دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تولید نانوداروهای ضدتکثیر سلول سرطانی

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 317614
همزمان با افتتاحیه ششمین جشنواره فناوری نانو توسط رئیس دفتر رئیس جمهور و معاونت علمی رئیس جمهور از دو نانو دارو رونمایی شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در حاشیه افتتاحیه ششمین جشنواره فناوری نانو با حضور محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و نسرین سلطان‌خواه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از دو نانو دارو به نام‌های "سیناآمفولیش" و "سیناکورکومین" رونمایی شد.

براساس این گزارش، داروی سیناکورکومین اثرات بیولوژیکی مانند اثرات ضد التهابی، ضد تورمی و آنتی اکسیدانی است و به عنوان یک دارویی مناسب در جهت جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطانی و مهاجم، از بین برنده مقاومت سلول‌های سرطانی و زخم، دیابت، آلزایمر، پارکینسون و باعث بهبود عملکرد کبد و دستگاه گوارش می‌شود. همچنین داروی سیناآمفولیش در فرآورده دارویی موضعی موثر در درمان سالک و بیماری‌های قارچ موضعی است.

سرکار رئیس ستاد توسعه فناوری نانو در این مراسم رونمایی از بهره‌برداری از این دو دارو پس از طی مراحل نهایی در وزارت بهداشت و ارائه مجوز از سوی این دستگاه خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *