جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۴
۳

فعال رسانه‌ای حامی فتنه: جلوی تجمعات خیابانی بدون مجوز گرفته شود!

سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 316941
مدیر یکی از سایت های فعال فتنه 88 که نقش پررنگی در تحریک فتنه گران داشت،‌ در نوشته‌ای جالب خواهان اصلاح قانون برای جلوگیری از تجمعات خیابانی بدون مجوز شد!
به گزارش جهان، ف.ص که مدیر یک سایت فیلتر شده است، در یادداشتی نوشته است: در این که حق اعتراض به هریک از مسئولان کشور باید محترم شناخته شود، تردیدی وجود ندارد و بنابر تعبیر امیرمومنان(ع) اعتراض به حاکم، نه تنها حق، بلکه وظیفه اعضای جامعه اسلامی است، اما سئوال این است که آیا شیوه اعتراض خیابانی شیوه ای مناسب و قانونمند برای این کار است. براساس تصریح اصل بیست و هفت قانون اساسی، تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است. اما آیا این آزادی به معنای عدم نیاز به مجوز قانونی است؟ آیا با این تفسیر می توان نظم عمومی را برقرار کرد؟، البته شاید بسیاری از روشنفکران و معترضان موافق با این تفسیر باشند و اجرای این اصل را موجب اجرای بدون تنازل قانون اساسی و مترقی شدن قوانین کشور از نظر آزادی بیان وحق اعتراض بدانند. اما باید دید مصالح کشور و حفظ نظم عمومی و پرهیز از درگیری های غیرقابل کنترل میان موافقان و مخالفان یک موضوع، می تواند امکان برگزاری تجمعات اعتراض آمیز بدون مجوز را فراهم کند؟ اکنون که از یک سو شرایط کشور به آرامش نسبی رسیده است و از سوی دیگر جریان اصولگرا و افراطیون که در طول هشت سال گذشته مخالف حق اعتراض به دولت بوده اند، خود طالب و متشاق اعتراضات خیابانی هستند، مساله قانونمند شدن اعتراضات باید یک بار برای همیشه حل شود."

فارغ از ادعاهای کذب وی درباره اصولگرایان، به نظر می رسد باید به ناظران سیاسی حق داد که ف.ص و رؤسای او را متهم به سیاسی‌کاری و مصادره رویدادها به نفع خود کنند.

ف.ص زمانی که در حمایت از آشوبگری خیابانی آقازاده های متهم و فعالان فتنه 88 تا مرز خودکشی رسانه‌ای پیش رفت، هرگز ننوشت اعتراضات باید "قانونمند" باشد و به مصالح کشور توجه شود اما اکنون که دولت مطلوب روی کار آمده، اوضاع کاملا دگرگون شده است.

درست همانند رفتاری که اصلاح طلبان مدعی شعار "زنده باد مخالف من" بر سر خانم الهه راستگو آوردند و به خاطر دادن یک رای متفاوت، حتی از تهدید جانی او خانواده اش دریع نکردند.

البته افکار عمومی به سوءاستفاده گری و سیاست بازی فعالان دودره‌باز به خوبی آگاهند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صفا
Iran, Islamic Republic of
هر چیزی که به نفع حفظ قدرت و ثروتشان باشد از حلال هم حلال تر است. با این فرض گاهی تجمع بدون مجوز حلال است و گاهی حرام.
خودشو ناراحت نکن
نه بابا! قانون مدار شدین!