پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱

توضیحات صفار هرندی درباره سخنانش در نمازجمعه تهران

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 317450
صفار هرندی با اشاره به انعکاس تحریف شده سخنان امروز خود در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران توسط یک رسانه گفت: شعار مرگ بر آمریکای مردم در نماز جمعه خودجوش بود و من با استناد به این اقدام خودجوش، گفتم من شما را دعوت به شعار نکردم بلکه این شعار متاثر از خاطرات تلخی است که از گذشته نسبت به آمریکا دارید و امروز هم رفتارشان همان کارها را تداعی می‌کند.
توضیحات صفار هرندی درباره سخنانش در نمازجمعه تهران
به گزارش جهان، محمد‌حسین صفار هرندی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به صحبت‌هایش به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: وقتی از نماز جمعه برگشتم انعکاس مطلبی را که خطاب به نمازگزاران و مردم گفته بودم را مشاهده کردم؛ متاسفانه یکی از خبرگزاری‌ها به گونه‌ای در نقطه متضاد با آنچه که واقع شده بود انعکاس داده و یا برداشت نادرست بازتاب‌ دهنده خبر، به چنین چیزی دامن زده است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح‌کرد: یکی از رسانه ها برای خبر سخنرانی بنده تیتری زده بود که عنوانش «اولین واکنش‌ها به شعار مرگ بر آمریکا در نماز جمعه تهران» بود. ماجرا از این قرار است که بنده تحلیلی را خدمت مردم ارائه می‌دادم که در قسمتی از این تحلیل بیان ‌کردم رفتار آمریکایی‌ها منافقانه است و در این مذاکرات هم حقوق مردم ما را نادیده می‌گیرند و ضایع می‌کنند که در اینجا مردم به صورت خودجوش شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.
 
وی یادآور شد: من با استناد به این اقدام خودجوش مردم، گفتم بنده شما را دعوت به شعار نکردم بلکه این شعار متاثر از خاطرات تلخی است که از گذشته نسبت به آمریکا دارید و امروز هم رفتارشان همان کارها را تداعی می‌کند، در حقیقت می‌خواستم بگویم آنچه مردم از خود در شعار علیه آمریکا نشان می‌دهند، بازتاب دردهای انباشته شده از گذشته تا امروز است.
 
صفار هرندی ادامه داد: رفتار امروز آمریکایی‌ها تأیید می‌کند که مردم ایران اشتباه نمی‌کنند آمریکا را دشمن خود می‌بینند و برای او مرگ و نیستی طلب می‌کنند. همان رسانه هم این خبر را پوشش داده و کامل کرده است با این تعبیر که « در آینده علاوه بر خاطرات تلخی که در ذهن مردم نسبت به جنایات گذشته آمریکاست، رفتار امروزشان هم که با نادیده گرفتن حقوق مردم ما باشد به تقویت شعارهای ضدآمریکایی منجر خواهد شد» اما نمی‌دانم کجای این مطلب بوی واکنش مخالفت‌آمیز با شعار مرگ بر آمریکا داشته است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: بنده امیدوار هستم که صرفا اشتباه در فهم این مسئله توسط آن خبرنگار سبب چنین چیزی شده باشد و از جای دیگری آنها موظف به چنین تحریفی نشده باشند.
 
وی افزود: مردم ما در این ایام امیدوار بودند گشوده شدن یک مسیر جدید تحت عنوان «نرمش قهرمانانه» بتواند به تحقق خواسته‌های آنها منجر شود اما مطمئن هستم به هر نسبت که رفتار آمریکایی‌ها را در جهت ادامه کینه‌توزی‌های گذشته و نادیده گرفتن حقوق ملت ارزیابی کنند حتما شعارهای آنها پژواک قوی‌تری پیدا خواهد کرد.
 
وی بر همین اساس گفت: حتما می‌توان منتظر بود در 13 آبان امسال شعارهای مردم طنین بالاتری نسبت به گذشته داشته باشد و این کاملاً متاثر از رفتاری خواهد بود که احیاناً آمریکایی‌ها در روزهای آینده در خلال پیشرفت مذاکرات از خود نشان می‌دهند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در این چند روزه شاهد بودیم بعضاً مقامات آمریکایی در محافل خود با انکار حقوق مسلم مردم ما به همان چیزی دامن می‌زنند که مایه یک نزاع همیشگی در سی و چند و بلکه ده‌ها ساله گذشته ما با آمریکایی‌ها است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی