دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

عامل بیماری‌های قلبی دردانش‌آموزان چیست

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۱۱
کد مطلب: 317455
یک متخصص تغذیه گفت: مصرف مکرر فست‌فودها می‌تواند بستر را برای بیماری‌های قلبی و عروقی فراهم کرده و دانش آموزان را به عادات غذایی ناسالم هدایت کند.
به گزارش جهان، محمد حضوری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آغاز سال تحصیلی و ضرورت تغذیه سالم برای دانش آموزان در ساعت‌های استراحت میان ساعت‌های درسی تصریح کرد: با وجود توصیه فراوان به خانواده‌ها باز هم شاهد ارائه پول نقد به کودکان و یا نداشتن نظارت مناسب بر تغذیه میان ‌وعده ایشان هستیم.
 
وی از جمله مواد غذایی که دانش آموزان برای خرید و استفاده آن رغبت بسیاری نشان می‌دهند را مصرف فست فودها دانست و گفت: این مسئله در حالی رخ می‌دهد که خانواده‌ها از بسیاری از مضراتی که این فستفودها دارند غافل هستند.
 
این متخصص تغذیه استفاده از فستفودهایی مانند پیتزا، ساندویچ‌های سرد و گرم، سوسیس، کالباس و... را از نظر محتوای کالری، چربی، قند و نمک بسیار بالاتر از حد استاندارد دانست و گفت: این فستفودها آسیب جدی بر جسم کودکان در سن رشد وارد می‌کند.
 
حضوری اضافه کرد: این غذاها عمدتا به شکل سرخ کردنی و با مصرف روغن زیاد تهیه می‌شوند که علاوه بر کالری زیاد می‌توانند به علت مصرف روغن‌های نامناسب با اسیدهای چرب اشباع و ترانس بالا، زمینه بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز در فرد ایجاد کرده و سلامت فرد را با خطر مواجه کند.
 
وی مصرف فستفودها برای کودکان را ناشی از عادت‌های ناسالم غذایی ذکر کرد و گفت: فستفودها به دلیل استفاده از طعم‌دهنده‌ها و یا مواد قندی و نمک‌های طعام، ذائقه کودکان را تغییر داده و آن‌ها را به سمت مصرف هرچه بیشتر فستفودها سوق می‌دهد.
 
این متخصص تغذیه به وجود مشکلات بهداشتی در تهیه مواد اولیه فستفودها اشاره کرد و ابراز داشت: مصرف این مواد غذایی سبب بیماری در افراد می‌شود.
 
حضوری بیان داشت: مشکلات بهداشتی فستفودها در ایام گرم‌تر سال با شیوع بیشتری موجب بروز بیماری‌های گوارشی در فرد مصرف‌کننده می‌شود.
 
وی تاکید کرد: مهم‌ترین ضرری که این فستفودها دارند استفاده از روغن‌های ناسالم و یا با مدت زیاد حرارت برای سرخ کردن است که موجب ترکیبات مضری در مواد غذایی می‌شود.
 
این متخصص تغذیه تاکید کرد: در صورتی که دانش‌آموزان برای خوردن اینگونه مواد خوراکی رغبت نشان دادند خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از ترکیبات مناسب در تهیه این غذاها استفاده کنند و با تهیه پیتزا و یا ساندویچ‌های خانگی تغذیه سالمی را به فرزندان خود بدهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *