سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

سنگ‌نوشته مزار یک شهید

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 317383
عضو مؤسسه سیره شهدا قم شاهرود گفت:عمل به سخن شهیدان مهمتر از برگزاری یادواره‌های بی‌هدف و بدون توجه است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا حجت‌الاسلام حسین دانش در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرک شهید رجایی اظهار کرد:شهیدان علاوه بر اینکه اهل ایمان بودند و عمل صالح انجام دادند، بالاتر از آن اهل جانبازی و مبارزه با اهل کفر بودند و در عمل این را نشان دادند.اگرچه شهدا عزیزند و گرامی هستند، ولی زنده و عزیز نگهداشتن آنها کافی نیست؛ بلکه ما باید هدف آنها که زنده نگهداشتن آرمان‌های انقلاب اسلامی است را تحقق بخشیم. زنده نگه داشتن و به سخن شهیدان جامعه عمل پوشاندن بسیار مهمتر و ارزشمندتر از برگزاری یادواره‌های بی هدف و بدون توجه است.

وی با اشاره به سنگ نوشته مزار یکی از شهدای شاهرود بیان کرد: این شهید بر مزارش نوشته شده است «ای مردم بگویند که ما چگونه زیسته‌ایم و چگونه جنگیدیم و چگونه شهید شدیم و به آن اکتفا کنید ما از شما نزد خدا شکایت می‌کنیم».شما باید بگویید که ما برای چه آرمانی جنگیدیم و شهید شدیم».

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس و اهداف آن گفت: باید تلاش کنیم تا سیره و فرهنگ شهدا را در جامعه ترویج و گسترش دهیم و بدانیم که شهدا با این کارها از ما خوشنود خواهند بود. باید تلاش کنیم تا در برهه کنونی که دشمنان با جنگ نرم به میدان مبارزه با ما برخاسته‌اند، ما نیز با همان فرهنگی که آنها بدان حمله می‌کنند، جواب آنها را بدهیم. جوان امروز ما تشنه حقیقت و آگاهی است و ما باید تلاش کنیم او را از سرچشمه ناب الهی و از فرهنگ اسلام و ایثارگری شهدا سیراب کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *