جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

عیادت وزیربهداشت از چهره‌ماندگارجراحی‌قلب

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 320071
وزیر بهداشت به مناسبت ایام مبارک عید قربان از استاد عباسقلی دانشور؛ چهره ماندگار جراح قلب و عروق ایران عیادت کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت به همراه علی اصغر پیوندی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از استاد عباسقلی دانشور عیادت کردند، استاد دانشور که از چهره‌های ماندگار و اساتید به نام قلب کشور هستند اخیراً دچار عارضه قلبی و مغزی شده و پس از بیماری طولانی هنوز سلامت کامل خویش را به دست نیاورده است.
 
سید حسن  هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه این دیدار تاکید کرد: چهره‌های ماندگار و پیشکسوتان علوم پزشکی،گنجینه‌های ارزشمند عرصه جامعه پزشکی کشورمان هستند که با تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه روزی خود در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف پزشکی و جراحی‌ها وپیشرفت‌های چشمگیرشان در این حوزه‌ها افتخارات زیادی را برای کشور عزیزمان کسب کردند. همچنین تجربیات علمی و پزشکی بسیار مهم و با ارزشی را  برای تربیت و پیشرفت آینده جوانان و تلاشگران علوم پزشکی از خود به یادگار گذاشتند. بنابراین  همیشه و در هر فرصتی باید از آنان سپاسگزار و قدردان زحماتشان شویم و این موضوع نباید تنها محدود به مناسبت‌های خاص شود.
 
پیوندی سرپرست دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این دیدار با اشاره به تلاشها و دستاوردهای این استاد فرزانه و پیشکسوت دانشگاه از زحمات استاد دانشور قدردانی کرد. وی این استاد فرهیخته که بسیاری از متخصصان و شخصیت‌های پزشکی برجسته کشور  را در این رشته تخصصی پرورش داده است را مایه افتخار و مباهات جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برشمرد.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سخنان خود با اشاره به این که نسل جوان باید اخلاق، رفتار، زندگی و تلاش پیشکسوتان را الگو و سرلوحه کارهای خود قرار دهند و قدردان این عزیزان باشند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از این چهره ماندگار علم پزشکی تقدیر کرد. 
 
عباسقلی دانشور استاد چیره دست جراحی‌های عمومی و قلب نیز در این مراسم با وجود کهولت سن و مشکلات جسمی و تکلمی ضمن  اظهار خوشحالی از حضور وزیر بهداشت و هیات همراهش اظهار داشت: من خدمتگزار مردم هستم و در صورتی که توانایی داشتم دوباره برای درمان مردم کشورم تلاش می‌کنم و از اینکه حالا می‌بینم وزیر بهداشت در این ساعت و در این شب مرا فراموش نکرده و به دیدارم آمده بسیار سپاسگزار و خوشحالم و از وی ممنونم.
 
گفتنی است دکتر عباسقلی دانشور متولد 1304در شهر شیراز است که پس از پایان دوران ابتدائی و متوسطه در دبیرستان شاهپور سابق اهواز وارد دانشکده پزشکی شیراز شد و در سال 1337 با کسب درجه دکتری پزشکی عازم آمریکا شد و پس از دو سال  گذراندن دوره انترنی در نیویورک، موفقیت در امتحان و اتمام دوره جراحی عمومی و جراحی توراکس دوره جراحی قلب را درECFMG در شهر بوستون شروع کرد. سپس وارد مرکز جراحی قلب روزلین- نیویورک MD ANDEROON شد و پس از یکسال به مرکز جراحی سینه میسوری رفته و جراحی استخوان‌های قفسه صدری را فرا گرفت. سپس سه سال در موسسه قلب شناسی مونترال کانادا درباره اصول پیوند قلب و بیماری‌های مادرزادی قلب تحقیق و کسب تجربه کرد و سرانجام در سال 1349 به ایران بازگشت.
 
استاد دانشور در سال 1348 در برای نخستین بار در کشور عمل جراحی قلب باز و تعویض دریچه میترال را انجام داد و در سال 1369 نخستین پیوند کامل قلب در خاورمیانه را در دانشگاه تبریز به انجام رساند و در همان سال عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور شد و در سال 1380 پس از سالها تلاش در راستای جراحی‌های عمومی و قلب در کشور به افتخار بازنشستگی نائل شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *