دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲۸
۷۷

توهين مذاكره‌كننده ارشد آمريكا به مردم ايران

وندي شرمن: فريب و نيرنگ بخشي از DNA ايرانيان است
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 320760
خانم شرمن با بيان اينکه ما به دنبال حذف تحريم‌هاي وسيع عليه ايران نخواهيم بود و تنها به ايران فرصت مي‌دهيم براي از بين بردن نگراني‌هاي ما، مدتي "استراحت" كند، در توهيني علني به مردم کشورمان ادعا کرد كه فريب و نيرنگ قسمتي از DNA ايرانيان است.
توهين مذاكره‌كننده ارشد آمريكا به مردم ايران
به گزارش جهان به نقل از مشرق، در حالي كه مسؤولان ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران با حسن نيت و بدون انحراف از مسير صلح‌آميز هسته‌اي به دنبال رفع نگراني غيرمنطقي و غير معقول غرب هستند و تا جايي پيش مي‌روند كه بعد از ۳۴ سال با رئيس جمهور آمريکا به صورت تلفني مذاكره مي‌كنند ولي مسؤولان آمريکايي چنين نگرشي نسبت به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي ندارند و در كنار بي‌اعتمادي نسبت به حق قطعي كشور، اعتمادي نسبت به ايران و ايرانيان ندارند.

وندي شرمن معاون وزارت خارجه آمريكا، نفر سوم سياست خارجي آمريکا و عضو ارشد مذاكره‌كننده آمريكايي در گروه ۱+۵، در اظهاراتي در کميته سياست خارجي سنا که در روزنامه آمريکايي "لس‌آنجلس تايمز" بازتاب يافته است، به صراحت و بدون هيچ سانسوري، تفكر و نگرش دولت آمريکا درباره مردم ايران را بازگو مي‌كند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000320/nf00320760-1.jpg

شرمن در توهيني علني به مردم ايران كه در رسانه‌ها ديده نشد، اعلام مي‌كند كه ما به دنبال حذف تحريم‌هاي وسيع عليه ايران نخواهيم بود و تنها به ايران فرصت مي‌دهيم براي از بين بردن نگراني‌هاي ما، مدتي "استراحت" كند.

شرمن در ادامه مي‌گويد: ما به طور دقيق رفتار تيم مذاكره‌كننده ايراني را زير نظر مي‌گيرم و بعد از مذاكرات درباره روش‌ها و تحريم‌هاي بعدي بحث خواهيم كرد.

مذاكره‌كننده عضو ارشد آمريكا در ۱+۵ مي‌گويد: فريب و نيرنگ قسمتي از DNA ايرانيان است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000320/nf00320760-2.jpg

سؤال اين است كه چگونه مي‌شود به مسؤولان و سياست‌هاي آمريكايي اعتماد كرد؟ آيا آمريكا با حسن نيت به دنبال مذاكره و رابطه با ايران است؟ آيا فريب، نيرنگ، بخشي از رفتار نهادينه‌شده در خوي آمريكاييان نيست؟

به نظر مي‌رسد مسؤولان سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران بايد جواب گستاخي مقام آمريكايي را هر چه سريع‌تر، قاطعانه و با اقتدار بدهند و با استفاده از افكار عمومي و نفرت عمومي مردم ايران در ۱۳ آبان به مقام‌هاي آمريكايي نشان دهند كه ايران و ايراني هيچ سابقه خوبي از نيرنگ، فريب و خوي وحشي‌گري آمريكايي‌ها در اين ۳۴ سال نداشته و نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا فکر کنید ظریف یک چیزی شبیه همین به آمریکایی ها گفته بود. باز گزینه نظامی میومد روی میز و همین زن بی اصالت تهدید می کرد
با اون قیافه شیطانی...
لطفآ به این عجوزه توهین نکنین
اونایی که فکر می کنن دارند برای مردم دلسوزی می کنند بدونند دلسوز تر از رهبری والا نیست تو این مملکلت اگه عزت ملت رو میخواین اگه ارزونی می خواین حرف رهبری رو گوش بدین بخدا این سید از همه بیشتر نگران معیشت همین مردمه. نصایحش رو گوش بدین فقط نتیجش رو خواهید دید
مهران
Iran, Islamic Republic of
حسن شنیدی حسن ؟
حسن دیدی حسن ؟
حسن خوندی حسن ؟
حسن خطرناکه حسن ؟
حسن کجایی حسن؟
حسن جواب بده حسن !!!!
Iran, Islamic Republic of
مهران جان بیخود حرص نزن
خيلي كنجكاوم ببينم ته اين مذاكرات جي ميشه
اونا هيجي جز ذلت ايران و اسلام نميخواد
انرزي هسته ايي بهونه است
اما ماهم طبق كفته ي رهبري به اين تيم اطمينان ميكنيم
اميدوارم تهش فقط وادادكي نباشه‏
خانم شرمن ويزكي هاي خودتونو به ما نسبت نده
شما مثل...از ايران قدرتمند ميترسيد
حقمونه
محسن
Iran, Islamic Republic of
حسن بازهم بگو :
Have a nice day
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
حسن این اقتدارت بود حسن؟؟
حسن این عزتت بود حسن؟؟
حسن حسن حسن....
Iran, Islamic Republic of
آشغال اسرائیلی....
محمود
United States
خدا را شکر که دشمنان ما را از احمقها آفرید این مواضع نشان می دهد که هییت دیپلماتیک ما درست عمل کرده و به خال زده . طرف مقابل گیج و منگ شده وهر لحظه موضع عوض می کند .همین که کشورهای اروپایی وامریکا در تماس دایم با اسراییل در حال اتخاذ موضعی مشترک هستند وهنوز هم به نتیجه نرسیده اند دلیل برتری ماست .
درایت رهبری رو داشته باش که میگفت به آمریکاییها اعتماد ندارم
اینها نوکر اسراییل هستند هدفشون هم نابودی ایران و اسلامه
الان که بوی عقب نشینی ایران رو کشیدن هار شدن ببین اگر بکشیم عقب چیکار میکنند
کیانی فر
عقب نشینی نکردیم
حقمون خواستیم.
حسن
این خانم گرگ صفت که میبینید نه تنها او بلکه هزاران گرگ صفت مانند خودش هم ما را ازرسیدن به هدفمان وا نخواهد داشت به امید خدا
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جالبه امروز روانچی مصاحبه کرده که خواهان کاهش تنش ها با آمریکاست! هر قدمی این دولت برداشته دولت آمریکا یه قدم رو به جلو اومده! یعنی واقعاً نمیبینن این چیزا رو؟!
کریم
چرا مسئولین دولتی می بینن ولی غرب زدگی بیش از حد دولت مثلا اعتدال گرا مانع از این میشه که یکی بخواد به امریکا کمتر از گل بگه
یک مشت سینه چاک برقراری رابطه با امریکا دولت رو در دست دارن
مرگ بر آمریکای جنایتکار
سید سعید موسوی
هوش ، ذکاوت و نبوغ در ژن ایرانیان داره تو ناسا براشون افتخار میافرینه ولی از حرصشون که کودن و عقب افتاده هستن اینطوری با کلمات بازی میکنن تا عقده هاشون خالی بشه

قدیما خوب میگفتن:

آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو
خون جوانان وطن میچکد از چنگ تو
...
بگو ... مرگ بر آمریکا
علی
اینها تا فحش ناموس به ما ندن ، مسولان بی خیال نمی شن !
Iran, Islamic Republic of
همون موقع هم بي خيال نميشن
ميگن به خاطر مردم "ما" تحمل ميكنيم انگار نه انگار به مردم توهين كردن
اگه ميتونن بگن طرف اينو گغته بعد نظرسنجي بزارن
رضا از همدان
یا میگن باید اوباما درک شود! اون تحت فشار منتقدین داخلیشه
بابا اصلاح طلب ها تازه دارن ذوق می کنند
سعید
Iran, Islamic Republic of
فقط امیدوارم که عملا بی حیثیت نکنن مارو!
مجبوریم نباید کار به اینجا می کشید
محمد
من موندم سی و چند سال ما داریم پرچم امریکا رو اتیش میزنیم و میگیم مرگ بر امریکا
۳۰ سال داریم هر اتفاقی تو امریکا میافته مثل ورشکستگی شرکت ها و ... میزنیم تو سرشون
داریم هرروز از طریق یه مسئول رده بالا به همه مقاماتشون بدوبیراه میگیم
بعد جنبه یه حرف از یه مسئول درجه چندم رو نداریم !
روزی هزاران بار از صدا وسیما ومجلس وانواع تریبونها به امریکایی ها توهین وفحش وناسزا می گویم.از قدیم گفتند نگوید بد نشنوید بد؟؟!
نه بد گفتیم نه بد کردیم . عزیزان ما را کشتند. تحریم مان کردند... تنها گناه ما این بود که نمی خواستیم نوکر این ها باشیم. اینکه آدم نخواهد نوکر کس دیگری باشد و حق توحش بپردازد، عیب است؟

من شما را نمی دانم ولی بنده نه نادانم که قیم بخواهم و نه وحشی هستم که غرامت بپردازم. اگر کسی هم باید به دیگران حق توحش بپردازد دولت آمریکاست.
این یارو می دونه دختر کی هست؟
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت اعتراض رسمی نمیکند ؟ امریکا باید رسما از ملت ایران عذر خواهی وشرمن را را عزل کند
فامیل دور
من دیگه حرفی ندارم
الان ظریف میگه اشکال از ترجمه هست!
خوب این خانم من شما را که ندیده آنچه دیده روحانی ظریف بوده
ایرانی
خیلی دوست دارم بدونم اینهایی که منفی به نظرات دادن چه کسانی و چه تفکر وچه شخصیتی دارند وطن فروشها مواظب باشد شما که غیرت ندارید که از خاک و وطن وناموس خود دفاع کنید پس حداقل بگذارید کسانی دیگر در این وطن باشند واز ناموس شما بی غیرتها دفاع کنند وگرنه همین خانم شرمن حسابی از عهده شما بر میاید!!!!
من هم میگم بله که ما تو DNAمون هوش داریم انسانیت داریم وفاداری داریم هم نوع دوستی داریم ولی به خدا منم عقیده دارم دروغ و نیرنگ داریم تو جامعه غیر این میبینین؟ کاری به یک دسته حداقلی ندارم که خوش به حالشون از پاکی ،آسمون رو باید برا زندگی انتخاب کنن ولی در اکثر موارد اونچه که من می بینم تصدیق صحبتای این پیرزن هست.
بسکه ترسونده شدیم فکر میکنیم از راه کج بهتر و بیشتر موفق میشیم.
United States
پولش رو شما میخورید به فحش که میرسه مال مردمه؟ اون فحش رو به شما مسئولین ... و ... گفته. انشاالله با حذف یارانه حکومتتون سقوط میکنه.
مجید
اینجاست که مقاومت مقتدرانه ملت قهرمان ایران در برابر استکبار جهانی بیش از پیش ارزش خود را نشون میده.
منصور
من صد در صد با اين صحبت عجوزه مخالفم
ولي يك حس ششم به من ميگه :شايد اين عجوزه ميخواد با اين صحبت ها وقتي مي بينه تيم ايراني فضاي مذاكرات رو به نفع ايران تغيير داده و مسئولين آژانس هم با خوشبيني دارند مذاكرات رو دنبال ميكنند ميخواد فضاي رواني عصبي و تند شدن رو در ما و تيم ايراني القا كنه تا ما با از دست دادن خونسردي بازي رو كه داريم ميبريم رو بهم بزنيم
سعید
China
عیب نداره خوبه، بذار بعضیها که ماهیت آمریکا رو فراموش کرده بودند و یادشون رفته بود آمریکا در این هفتاد هشتاد سال امپراطوریش چه بلاهایی که بر سر ملتها نیاورده و چه طور از موضع ارباب و برده باهاشون رفتار کرده، متوجه بشن که هر چه قدر رهبر میگه آمریکا قابل اعتماد نیست حق دارد و بفهمند که با چه کسی طرف هستند.
اقا در یک کلام باید بگویم مجبوریم تا اخر عمر تحریمها و گرانی ها را تحمل کنیم
مریم
کی اینا ازاین حرفها نمی زدن اینها عوض نمی شن هزار ساله دیگه هم همینن ما باید سیاست داشته باشیم بتونیم بدون امتیاز دادن به خواسته هامون برسیم به این میگن دیپلماسی نه با قهر همیشگی...
سینا
Iran, Islamic Republic of
بی نزاکت، 11 سپتامبر شما فریب نبود؟
علی
اولا این مصاحبه مال 3 اکتبره و امروز 21 اکتبره یعنی قبل از مذاکرات. ثانیا برید معنی کلمه deception رو توی یک دیکشنری ببینید. ثالثا گفته deception جزیی از DNA همه است و نه فقط ایرانیها. البته من به این امریکاییها خوشبین نیستم .
مجتبی
ژن آمریکایی طاهر و پاکه چون دستشون نه به خون بچه ها و زنان آلودس نه در طول تاریخ دنبال به آتش کشیدن زندگی انسانها بودن ، نه تجاوزگری داشتن نه پستی و وحشیگری ،تمام زندگیشون صرف امور خیریه و سرپرستی مردم دنیا و خدمت رسانی مجانی به آنها بوده !!!!! یانکی ها در مورد ادیب ترین ، صبورترین و نجیبترین مردم دنیا صلاحیت اظهار نظر ندارند. یه ژن دیگه هم داریم ما اگه خونمون به جوش بیاد تاریخ گواهی میده دودمان دشمن بر باده
علی
Iran, Islamic Republic of
آمریکائیها، نژادشان بر می گردد به محکومین دادگاه های اروپا، آدمکشان، تفاله های اجتماعی اروپا و ...، و از همان ابتدای ورود به قاره آمریکا شروع به کشتار مردم ساکن آنجا کردند (هفتاد میلیون سرح پوست را در کمتر از 100 سال کشتند) بعد از آن نیز تاکنون در همه جنایات بشری نقش داشته اند. با این اوصاف DNA مردم آمریکا را باید بدتر از هر حیوان وحشی دیگری دانست.
علي
اين هم جواب امريكايها از اجازه ندادن برگزاري كنفرانس ضد صهيونستي در تهران توسط وزارت امور خارجه مان.اخر من واقعا متعجبم؟واقعا اين بزرگواران فكر مي كنند با صحبت منطقي مشكل ما با امريكا حل مي شود؟
میلاد
من اصلا نگران نیستم!
ما ایرانیان همیشه در نبردها استاد جنگ و گریز بوده ایم.
امروز با هوشیاری به دشمن فرصت میدیم که جلو بیاد اگه اهل منطق و صلح بود که هیچی...و گرنه چنان بهشون حمله می کنیم که تا قیامت حسرت از دست دادن این فرصت طلایی رو که بهشون دادن بخورن.
امیر
اتفاقآ فریبکاری و نیرنگ بازی جزئی از ذات و وجود صهیونیستهای رژیم جعلی ، امریکا و انگلیس و این برای همه جهانیان معلوم و اثبات شده است . این خانم هم از قیافه اش پیداست که شیطنت هم درDNA او موج می زند . زنده باد ملت انقلابی و غیور ایران اسلامی که به اراجیف این دشمنان سخیف وقعی نمی نهد
گودینی ازکرمانشاه
داداش تکبر وخودبزرگ بینی صفت دولت مردان آمریکایی ها بوده هست وخواهدبودکسانیکه ذوق زده شده اند از گفتگو با آمریکا واحساساتی فکر می کنند باید متن را بخوانند وقبول کنند ذلت خوب نیست
از مشهد
خوشم میاد از مردم کرمانشاه، همیشه اهل تدبر و غیرت اند و شجاع
محمد رهنما
به این خانم بگین در ژن و دی ان ای بچه شیعه از این گونه کالاهای ساخت امریکا و اسراییل و انگلیس پیدا نمیشه این فرمایشات سخیف فقط بر قامت خود بی خردشان زیبنده و درخور است.
شما حرفش رو تحريف كرديد اون گفته" فريب جزيي از dna است" يعني در وجود هر انساني هست امام شما آن را مختص به ايرانيان دانسته و نوشته ايد كه او گفته: " فريب جزء dna ايرانيان است" و بين اين دو فرق است.
البته در كل ايشان مزخرف گفته! ولي شما هم تحريفكي كرده ايد!
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
متن کامل رو نمیبینی؟
نوشته ایشون درباره ایرانیان گفت: ...

اشتباه خودتو پای تحریف دیگران نذار
عجوزه!!!
Iran, Islamic Republic of
خب راست گفته بنده خدا، دیگه خودمون که با خودمون غریبه نیستیم. ایرانی جماعت، همه راه های دغل و فریب رو خوب بلده
متقی
حتما شما اینطوری هستی کافر همه را به کیش خود پندار
به نظر میاد خیلی فیلم های هالیوودی و فرهادی دیدی. یکم برو تو جامعه قدم بزن برا روحیت خوبه
قابل توجه اکبر و حسن ومحمد جواد دیگر سینه چاکان رابطه با ابر شیطان
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد مافرزندان عاشورایم
ببینید دوستان اینها همش بازیه ما هم باید باهاشون بازی کنیم هرکس منافع کشور خودشو میخواد تامین کنه این حرفها هم در جهت منافعشونه ما هم باید جواب بدیم ولی زیرکانه و قدرتمند باید منافع و حقمون رو از حلقوم این دیو با زیرکی بکشیم بیرون هر چند دهانش کثیف باشه
با نظر سید سعید موسوی موافقم.این مذاکرات هیچ آینده ای نداره.اینها یک مشت گاوچران وحشی هستند و زبان آدم حالیشون نیست.فقط باید مثل احمدی نژاد بذارینشون گوشه دیوار . اینها زبان زور میفهمند.
dna شما که آدمکشی و ویران کردن و تجاوز به جهان و خونخواری است
علی قلم
Iran, Islamic Republic of
قربان مقام معظم رهبری برم. فرمود من به مذاکرات خوش بین نیستم.
Iran, Islamic Republic of
ميمون هرچي زشت تره بازيش بيشتره
حامد
واقعا متاسفم. واقعا...
واقعا جواب این توهین چیزی جز کم محلی و کش دادن مذاکرات می تونه باشه؟ به نظر شما تیم مذاکره کننده قبلی بهتر عمل نکرد. لااقل اگر تحریم بودیم به ما توهین نمی‌شد.
آیا این توهین ها نشانه این نیست که 5+1، شناخت کافی از تیم مذاکره‌کننده فعلی داره و اونها رو روانشناسی کرده؟
آیا این مساله مصداق آغاز استیلای کفار بر جامعه مسلمانان نیست؟
آیا تیم سیاست خارجی دولت نمی‌باید در مورد این مساله موضع‌گیری قاطعانه داشته باشه و سفیر سویس که حافظ منابع آمریکا در ایران است رو احضار و این مساله رو بهشون گوشزد کنه؟
آیا واقعا مذاکره در مورد منافع ملی مردم با کسی که به مردم توهین می‌کند از لحاظ عقلی و شرعی کار صحیحی می‌باشد؟
با سلام ، امیدواریم عقلانیت درعمل همانطور که دولت درحرف دارد وجود داشته باشد.اینکه بعد ازدوراول مذاکرات جنگ رسانه ای به راه انداخته نشان می دهد همانطوریکه مقام معظم رهبری فرمودند آنان صادق نیستند و این مذاکرات ثمری برای ما نخواهد داشت ضمن اینکه اگرقرارباشد با امتیازات بالا یک سری دست آوردها حاصل شود چه لطمه ای به اعتبارجهانی جمهوری اسلامی ایران بویژه دربین ملت های مسلمان و آزاده جهان وارد می کند. پیام این رفتاردستگاهها دیپلماسی جز مهرتائید برقدرت بلامنازع آمریکا برجهان نیست. آمریکائی که رو به افول است این رفتارها و این خودباختگی از مسئولین واقعا شرم آوراست
احسان
اينها نوادگان همان جانيان خطر ناك اروپا هستند كه به اين سرزمين تبعيد شد ه اند والا همه ميدانند كه مالك اين سرزمين سرخپوستان مي باشند به هر حا ل اول وظيفه دستگاه ديپلماسي است كه بايد جواب دندان شكن بدهد بعد هم ما در روز 13 ابان پس قرارمان فراموش نشود لانه جاسوسي
Iran, Islamic Republic of
جالب اینجاست که آنهایی که در دنیا به نیرنگ معروف هستند و اغلب فروشگاههای به اصطلاح گول فروشی و لوازم فریب فروشی را اداره می کنند صهیونیستند. شرمن با وابستگی خاص به صهیونیستها خواسته فرار به جلو کند.
غح -ط
با سلام
صرفنظر از رویکرد و مطالب سخیف این آمریکایی صهیونیست باید نکته مهمی را دولت مردان وذوق زدگان و سینه چاکان ارتباط با آمریکا در نظر داشته باشند
سناریوی موضعگیری آمریکا و غرب و اسرائیل وتمامی اذناب آنها واحد است چه در دستگاه قانونگذاری چه در دستگاه دولتی و دیپلماسی و وبانکی و اقتصادی و... و آن هم نشان از آن دارد که محرمانه برای آنها کشک است و تنها نامحرمان موضوعات مذاکره مردم ایران هستند از آن ترسیم که دیگر نه تصویری و نه گزارشی و نه حتی خبری از انجام مذاکره و قرار و مدارها به مردم برسد که نکند آگاهی ملت ایران از محتوا باعث اختلال در این همه صلح وصفا و دوستی و مودت به سبک آمریکایی شود!!!
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
ایرانی
اگرچه این عفریته به ماایرانیان توهین کرده اما ازیک طرف هم خوب شدکه چنین حرف مفتی زدتا ماهیت پلید اینهابرای آنهایی که برای رابطه باآمریکا ذوق مرگ شده اندآشکارشودهرچندبعیداست این جماعت ازآمریکاییها چیزی به دل بگیرند؟؟!!!
ممل قلی خان زبل
حالا از قیافت مشخصه که DNA تو چی داره؟
عاشقان مذاکره با امریکا بخورند خوشتان امد حالا هی دست و پا بزنید تا مشکلات داخلی را از طریق ارتباط با امریکا حل کنید فکر میکنید امریکا اجیل مشکل گشا است هرچه توهین میخواهند میکنند و این نشان دهنده ضعف شما در مذاکرات است کاش هنوز جلیلی بود
کیانی فر
در مذاکذات ضعف نداشیم کوتاه هم نیامدیم
آونها بی ادبند و باید جوابشون را به احترام و ادب داد . احمدی نژاد 8سال بی ادبی صحبت کرد و بی ادبی این عفریته جواب اون بی ادبییه 8سال گذشته است.
خب دیگه خودتون باعث این توهینها شدید...
DNA ؟!
قاره آمریکا متعلق به سرخپوستان بود. کشورهای اروپایی خصوصا انگلیس که از دست اوباش و جانیت کارانش به ستوه آمده بود همه را بار چند تا کشتی کرد و با اسلحه فرستاد آمریکا، سرخپوستان را قتل عام کردند و زمین هایشان را تصاحب کردند. خانم شرمن لطفا نسب خود را معین فرمایید. جد بزرگ شما کدام قاتل زنجیره ای یا قداره کش است. ژن شما به کدام فرهیخته شیطان صفتی می رسد؟
از دست پرتوان ما و ناتوان خودشان ، زبان به بی حرمتی باز کردند