دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

بالاترین نگرانی دوقطبی شدن جامعه است

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۴۳
کد مطلب: 320051
امام جمعه موقت تهران گفت: ولایت فقیه عمود استقلال و تمامیت ماست و تحفه‌ای الهی محسوب می‌شود.
به گزارش جهان فارس، آیت‌الله کاظم صدیقی در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به ایمان به عنوان زیربنای پیشرفت معنوی انسان‌ها، اظهار کرد: هرچه از درجات و مراتب تقوا به آدمی می‌رسد از جانب خداست.
 
وی افزود: حسن فاعلی در صورتی بروز می‌کند که شخص با ایمان باشد و خداوند نیز در این صورت حیات طیبه را نصیب اینگونه از بندگان می‌کند؛ باید توجه داشت که حیات طیبه امری اکتسابی نبوده و در حقیقت موهبتی الهی محسوب می‌شود.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان‌های هوشمند جان و مال خود را جز در راه خدا و برای او معامله نمی‌کنند، بیان داشت: خداوند ایمان و اموال بندگانش را در اختیار دارد و بهترین خریدار آنهاست.
 
وی ادامه داد: با توجه به آیه شریفه «تومنون بالله و برسوله و مجاهدون فی سبیل الله و انفسکم» چنانچه فردی زندگی خود را بر مبنای ایمان و جهاد قرار داد، مشمول وعده‌های الهی نیز می‌شود.
 
صدیقی، اعتبار، آبرو، مال، مساکن طیبه، نصر من‌الله و فتح قریب را از جمله پاداش‌هایی دانست که از سوی خدا به انسان‌هایی که ایمان و جانشان را در راه خدا می‌دهند، عطا می‌کند و اذعان داشت: انفاق‌کنندگان در راه خدا نیز مانند کسانی هستند که دانه‌ای می‌کارند و از هر دانه هفت خوشه و از هر خوشه 100 دانه برداشت می‌کنند.
 
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: علم، انفاق و جهاد در راه خدا رنگ‌هایی هستند که انسان‌ها بدان‌ها درمی‌آیند و بالاتر از آنها رنگ خدایی گرفتن است؛ رنگ الهی زمانی محقق می‌شود که آدمی خود را در اختیار خدایش قرار دهد و مطیع محض او باشد.
 
وی با اشاره به تعریف و تمجید‌هایی که از علما در آیات و روایات شده است، ابراز داشت: بیشتر این تعریف‌ها در مورد عالمانی است که جامعه را به خیر دعوت می‌کنند و خود اهل خیر هستند.
 
صدیقی، حوزه علمیه، مراجع تقلید و بالاتر از همه ولایت فقیه را از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی دانست که خدا در اختیار ملت ایران نهاده است و متذکر شد: ولایت فقیه در حقیقت عمود استقلال و تمامیت ماست و تحفه‌ای الهی محسوب می‌شود.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جهل مرکب و کوردلی عذاب شدید الهی را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «ایتها النفس المطمئنه» و این بدان معناست که اگر کسی تمام زندگی خود را تجلی‌گاه یاد و نام خدا کند آنگاه به اطمینان و آرامش خواهد رسید.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به واژه «آیت‌الله العظمی» اشاره کرد و عنوان داشت: این لقب تنها مختص مرجعیت نیست؛ حضرت ابوالفضل(ع) نیز آیت‌الله العظمی بود، چراکه در مقابل رهبر خویش نفاق نورزید و از اینکه در راه خدا چه بر سرش می‌آید، هراسی نداشت.
 
صدیقی در ادامه به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی اشاره و خاطرنشان کرد: از آنچه در نوشته‌های شهید قدوسی پیداست؛ اینکه امام راحل علاقه زیادی به این عالم برجسته داشتند.
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی با اینکه مقام علمی بالایی داشت، اما به فرمان ولی فقیه زمان و هرجا که ایشان صلاح می‌دیدند به فعالیت مشغول می‌شد و برایش تفاوتی نداشت که در پاکستان باشد، به عضویت شورای نگهبان درآید یا در مجموعه سپاه انجام خدمت کند؛ بلکه انجام دستور ولی امر برایش مهم بود.
 
وی با بیان اینکه عبودیت جایگاه مهمی در اندیشه آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی داشت گفت: این عالم مجاهد از نظر سطح دانش نیز به سطوح بالایی رسیده بود و در عین حال از انجام وظیفه در هر سمتی که رهبری تعیین می‌فرمود دریغ نداشت.
 
صدیقی اضافه کرد: انقلاب اسلامی با خون هزاران شهید آبیاری شده و به اینجا رسیده بنابراین نباید اجازه دهیم جامعه دو قطبی شود، چراکه بدترین نگرانی آن است که قطبی در برابر ولایت بایستد و کشوری مانند مصر ساخته شود؛ راهکار اساسی در این شرایط دنباله‌روی از خط توحید و ولایت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *