يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اجراي طرح توسعه بیمارستان‌های پایتخت

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب: 319086
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در بازدید از بیمارستان طرفه از ابراز تمایل وزارت بهداشت برای انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با شهرداری خبر داد و گفت: تدوین طرح توسعه بیمارستان‌های پایتخت و میزان مشارکت طرفین در اجرای آن می‌تواند مبنای این تفاهم‌نامه باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید محمدهادی ایازی در بازدید از بیمارستان طرفه و دیدار با اعضای هیات علمی این مجتمع درمانی گفت: فرسودگی بنا و عدم دسترسی به وسایل مجهز پزشکی مهمترین معضل بیمارستان های شهر تهران محسوب می شود که متاسفانه امروزه به دغدغه اصلی بیماران و پزشکان تبدیل شده است.
 
وی ادامه داد: شهرداری تهران با درک این مهم که کمک به تجهیز و بهسازی بیمارستان ها در حیطه ماموریت‌های وزارت بهداشت است، در حد اختیارات قانونی خود نسبت به ارایه خدمات به این مراکز اقدام کرده ولی این اقدامات کافی نخواهد بود.
 
ایازی گفت: اجرای سیستم مدیریت یکپارچه شهری در کشور تا حد قابل توجهی مسئولیت ها و وظایف شهرداری ها در این عرصه را مشخص و مسیر را برای اجرا آن هموار می سازد.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: کمک به تجهیز و بهسازی بیمارستان طرفه سال گذشته در شورای شهر به تصویب رسید و منطقه 12 شهرداری تهران تاکنون بخشی از این کمک غیر نقدی را پرداخت کرده است.
 
وی افزود: تدوین طرح توسعه بیمارستان، ارایه موثرترین راهکارهای مقاوم سازی آن، انجام حمایت های معنوی و امضای تفاهم نامه منطقه 12 با بیمارستان طرفه از دیگر اقداماتی است که معاونت امور اجتماعی منطقه با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران موظف به اجرای آن هستند.
 
ایازی گفت: در جلسه شورای راهبردی سلامت که با حضور شهردار تهران برگزار شد وزیر بهداشت تمایل خود را برای آغاز فصل جدیدی از همکاری مشترک بین شهرداری تهران و این وزارتخانه اعلام کرد و براین اساس درباره زمینه های مشترک کاری اجماع می شود.
 
وی عنوان کرد: با توجه به نیاز مبرم بیمارستان های شهر به بازسازی و تجهیز، تدوین طرح توسعه این مراکز و میزان مشارکت طرفین در اجرای آن می تواند مبنای این تفاهم نامه باشد.
 
این جلسه با حضور شهردار و معاون امور اجتماعی منطقه 12، رییس و اعضای هیات علمی بیمارستان طرفه و مدیرکل سلامت شهرداری تهران برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *