چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۶

معاون اجرائی‌ روحانی معرفی شد+سوابق

سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب: 318317
رييس جمهور در حکمي محمد شريعتمداري را به سمت «معاون اجرايي رييس‌جمهور» منصوب کرد.
معاون اجرائی‌ روحانی معرفی شد+سوابق
به گزارش جهان به نقل از مهر، رييس جمهور در حکمي محمد شريعتمداري را به سمت «معاون اجرايي رييس‌جمهور» منصوب کرد.

متن حکم رييس‌جمهور به شرح زير است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

جناب آقاي محمد شريعتمداري

به استناد اصل ۱۲۴ قانون اساسي و نظر به توان اجرايي، سوابق مديريتي و تجارب ارزشمند، به منظور هدايت و پيگيري پروژه‌هاي اجرايي خاص، شما را به عنوان «معاون اجرايي رييس‌جمهور» برمي‌گزينم.

اميد است با عنايات الهي، در خدمت به ملت شريف ايران و نظام جمهوري اسلامي با رعايت اصول قانون‌مداري، اعتدال‌گرايي و منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد موفق باشيد.

حسن روحاني
 
** سوابق

شریعتمداری از سال ۱۳۷۰ در بعثه مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ویژه سرپرست حجاج، مسئولیت بازرسی و نظارت ویژه بر فعالیت‌های سازمان حج و زیارت و همچنین مسئولیت مشاور عالی و رئیس شورای راهبردی حج و زیارت در تدوین استراتژی حج جمهوری اسلامی را نیز برعهده داشت.

پیش از اتمام دوره چهارم مجلس شورای اسلامی در کنار آیت‌الله ری‌شهری در تأسیس جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، مشارکت کرد. در تأسیس مجلس پنجم و سپس در دوره انتخابات سال ۱۳۷۶ دولت هفتم از آیت‌الله ری‌شهری به عنوان کاندیدای حزب حمایت کرد.

پس از اتمام مبارزات انتخاباتی سال ۱۳۷۶ و انتخاب حجت الاسلام والمسلمین خاتمی به ریاست جمهوری اسلامی، به مدت ۸ سال، وزیر بازرگانی دولت اصلاحات شد. وی همچنین به حکم رئیس جمهور به عنوان نماینده تام‌الاختیار تجاری ایران و مسئول تام‌الاختیار ایرانی در فرآیندالحاق جمهوری اسلامی ایران به‌ WTO ‌منصوب شد.

عضویت در هیات رئیسه فدارسیون فوتبال کشور، ریاست مجامع عمومی کلیه شرکت‌های مادر وابسته به وزارت بازرگانی از قبیل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان غله کشور، سازمان قندوشکر، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان بازرسی و نظارت بر کنترل قیمت کالا و خدمات، مرکز توسعه صادرات ایران، شرکت گسترش خدمات بازرگانی ایران، سازمان تعاون مصرف شهر و روستا، عضو کمیسیون مشترک سه قوه مبارزه با مفاسد اقتصادی، نماینده قوه مجریه در کمیسیون مشترک سه قوه برای نظارت بر وضعیت زندانیان جرائم ضد امنیت ملی و اقتصادی، دبیر شورای عالی صادرات غیر‌نفتی و شورای عالی صادرات خدمات فنی و مهندسی و ریاست کمیسیون ماده‌ ۱ ‌قانون مقررات صادرات و واردات کشور از دیگر مسئولیت‌های وی است.

پس از اتمام دوره وزارتش درسال۱۳۸۴ یکی از پنج عضو شورای راهبردی روابط خارجی شد. او علاوه بر عضویت در شورای راهبردی روابط خارجی، از سال ۱۳۷۶ در سمت مشاور دفتر مقام معظم رهبری منصوب شد. او حدود بیست سال است که عضو هیات امناء ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و نیز عضو هیئت امناء آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) است.
وی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز ثبت نام کرده بود ولی انصراف داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Czech Republic
مدرکش هنوز فوق دیپلمه؟
مجنون
سلام
اط سوابقش در اطلاعات نخست وزیری و همکاری با خسرو تهرانی و عضویت در وزارت اطلاعات تا سال 70 نگفتید؟
Canada
خوبه
یه اصلاح طلب خوش خیمه
البته تو انتخابات ردصلاحیت شد
علی
با سلام وا مصیبتها !!!مگر آقایان از سابقه ایشان خبر ندارند ؛ پرونده ...؛وضعیت ....؛و ...... خدا عاقبت این مردم و مملکت را ختم به خیر کند برای رییس دولت عقل!! و تدبیر!!! هم باید تاسف خورد؛ با این شرایط اقای روحانی سری هم به زندانهای کشور بزند چون افراد صالح !!!! زیادی در بندهای قصاص هستند که میشود از تجربیات !!!!! انها در اداره کشور استفاده کرد
Iran, Islamic Republic of
انصافا آقاي مهندس شريعتمداري انساني وارسته پاك دست و ولايتمدار است اين انتخاب را خدمت رييس جمهور محترم و ايشان تبريك ميگويم.افتخار همكاري با اين بزرگوار را در وزارت بازرگاني سابق داشتم و به اين همكاري افتخار ميكنم.شريعتمداري سرباز رهبري است .
Iran, Islamic Republic of
كا ش آقاي شريعتمداري با تجربيات خوبش در بازرگاني بداد وزارتخانه مفلوك صنعت ‘معدن وتجارت ميرسيد. هر چه نابساماني اقتصادي و عدم كنترل گراني بازاراز ناحيه اين وزارتخانه بي عرضه است.