دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۲

تاثیر گفتگوی روحانی و اوباما بر دلار چه بود؟

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 316236
بعد از آنکه صبح امروز دلار با سقوط آزاد همراه شد دقایقی قبل نرخ این ارز به کانال ۳۰۰۰ تومان بازگشت اما کماکان بازار فردوسی خلوت و بدون مشتری است.
تاثیر گفتگوی روحانی و اوباما بر دلار چه بود؟
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دلار امروز صبح با سقوط آزاد در تابلوی صرافی‌ها بازهم خبرساز شد و نگاه‌ها را به‌سمت بازار فردوسی و نوسانات این بخش متمرکز کرد. البته نوسانات ارزی از هفته گذشته تشدید شده بود ولی پیش‌بینی این بود که بعد از گفت‌وگوی تلفنی حسن روحانی و اوباما بازهم قیمت‌ها در بازار نزولی شود که اتفاقاً همین هم شد.

صبح نرخ خرید دلار در صرافی‌ها ۲۹۰۰ تومان و نرخ فروش این ارز ۲۹۵۰ تومان بود اما دقایقی قبل نرخ این ارز به مدار ۳۰۰۰ تومان بازگشت و در تابلوی صرافی‌ها نرخ خرید دلار ۲۹۵۰ تومان و نرخ فروش آن ۳۰۰۰ تومان درج شد. یورو نیز با افزایش قیمت هم‌اکنون در صرافی‌ها با قیمت ۴۰۰۰ تومان فروخته و با قیمت ۳۹۶۰ تومان خریداری می‌شود.

صراف‌های فردوسی سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید را ۹۲۰ هزار تومان از مردم می‌خرند و ۹۶۰ هزار تومان به متقاضیان می‌فروشند؛ نیم‌سکه نیز ۴۶۰ هزار تومان خریداری و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین ربع‌سکه با نرخ ۲۸۰ هزار تومان خریداری و ۳۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود؛ سکه یک‌گرمی نیز با نرخ ۱۸۰ هزار تومان خریداری و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

فعالان حاضر در بازار می‌گویند: از صبح امروز مردم فقط درباره قیمت دلار سؤال کرده‌اند و کمتر کسی دلار خریده یا فروخته است. عملاً امروز بازار ارز فقط شاهد رکوردزنی دلار بوده و به‌خلاف روزهای قبل معامله چندانی در آن انجام نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بازار دست سيف است نه اوباما. فعلاً برای تأمين ريال جهت هزينه ها و بدهی های دولت دلار به ترکيبش دست نمی خورد.
بازار دلال هاي فتنه گر راكد شده چون اقتصاد صحيح در حال شكل گيري است.