دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
دبیر فدراسیون فوتبال خبر داد:

پیشنهاد منچستر به کارلوس کی‌روش

نامه به فیفا برای بازگرداندن نام خلیج فارس
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب: 317940
دبیر فدراسیون فوتبال گفت: پیش از ایرلند، منچستریونایتد هم خواستار به خدمت گرفتن کی‌روش بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مهدی محمدنبی درحاشیه تمرین تیم ملی در پاسخ به این پرسش که چرا کی‌روش مصاحبه نمی‌کند، گفت: امروز نخستین روز تمرین تیم ملی است به همین دلیل وی با هماهنگی که با من داشت گفت امروز صحبت نمی‌کنم و بعدا این کار را انجام می‌دهد. امروز اولین روز تمرین بود و کی‌روش می‌خواست تمرکز زیادی روی تمرینات داشته باشد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که کی‌روش ممنوع‌المصاحبه است گفت: خیر، اصلا چنین بحثی مطرح نیست. کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است و دیدگاهی حرفه‌ای به مسائل دارد.
 
دبیر فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به اینکه این اولین اردوی تیم ملی است استخوان‌بندی‌های قبلی باقی مانده است. چند بازیکن جدید به ترکیب تیم ملی اضافه شده‌اند و ما سعی داریم مراقبت‌های پزشکی را به دلیل اینکه بازیکنان در لیگ حضور داشتند رعایت کنیم. هماهنگی‌های فنی و آنالیز مسابقه با تایلند از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار دارد.
 
نبی با اشاره به حضور لژیونرهای ایران خاطرنشان کرد: 6 لژیونر ایران به مرور زمان از فردا به ترکیب تیم اضافه می‌شوند.
 
وی در خصوص دعوت سردار آزمون به تیم ملی جوانان گفت: او یک بازیکن کلیدی است و سرمربی تیم جوانان این نظر را دارد که از او در ترکیب تیم استفاده شود. من نظراتش را با کی‌روش در میان می‌گذارم و سرمربی تیم ملی بزرگسالان در این خصوص نظر نهایی را خواهد داد.
 
دبیر فدراسیون فوتبال در خصوص بحث مطرح شده خلیج عمان در سایت فدراسیون جهانی فوتبال تصریح کرد: در سایت فیفا موقعیت‌های جغرافیایی قید می‌شود و از جمله مواردی که به آن اشاره می‌شود موقعیت مکانی کشورها نسبت به اقیانوس‌های مجاور و دریاهای کناری آنهاست. قبلا، هم خلیج فارس وجود داشته و هم دریای عمان. امروز جلسه‌ای با اعضای بین‌الملل و نماینده وزارت امور خارجه داشتیم و نامه‌ای را تهیه کردیم که برای فیفا ارسال شد. در این نامه از آنها خواستیم که دلیل تغییر این نام را به ما توضیح داده و آن را به حالت اول برگردانند.
 
نبی در خصوص پیشنهاد تیم ملی ایرلند به کی‌روش گفت: پیش از ایرلند، منچستریونایتد هم خواستار به خدمت گرفتن این مربی بود. کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است که تا پایان جام جهانی با ما قرارداد دارد. تا زمانی که ما به تعهدات خود عمل کنیم او هم به تعهداتش عمل می‌کند. از طرف دیگر ارائه این پیشنهاد و پیشنهادات کاملا طبیعی است. درخواست‌های متعددی برای سرمربی تیم ملی می‌آید چرا که او ایران را به جام جهانی برده است. البته او تا پایان جام جهانی به هیچ قراردادی فکر نمی‌کند ضمن اینکه نظر ما در فدراسیون این است در صورت کسب نتایج مناسب به همکاری با او ادامه دهیم.
 
وی با اشاره به اسپانسر جدید تیم ملی فوتبال گفت: اسپانسر معقولی جلو آمده است. رقم پیشنهادی 15 میلیارد تومان تا پایان جام جهانی است. ضمن اینکه در کنار سرویس ریالی این حامی مالی خدمات دیگری هم ارائه می‌شود. البته این مبلغ یک پنجم منابع مالی مورد نیاز ما است.
 
دبیر فدراسیون فوتبال در خصوص دعوت نشدن برخی از بازیکنان خوب لیگ عنوان کرد: 2 اردوی تیم ملی پیش از این لغو شد و این نخستین اردوی تیم ملی است که باید با تایلند بازی کنیم. عقل حکم می‌کرد استخوان‌بندی جام جهانی نیز حفظ شود. هیچ سوء تفاهمی نباید بین باشگاه‌ها و تیم ملی باشد. با توجه به اردوهای آینده حتما از بازیکنانی که در چارچوب و قواره تیم ملی هستند استفاده می‌شود. نظر کی‌روش این است که در ترکیب تیم ملی باید رقابت وجود داشته باشد. در هر صورت نتیجه دیدار ما با تایلند مهم است. اگر یک اردو قبل از این اردو تشکیل می‌شد چنین بحث‌هایی مطرح نبود. با این حال دعوت بازیکنان به طور کامل در اختیار سرمربی تیم ملی است.
 
نبی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه سخنگوی فدراسیون فوتبال آمریکا گفته که بازی با ایران قطعی نشده گفت: حرف ایشان درست است و هنوز هیچ چیز مشخص نیست. مجموعه‌هایی هستند که مسئول برگزاری مسابقات‌اند و ما بر اساس پیشنهادات آنها صحبت می‌کنیم. اگر قرار باشد چنین بازی برگزار شود پس از پایان لیگ برتر در سال جاری خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: اگر زمان به ما اجازه دهد در حد فاصل بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا دیدارهایی را برگزار خواهیم کرد اما هدف اصلی ما برگزاری حداقل 6 بازی در اردوی بلندمدت تیم ملی است.
 
نبی گفت: بحث‌هایی که در خصوص دید باشگاهی مطرح می‌شود باید رفع شود. من از باشگاه‌ها تشکر می‌کنم که بازیکنان خوبی را به تیم ملی تحویل داده‌اند. باشگاه‌ها در تحویل بازیکن به تیم ملی تاثیر زیادی دارند. با قلعه‌نویی که در این مورد صحبت کردم. او پس از صعود تیم ملی به جام جهانی بسیار خوشحال بود و به من تبریک گفت. اظهاراتی که پیرامون این موضوع صورت می‌گیرد حواشی است که نباید به آن پرداخته شود.
 
وی با اشاره به حضور مسئولان فیفا در ایران گفت: سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال 15 آبان ماه به تهران می‌آید و شانزدهم ایران را ترک خواهد کرد. در خصوص اینکه چه کسانی از جمله فرگوسن و هولیه به ایران می آیند اطلاع دقیقی ندارم و باید از آقای علیزاده مسئول آکادمی سوال شود. میهمانانمان مشخص و افرادی هستند که از کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال به ایران می‌آیند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *