سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۳
۱۸
وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران:

آزادی سران فتنه بر عهده شورای عالی امنیت ملی است

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب: 318553
وزیر دادگستری گفت: هر کسی که از ابتدا پرونده سران فتنه را رسیدگی می‌‌کرده در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌کند و در این مورد هم شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیرنده است.
آزادی سران فتنه بر عهده شورای عالی امنیت ملی است
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص لیست اموال مسئولان دولتی گفت: پیگیری ارائه لیست اموال مسئولان دولتی قبلی برعهده رئیس قوه قضاییه است که انجام شده و در حال حاضر هم مقرر شده تا وزرای فعلی و رئیس جمهور لیست کامل اموال را برای رئیس قوه قضاییه ارسال کنند.
 
وی در خصوص قانون تعزیرات گفت: بخش زیادی از این قانون در بخش اصناف و تخلفات صنفی اصلاح شده و همچنین در رابطه با قاچاق کالا نیز اصلاحاتی صورت گرفته است.
 
وزیر دادگستری تصریح کرد: چند بند دیگر باقیمانده که به زودی در مجلس نهایی می‌شود، سازمان تعزیزات از ضوابط و مقررات خوبی برخوردار است و ساختار سازمانی قابل قبولی دارد ضمن اینکه مجازات‌هایی برای تخلفات تعیین شده است.
 
پورمحمدی در خصوص جابه‌جایی ساختمان وزارت دادگستری گفت:‌ ساختمان ما جابه‌جا خواهد شد اما اینکه به کجا برویم هنوز معلوم نیست.
 
وی افزود: این ساختمان اجاره‌ای است و نمی‌توانیم آن را به فروش برسانیم.
 
وزیر دادگستری در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه در کشورهای خارجی مجرمان کشورهای دیگر اخراج می‌شوند آیا در ایران هم اینگونه است که وی گفت:‌ در هر کشوری متخلف مجازات می‌شود یکی از مجازات‌ها نیز اخراج است، ما هم در قوانین طرد از کشور داریم و اتباع متخلف را که غیرقانونی وارد کشور شوند اخراج می‌کنیم.
 
پورمحمدی در خصوص اظهارات خود در گفت‌وگو با روزنامه ایران و بحث آزادی دو تن از سران فتنه 88 گفت: هر کسی که از ابتدا این پرونده را در اختیار داشته تصمیم‌گیری در مورد آن نیز با همان نهاد است.
 
وی افزود: در خصوص پرونده موسوی و کروبی شورای امنیت ملی از ابتدا وارد کار شده و تصمیم‌گیری در مورد آنها نیز برعهده این شورا است.
 
وزیر دادگستری افزود: البته من همه مسائل کشور را پیگیری می‌کنم چرا که رابط دولت و قوه قضاییه هستم و پیگیر اجرای قانون و حقوق شهروندی هستم.
 
پورمحمدی در خصوص طرح ازدواج سرپرست با فرزندخوانده نیز گفت: ما از نمایندگان خواسته‌ایم که در بیان و تدوین ماده و تبصره این قانون دقت کنند تا هم اصول شرعی رعایت شود و هم سیاست جمهوری اسلامی خدشه‌دار نشود.
 
وی گفت:‌ اراده جمهوری اسلامی و اراده قانونگذار بررسی و رعایت کامل مسائل در قوانین است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمدی
United States
موافق آزادی سران فتنه هستم اما بشرطی که بلافاصله پس از آزادی محاکمه شوند. محاکمه عادلانه و بدون فشار دولتیها
Iran, Islamic Republic of
محاکمه ای که نتیجه عادلانه اش اعدام به خاطر اقدام علیه امنیت ملیست
سران فتنه مملکت را به آتش کشیدند و اکنون باید مجازات شوند
Norway
اشتباه منفی دادم. یکی به مثبت ها اضافه کنید
فکر میکنید مجازات آنه چه خواهد بود ؟ یک پست در دولت راستگویان. میگی نه تماشا کنید....
خواب بودی تا حالا.ا پس تا آلان دارن تو خیابان ها قدم می زننند یا مدیر جایی هستند ؟
عبدالله
فتنه گرها باید محاکمه شوند انهای که به مردم تهمت زدند ودروغ گفتند
Czech Republic
مردم این روزها با شنیده این خبر به هم می گویند پاشونو از خونه بیرون بذارند زنده زنده می سوزانیمشان
Australia
ایشان به موسوی و کروبی اشاره کردند یا لفظ سران فتنه را به کار بردند؟
در حال حاضر بر همه آشکار شده که این سران به خاطر طمع در قدرت به مردم دروغ گفتند و از طرفداران خود سوء استفاده کردند. باید به شدیدترین شکل ممکن مجازات شوند. پسر من از طرفداران سبز بود، از زمانی که فهمید بازی خورده دیگر خنده اش را ندیدیم.
سران فتنه باید پاسخگوی خونهای ریخته شده و خسارت وارده بر اموال مردم و بیت المال باشد. یادم نرفته یه زمانی کمترین حکم برای ایشان اعدام بود لابد با آمدن دولت اعتدال یه پست هم به ایشان میدهند این چیزی است که تا به حال از این دولت دیدیم.ما دیگر توقعی از این دولت و قوه قضاییه برای اجرای عدالت نداریم چون آب در هاون کوبیدن است با ظهور منجی عالمیان حضرت حجه ابن الحسن(عج) ، شاهد اجرای عدالت خواهیم بود و آنزمان وای بر کسانی که کوتاهی کردند.
Iran, Islamic Republic of
فتنه سال 88 مقصران زیادی داشت...
سرور
این آقا که در هر دولتی وزیر است در مورد سران فتنه دنبال چی است؟!
Iran, Islamic Republic of
این دو خائن اگر به هدفشون میرسیدن الان ایران عزیز ما سرنوشتی بهتر از عراق ، مصر و ... نداشت
و طرح مسئله آزادی آنها خیانت به کشور می باشد.
علي
.. سران فقتنه كروبي وموسوي نبودند ونيستند....
امان از دست تو جهان نیوز
علی اکبر
بعدش نوبت محاکمه آنهاست
ضیایی
وقتی رییس محترم قوه قضاییه به صراحت می گویند سران فتنه مجرمند چرا باید آزاد بشوند؟
تکلیف خون های ریخته شده چه می شود؟
امروز که دروغ تقلب برای همه روشن شده است بهترین زمان برای محاکمه سران فتنه است