دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

نظر رضایی درباره مذاکره با آمریکا

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۳۳
کد مطلب: 315511
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتن پای میز مذاکره از موضع قدرت نشان‌دهنده اقتدار ایران اسلامی است و باید تلاش کنیم تا آمریکا و طرفین مذاکره‌کننده از سر عقلانیت و نه از سر ضعف با ما وارد مذاکره شوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محسن رضایی عصر امروز در جمع مردم لردگان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس درس‌های بسیاری برای ملت ایران و مسئولان نظام دارد که اگر به این درس‌ها به خوبی عمل شود، هیچ مانعی نمی‌تواند رشد و تعالی این کشور را متوقف کند اما اگر به آن‌ها عمل نشود باید هزینه‌های بسیاری بپردازیم.

وی، چگونگی عملکرد در سیاست خارجی را یکی از مهمترین درس‌های دفاع مقدس دانست و افزود: نحوه برخورد کشور در پذیرش قعطنامه 598 می‎تواند الگوی خوبی برای مذاکرات 1+5 باشد تا از موضع قدرت پای میز مذاکره حاضر شویم.

رضایی با بیان اینکه نرمش قهرمانانه را قبول دارم و با آن موافق هستم، گفت: در حالی که نرمش قهرمانانه تاکتیک خوبی است اما باید مراقب بود تا علامت اشتباهی به آمریکا داده نشود و آن‌ها این عمل ما را نشان‌دهنده ضعف کشور برداشت نکنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مذاکره می‎تواند راهکار خوبی باشد، افزود: رفتن پای میز مذاکره از موضع قدرت نشان‌دهنده اقتدار ایران اسلامی و باید تلاش کنیم تا آمریکا و طرفین مذاکره‌کننده از سر عقلانیت و نه از سر ضعف با ما وارد مذاکره شوند.

رضایی، اتکا به نیروهای داخلی و بومی کشور را از دیگر درس‌های دفاع مقدس برشمرد و اظهار کرد: جوانان این مرز و بوم در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که توانایی خلق هرگونه حماسه و کار بزرگی را دارند و امروز نیز باید با اعتماد کردن به آن‌ها زمینه برای رشد و تعالی این قشر فعال و مهم جامعه را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: جنگ به ما ثابت کرد که اگر به جوانان کشور اعتماد کنیم از هر مانعی می‌توانیم به راحتی عبور کنیم.

رضایی، نگاه عادلانه به همه مناطق و اقوام کشور را از دیگر درس‌های دفاع مقدس دانست و گفت: در دفاع مقدس شاهد حضور همه اقوام و مردم کشور در جبهه‌های جنگ بودیم و امروز نیز باید با دادن امکانات برابر و عادلانه به همه مناطق کشور بی‎عدالتی‌ها را برطرف کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *