهم .CNGهم گرون شدو....این بود وعده100روزه دولت راستگویان برای بهبود وضع معیشتی مردم!!!!!
Czech Republic
هشت سال خدمت رسانی صادقانه دولت قبل توسط مدیران نالایق دولت فعلی نا کار آمد شده
سیدرضا
Iran, Islamic Republic of
باش تا صبح دولتت بدمد کاین هنوز از نتیجه سحر است
این اولش است که قیمتها را اصلاح میکنند. سایر امور را نیز با مذاکره اصلاح می کنند.
ماهرانی
آقایان قول گشایش 100 روزه و کوتاه مدت را دادند بعد آن را تبدیل به گزارش صد روزه کردند. حالا هم قول گشایش در سال 93 را دادند. احتمالاً آن را هم تبدیل می کنند به بررسی 93 و این داستان ادامه دارد. انشالله آمریکا همه چیز را درست خواهد کرد.
مرادیان
نزنید تو را خدا این حرفا را به تولید تدبیر و امید. دولتی که مشکلات کشور را ناشی از مدیریت کوتوله ها و سربازها می دانست. حالا ژنرال ها آمده اند. همه چیز درست شده. البته یکی نیست به اقایان بگه اگه مشکلات کشور مدیریتی، پس اولویت دادن به سیاسیت خارجی و رفع تحریم ها برای چیه؟
یاوری
من فکر میکنم که مشکلات کشور تا 20 سال آینده هم به دلیل 8 سال احمدی نژاده. اگه به این آدما باشه تا هر چی مشکل هست را بر عهده احمدی نژاد نندازند دست بردار نیستند.
مصطفی
United Kingdom
هفته ی پیش یکشنبه و دوشنبه اینجا خیلی سرد بود ولی این هفته خدا بگم احمدی نژاد رو چکار کنه...
گرامی
گفتند می خواهند یارانه بیست میلیون نفر را حذف کنند. گفتند که این 20 میلیون نفر به این پول احتیاج ندارند. خوب اگه اینجوری باشه باید به احمدی نژاد آفرین گفت که بعد از 8 سال، یک سوم جمعیت ایران به چنان توانایی اقتصادی رسیدند که احتیاجی به یارانه ندارند.
یا مهدی
ای ول عجب نکته بینی
اعتباری
اگه خزانه خالیه و از طرفی آقایان اهل پول چاپ کردن هم نیستند پس چه شکلی دارند حقوق کارمندا را می دهند و کشور را اداره می کنند؟
کامی
درطول 8سال برقیمتها افزوده شده در صد روز کاری نمی شود کرد برادر...!!!
طلبه
United States
خیلی اشتباه فرمودند وعده دروغ دادند
یا مهدی
خوب پس برای چی الکی شعار دادند برنامه 100 روزه برای حل مشکلات دارند؟
ناظر
Iran, Islamic Republic of
یعنی تو این صد روزه اصلاً گرونی نداشتیم هیچ جنسی گرون نشده فقط ارزون شده
مثلاً کره قیمتش همون قیمت روز اول دولته ؟؟؟ یا مرغ و تخم مرغ ؟؟؟
صد روزش ... خدا 1360 روز دیگه اش رو به خیر کنه !!
روحانی مچکریم
Norway
همه اینها از مدیریت اقای احمدی نژاد است که الان داره بوش میزنه بالا !!!!
نه بابا بی خیال
این حرف رو فقط افرادی می زنند که والله از انصاف و عقل به دورند.
دهها سال طول میکشد تا ویرانه های دوستان جهان نیوزکه در طول 8سال گذشته برکشور وارد کرده درست شود؟! حنای شما رنگ باخته جهان نیوز. حتی سخن درست شماها دروغ خوانده میشود؟؟!
نیمازاسخ
طرح اوصدروزه نه صدساله بود
آن کلیدش هم به نقش ماله بود
حالیا در چاه افتادیم ...... آه..
در زمان احمدی گر چاله بـــــود
مچکریم ای شیخ بازم مچکریم
ما به فکر چارسال دیگـــــــــریم
چارسال دیگــــر آید احمـــــدی
باز هم با وعده های سرمــــدی
دولت تدبیــــــــر و امّیـد آن زمان
در درون مــــــوزه می گیرد مکان...
رضی
دندانه های کلیدگرونی آقای رییس جمهور خوب تراش نخورده نمی توانند قفل گرونی رابازکنندوارزونی راتقدیم کنند فعلاآقای ظریف باظرافت هرچه تمام رفته دنبال کلید آمریکایی میگرده .
روحانی مچکریم!
Ali
United States
من که ١٠٠% مطمائن هستم نظر من را پخش نمیکنید، اما این قیمت ها پایین نخواهند آمد، مگر اینکه تحریم ها برداشته شوند و رابطه ایران با دنیا و به تر مشخس امریکا عادی گردد

تلطیف رابطه با غرب هم خارج از اختیارات دولت است و به نهاد های دیگر مربوط است !

تو رو خدا دست از خصومت با دنیا بردارد ، به ترکیه و مالزی نگاه کنید ، آیا مرگ بر امریکا گفتن، به ما کمکی میکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
شما اول برو املاتو درست کن بعد بیا برا نظام سیاست کلی تعیین کن بی سوادو چه به این حرفها.........
dsm1
به يادبیارین آخرین صحبتهاوهشدارهای احمدی نژاد را....
اصغر
تمامی نکبتی که گریبان این ملت را گرفته مسئولش دولت مردان قبل بودند
100 روز اول قیمت ها افزایش یافت همین!
جهان چرا اینو ننوشتی که پروپا قرص دارن از واردات کالاهای نهایی دفاع می کنن! این ازدواج نامبارک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (بخوانید اتاق واردکنندگان کالاهای نهایی) و دولت داره کار دستمون می ده!
ناشناس
من نمی خوام شش دانگ از این دولت دفاع کنم . خواهش از شخص احمدی نژاد دفاع نکنید که هیچ چیز برای دفاع باقی نگذاشت چه سیاسی، اقتصادی و اعتقادی وو اخلاقی
امیر
احمدی که بود عمران ابادی بود یارانه دادن بود مسکن مهربود وام ازدواج بود افزایش یارانه بود خزانه پر بودعزت اقتدار بود رفع تحریم به دست جونا بود حسن که امد ساز مخالف زد نداریم نمیتونیم خالیه باعث تورمه نمیشه.......... عزت رفت گرونی امد ............
حسین
پنیر نیم کیلیویی پگاه از 3500 تومان شده است 4000 تومان تخم مرغ به 4500 تومان رفت و همزمان با کاهش جهانی طلا به 4000 تومان رسیده است البته به دلیل نوسانات ارز در برخی نقاط بالا و پایین میرود
رضا
همه چیز درست میشه اما نه حالا حالا ها!!!!
واقعا برای عوامل این سایت که دائما در تلاش برای تخریب دولت می باشد و به دنبال تبدیل امید مردم به یاس می باشد متاسفم.
و به دست اندرکاران این سایت عرض می کنم .ما جزوه همان شهید داده هایی هستیم که شما دارید از نامشان برای مقاصد سیاسی خود بهره می برید.ولی بدانید این کار شما خیانت به کشور و اعتماد مردم به نظام است.
برادر شهید دفاع مقدس
علی
جنابعالی از شهدا مایه نذار اگه جرات داری نام شهیدتو بگو بعدشم شهدا ازجونشون گذشتند تادر مقابل ظالمان بایستند وکشور را سرافراز نگه دارند ولی این دولت چه من که نشانی از عزت وایستادگی نمیبینم جنابعالی چگونه خانواده شهیدی هستید که از آمریکا که حامی صدام کافر بود حمایت میکنید البته جنابعالی به طور غیر مستقیم از آمریکا حمایت میکنید
البته ىه عنوان دىگه براى قبض برق اضافه شد به عنوان عوارض برق که حدود 20%مصرف برق مىباشد به تعبىر دىگر حدود20% برق نسبت به قبل گرونتر شد
ali
ویرانی که احمدی نژاد به وجود اورده تا 100سال اینده هم رفع نمی شه چه برسه به 100 روز راستی 16 میلیارد را پس اورد یا نه 3000 میلیارد رو چی
اینی که اومده آباد کنه روهم دیدیم. این کارهای شیشو هشتشو کجای دلمون بگذاریم!
محمد
قيمتها نه تنها پايين نمياد كه بالاتر ازينم ميره هيچ كس هم سوالى نميپرسه آقاى رييس جمهور فعلى يادت هست قبل انتخابات از چه شق القمر هايى حرف ميزدى . شعارهايى نظير اينكه رييس جمهور قبلى گند زده يا نميزارن كار كنم يا ...... هميشه بوده و هست باز تكرار ميكنم هيچ مرجعى هم براى بازخواست از ناتوانى در اجراى شعارهاى انتخاباتى وجود ندارد فقط بهانه و بهانه تا ١٠٠ سال ديگه هم اين داستان ادامه دارد وعده ١٠٠ روزه كه جاى خود داره
کیوان
Canada
فکر نمیکنید اگر دولت قبلی اکنون بر سر کار بود قیمتها به کجا رسیده بود؟اآیا فکر میکنید اگر کشور دیگری اینطور تحت فشار بودمخالفین همین رفتار را با دولت اکثریت آن میکردند؟
Iran, Islamic Republic of
ما کارکنان وزارت ... کشور هنوز که یک آبان حقوق نگرفتیم اف بر شما با این همه منابع چه طوری مملکت را اداره می کنید
علوی
متاشفم برای مردمی که راحتی جامعه را در گرانی می بینند . . این نوع نگاه حتی در دوره جاهلیت هم وجود نداشت . مثلا با گرانی های اخیر چه راحتی برای جامعه ایجاد شده ؟!!
علوی
احمدی نژاد اگر ذوب در مشائی منحرف نمی شد بهترین رئیس جمهوری بود که ایران تاکنون به خود دیده . احمدی نژاد رئیس جمهور قشر متوسط به پایین جامعه بود ولی روحانی رئیس جمهور قشر مرفه هست البته ثروت منفی نیست به شرط آنکه ثروت مند از خدا بی خبر نشود . متاسفانه اکثر قریب به اتفاق وزرا و استانداران و مدیران کل از قشر ثروتمند جامعه هستند و عمدتا ثروتشان را به جهت ارتباط با دولتهای سازندگی و اصلاحات بدست آورده اند که مصداق گدا چو معتبر شود ...
Iran, Islamic Republic of
این دولت سر یکسری از اتفاقات برپا شد انتظار بالایی نداشته باشید همین که هست میخواستید به گفتمان مقاومت رای بدید تا نان روو به جای ذلت با عزت بخورید
Iran, Islamic Republic of
افزايش قيمت هاي مجلس رو هم گردن روحاني مي اندازي؟؟؟ برو يكم سوادت زيادبشه
Iran, Islamic Republic of
خبر تازه ای نیست این یکی از شعارهای تبلیغاتی رئیس جمهور منتخبمان بود که دولت بجای اینکه به مردم پول بدهد مردم باید دست دولت را بگیرند وبه دولت کمک کنند
Iran, Islamic Republic of
زمان احمدی نژاد گرونی اشکال داره اما الان همه چیز گرون شده و اقتدار بین المللیمون لگدمال شده اشکالی نداره!!!