يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۹
۳۱

آقای هاشمی با فرزندتان مهدی، مثل برخوردی که سال ۶۸ با من داشتید، برخورد کنید

يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 317850
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از آقای هاشمی رفسنجانی درخواست دارم که مانند سال ۶۸ که بنده را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کرد در مورد مهدی هاشمی نیز اینگونه رفتار کند و خودتان مهدی هاشمی را به قوه قضائیه معرفی کنید.
آقای هاشمی با فرزندتان مهدی، مثل برخوردی که سال ۶۸ با من داشتید، برخورد کنید
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی به کارکنان این نیرو گفت: از رئیس جمهور و تیم دیپلماسی کشورمان که در مجمع عمومی سازمان ملل و در بین کشورهای غیر متعهد سخنرانی کردند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: لازم است بیشتر در مورد مواضع و سخنرانی‌ها دقت شود تا استکبار جهانی خیال نکند که ما به آنها نیازمندیم. همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند از پیش آمدن کارهایی که به جا نبود، جلوگیری شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: استکبار جهانی و به خصوص آمریکای جنایتکار در ۲۵ سال گذشته جنایت‌هایی را علیه ملت ایران از جمله در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و همین‌طور تاسیس ساواک و تعلیم شکنجه‌گران پیش از انقلاب دست داشته است. یکی دیگر از این جنایت‌های آنها تصویب قانون کاپیتولاسیون است. بنده از ملت ایران عذرخواهی می‌کنم که آنها اینچنین با ملت عزیز ایران رفتار کردند.

کوثری تاکید کرد: استکبار جهانی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حمایت از منافقین و ضد انقلاب اقدام به ترور اشخاص و مردم بی‌دفاع می‌کرد. همچنین کودتای نوژه و حمله به طبس از دیگر جنایات آنها پس از انقلاب است که با هوشیاری امام خمینی (ره) و مردم عزیز ایران اسلامی همواره این توطئه‌ها خنثی شده است.

وی تصریح کرد: به دنبال خنثی شدن این توطئه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا در اردیبهشت ۱۳۵۹ با ایران قطع رابطه کرد و کشور ما را در حالت محاصره اقتصادی قرار داد؛ آنها خیال می‌کردند که در کوتاه‌ترین زمان همه کارها روی زمین می‌ماند زیرا پیش از انقلاب حدود ۵۰ تا ۸۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران، شاه ملعون و دولتش را اداره می‌کردند اما حضرت امام (ره) این قطع رابطه را به فال نیک گرفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار داشت: آمریکا پس از قطع رابطه، صدام و رژیم بعث را مورد حمایت قرار داد که مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس به رهبری امام خمینی (ره) آنچنان مقاومت کردند که استکبار جهانی و به خصوص آمریکا که هدفشان ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بود، نرسند. مردم ایران نگذاشتند حتی یک وجب از خاک سرزمین عزیزمان به دست دشمن بیفتد و در اختیار آنها باقی بماند.

کوثری در ادامه افزود: استکبار جهانی پس از این جنایت‌ها به هدف‌های جنایتکارانه خودش همواره علیه ملت ایران ادامه داد. آنها پس از این شکست‌ها قصد داشتند مقابل پیشرفت ملت ایران ایستاده و جلوی دستیابی ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای بگیرند و بدون هیچ منطقی پرونده هسته‌ای را به شورای امنیت فرستادند و در این مدت نیز ما را همواره تحت فشار و تحریم قرار دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها در آن زمان به این راضی نبودند که حتی ما ۱۰ دستگاه سانتریفیوژ داشته باشیم در صورتی که امروز و با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی، ۱۸ هزار دستگاه سانتریفیوژ در نطنز و فوردو مشغول به کار هستند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: کشورهای مدعی قوانین بین‌المللی که برای تاسیس سایت‌های هسته‌ای با ایران قراردادهایی داشتند، یک طرفه آنها را رها کرده و رفتند در صورتی که دادگاه‌های بین‌المللی که باید به این مسائل رسیدگی کنند لذا تصمیم بر این شد که خودمان این تاسیسات را تکمیل کرده و به نتیجه برسانیم.

کوثری افزود: در اینجا این سوال مطرح می‌شود که آمریکا چه تغییر رفتاری انجام داده که برخی‌ها ذوق‌زده شده‌اند در صورتی که آمریکا در اوج ضعف و ناتوانی قرار دارد که نمونه‌ ناتوانی‌اش در عراق، افغانستان و تونس و مصر است.

وی در همین زمینه افزود: برخی می‌گویند که تماس تلفنی آقای اوباما با آقای روحانی و نیز دیدار آقای ظریف با جان‌کری عنایات خداوند به ملت ایران بوده است. همین آقا پس از روی کار آمدن دولت آقای روحانی اشتهایش تحریک شده و خود را پدرخوانده این دولت می‌داند و حرف‌هایی می‌زنند که نه با گذشته آنها تناسبی داشته و نه برای آنها آینده ایجاد می‌کند. بعضی از این حرف‌ها باعث می‌شود که ملت تصمیم شورای نگهبان در تایید صلاحیت کاندیداها را تثبیت کنند که تصمیم بسیار درستی بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: بنده از ریاست محترم قوه قضائیه سوال می‌کنم که چرا اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی درباره مهدی هاشمی عملی نمی‌کنید و از آقای هاشمی رفسنجانی درخواست دارم که مانند سال ۶۸ که بنده را به خاطر پادگان شهید همت کرج که مرکز آموزش لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) بود، به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کرد در مورد مهدی هاشمی نیز اینگونه رفتار کند و خودتان مهدی هاشمی را به قوه قضائیه معرفی کنید.

وی تصریح کرد: برخی به دنبال نظرسنجی بر اساس انتقاد از عملکرد دیپلماسی هستند که حضور ۳۶ میلیون از مردم پای صندوق‌های رای نشاندهنده حمایت از عملکرد دیپلماسی است.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام می‌داند، گفت که تاسی به رسول خد(ص) او متابعت از امر خداوند خلاف مناسک حج است آیا تو و امثال تو فعل رسول‌الله(ص) و امر خداوند را تخئطه می‌کنید؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هاشمی فرزندانش را به نظام ترجیح می دهد هاشمی اگر حرکتی که آیت ا... خزعلی در مورد فرزندش انجام داد را عمل می نمود الان از محبوبیت خاصی برخوردار بود هاشمی حاضر نیست فرزندان خلافکارش را تحویل قوه قضائیه دهد.
هاشمی الان هم محبوبیت ...البته خودرا بخواب زده اید
Germany
بله محبوب برای یه عده خاص که خیلی از همون محبوبیت هم بخاطر شخصیت ایشون نیست بلکه بخاطر اینه که شاید در آینده نزدیک باز هم همان ژنرال سرخ پوش بشن
Iran, Islamic Republic of
نه هاشمی حاضره بچه هاشو تحویل قانون بده ... اگه یه بچه حزب اللهی بود تا حالا بازداشت و جریمه شده بود
Iran, Islamic Republic of
مگر فائزه زندان نرفت ؟ مگر مهدی زندان نرفت؟مگر فاطمه دادگاه نرفت ؟آقای کوثری چرا اجازه نمی دهید قوه قضائیه کار خودش را بکند. هر کس بر خلاف شماحرف بزند ضد انقلاب است ؟ چر ابه آقایانی که در زمان جنگ در حجره های خود خواب بودند وامروز ادعای ارث دارند اعتراضی ندارید ؟ پیله کردی به هاشمی ؟ نبه خاطراین است که می بینید علیرغم تخریب 18ساله ایشان مردم نشان دادن هنوز به ایشان اعتماددارند.
مهدی که با وثیقه میلیاردی آزاده!
امام فرمود ملاک حال فعلی افراد است
شاید یکی زمان جنگ خواب بود ولی حالا بیداره و یکی هم مثل ایشون بیدار بود ولی حالا خوابه!
مجید
فائزه حکمش 6 ماه زندان بود. آیا مهدی اگر حکمش اعدام باشد آیا به این حکم تن می دهد؟
سخنان جالبی بود
حقیقتا از اقای کوثری انتظار نداشتم
مجید مجد
آقای هاشمی دست از رابطه با کشور کفر و آدمکشی مانند آمریکا بردارید
کشوری که دستش به خون میلیون ها آدم آلوده است ارزش دوستی ندارد
آمریکا مشکل داخلی دارد اقتصادش در حال فروپاشیست
الملک الیبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم
فائزه را هم بهش بگید فراموش نکنه و باهاش برخورد کنه تا کارای سال 88 رو انجام نده
قضایای زندان هم هست
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای افرادی که دم از دموکراسی می زنن اما به خودشون که می رسن کارای دیگه می کنن
آقای هاشمی فرزندانتان را دریابید
علی
Iran, Islamic Republic of
برادر من آقای هاشمی تا حلا ازبچه های گلش نتونسته بگذره ودرهرشرایطی به حق یاناحق تمام قد ازآنان دفاع کرده ...
رحیم
کینه های قدیمی رو دور بریز برادر چقدر به این پدر وپسر گیر میدی؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اسماعیل کوثری این یکی از بهترین جملات شما بود
که از شما دیدم
تیتر جهان
باباجون
آقای هاشمی بسیار خوب میدانند که چکار میکنند و نیازی به هیچ دلسوزی ندارند
ایشان عقل کل هستند و دیگران هستند که نمیفهمند
Iran, Islamic Republic of
آیا شما هم شامل این دیگران نمی شوید
پس این حرفو از رو نفهمی زدی
عبدالله
پرونده این طرف کوثری بررسی شود ...
اسد
بعضی از .....می خواهند با خراب کردن بزرگان خوشان را مطرح کنند !! اماکور خواندند زنده باد هاشمی
brt
خدا وکیلی همه اصولگراها یه دق دلی از هاشمی دارند .
اون از .....که می گه هاشمی برای املاک یه بفرما نزد .
اون از این یکی ...
مهدی
وای از عالم بی عمل
سعی در تغییر ارزش های انفلاب سعی در برقرار رابطه با امریکا ترویج مصرف گرایی سرمایه سالاری ترویج آزادی بی قید و شرط زنان و بی حجابی ترویج دوچرخه سواری بانوان برخورد با گروه های مسلمان انقلابی از اهداف بلند مدت و سابقه دار آقای هاشمی و فرزندان ایشان است کمی تاریخ را ورق بزنید درخواهید یافت.
متذکری
چند اشکال جدی به این حرف ها وارد است:

1 - بروز دادن یک کینه شخصی قدیمی .

2 - چرا هاشمی فرزندش را به دادگاه معرفی کند این روند در کجای سیستم قضایی ما سابقه داشته که فردی فرزندش را که معتقد است هیچ جرمی را مرتکب نشده به داد گاه معرفی کند ؟ و این سیستم قضایی است که اگر مدرکی دال بر مجرمیت فردی دارد نسبت به احضار و در صورت لزوم دستگیری او اقدام کند .

3 - مهدی هاشمی در اختیار و زندان بوده اگر جرم ایشان در حدی است که باید مجازات شود چرا آزاد شد یعنی قوه قضائیه اینقدر وابسته و منفعل و نا کار آمد است باید توجه کنیم که رئیس این قوه مستقیما" توسط مقام معظم رهبری دام ظله نصب می گردد

4 - هاشمی که خودش امروز توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می شود چطور اینقدر قدرت دارد که هیچ کس جلو دار او نیست ؟
و مطالب قابل طرح زیادی که فعلا" مجال آن نیست .
آخه... مثل شماها سنگش را به سینه میزنند
سلام بر هاشمی
United States
مرحبا به جرات وجسارت جهان كه تاكنون از صدها كامنتى كه ارسال كرده ام جرات انتشار " يكى " را هم نداشته است. عيبى ندارد شما طيف خاصى را نمايندگى مى كنيد وحاضر نيستيد بهاى اندكى براى آزادى بيان كه خودتان هم مدعى آن هستيد بپردازيد . اما ايراد من به اين سردار محترم قبلى ونماينده فعليست كه : برادر ! تاكى قرار است از سخنان آن مرد بزرگ و تاريخ ساز استفاده ابزارى كنيد؟ مگر به خدا و قيامت اعتقادى نداريد كه سخنان امام را كه شان نزول آن چيز ديگرى بوده و اتفاقاً مخاطب آنهم كس ديگر ، تحريف ميكنيد؟ برادر عزيز چرب وشيرين دنيا آنقدر ارزشى ندارد كه قداست رزمندگان و فرماندهان زمان جنگ بهاى آن باشد. بهرحال اگر جهان نيوزيها دين داشته باشند ويا لااقل آزاده بودند سرى به صحيفه نور ميزدند تابه چشم خود ميديدند كه چگونه سردار كوثرى تعمد دارد تا آخوند مزدور وهابى و عربستانى را - كه مخاطب امام بوده - با هاشمى عزيز مقايسه كند. حاشا به غيرتتان
Germany
این آقا که آنقدر جنگ جنگ میکنه چرا نمیگه زمان جنگ....
که چی بشه
مرتضي
Iran, Islamic Republic of
هاشمي يكي از اركان اصلي نظام و خدمتگذاري با تدبير و معتدل است كه افراط گريها را مانعي بر سر راه رسيدن به منافع ملي مي داند و همواره از جانب افراطيون دو طيف مورح حمله قرار گرفته است . اگر كسي در كشور خطائي انجام دهد وظيفه قوه قضائيه است كه پيگيري كند ، كه به گفته اين قوه پرونده مهدي هاشمي هم از آن مستثني نبوده و دذ حال پيگيري است . و تا اعلام نظر دادگاه و عدم اثبات جرم اشخاص مبري از آن مي باشند سردار عزيز .
هاشم
می دونید چرا جناب هاشمی اینطور شده اند واز اسلام ونظام و امام و....فاصله گرفته اند حضرت علی علیه السلام 1400 سال پیش پاسخ داده اند آنجا که در خطبه 160 نهج البلاغه می فرمایند (وكذلك منْ عظُمت الدُّنْيا في عيْنه، وكبُر موْقعُها منْ قلْبه، آثرها على الله،) یعنی کسی که دنیا در نظرش بزرگ شود دنیا وقدرت وثروت برایش عزیز شود ودر قلبش جای گیرد این شخص خدا را فراموش می کند آرمان ونظام وامام را فراموش می کند ودنیا وما فیه الدنیا جای آن را می گیرد
Iran, Islamic Republic of
پس علت مخالفتهای شما با آیت الله هاشمی از سر عقده و ناراحتی شخصی شماست. ....
مجید
مرگ بر آل سعود.