چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۲۴
۲۶
دستور ضد ایرانی اشتون به عراق قبل از دیدار با ظریف

آقای ظریف! این زن قابل اعتماد نیست!

سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 315463
کاترین اشتون که دیدار روز گذشته‌اش با ظریف خبرساز شد، همزمان در اقدامی "ضد" منافع جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر به صحنه رسانه‌ها بازگشت.
آقای ظریف! این زن قابل اعتماد نیست!
به گزارش جهان به نقل از صراط، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یا همان وزیر امور خارجه اروپا ـ آنگونه که رسانه‌های اروپایی اصرار دارند او را معرفی کنند ـ در دو خبر کاملا متناقض و متضاد خبرساز شد که نشان دهنده خیانت و دشمنی او با مردم ایران است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، اشتون روز گذشته نخست با طرح دیدار چهره به چهره با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خبرساز شد.

اما درست در زمانی که ظریف خود را برای این دیدار آماده و از مقامات ارشد نظام برای طرح مباحث فی مابین کسب تکلیف می کرد، اشتون با بیانیه‌ای همه مسئولان کشورمان را غافلگیر کرد و سبب شد تا خیال خام عده ای ساده دل که با ساده انگاری به درج مطالبی درباره لزوم گفت وگو با غرب و سوءاستفاده از واژه زیبا و پرمعنای "نرمش قهرمانانه" در رسانه‌ها می‌پرداختند، به یک باره "هباءاً منثوراً" شود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000315/nf00315463-1.jpg

کاترین اشتون تنها ساعاتی پیش از برگزاری دیدارش با ظریف در بیانیه ای عجیب که بوی دستور و امریه از آن به مشام می رسید، به نوری مالکی هشدار می دهد که حق استرداد هفت تن از رؤسای گروهک تروریستی منافقین به ایران را ندارد.

وی با این توجیه که ممکن است ایران این افراد را محاکمه یا به اعدام محکوم کند ـ که حتی اگر چنین حکمی هم صادر شود، در برابر تمام این ظلم هایی که در این سال ها از سوی تروریست های منافق به مردم ایران روا شده، باز هم ناچیز است ـ به نوری مالکی اخطار شدیداللحن داده که از استرداد این افراد به تهران خودداری کند.

این اخطار اشتون در حالی در کشور ما با سکوت خبری رسانه ای مواجه شده بود که رسانه های اصلاح طلب با راه‌اندازی موج خبری حمایت از مذاکره با غرب و دیدار روحانی ـ اوباما، همچنان خواب برقراری ارتباط با غرب را می دیدند.

وزیر محترم امور خارجه نیز با رویی گشاده و لبانی خندان، ساعاتی بعد پذیرای رئیسه سیاست خارجی اروپا بود و در طول مذاکره کوچک ترین اشاره ای به دخالت آشکار اشتون درامور داخلی دو کشور مستقل و مهم ایران و عراق نکرد. "اعتراض" که دیگر جای خود دارد!

شادی ظریف از این دیدار در حدی بود که بلافاصله به دوستان و همراهانش دستور می دهد تا لپ تاپش را بیاورند و او نیز بتواند گشتی درفیس بوک بزند، لایکی برای دوستان و احتمالا صفحه خانم اشتون بگذارد و دست آخر هم روایتی فیس بوکی از دیدارش با نامحرمان (!) گزارش کند.

این تنها نمونه ای از خیانت و فساد اشتون و رفتاهای کاسبکارانه اش است که بیان شد. مشابه چنین رفتارهایی نه تنها در برابر ایران، که نسبت به بسیاری از ملت ها از او وجود دارد که سبب شده بسیاری از رهبران کشورهای جهان نسبت به او بی اعتماد باشند. ولی برخی سیاستمداران داخلی، همچنان دل به اشتون بسته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بلاخره ما فهميديم كه زن ضعيفه يا مرد ظريفه يا زن ظريفه و مرد ضعيفه.
Iran, Islamic Republic of
چرا به اين فكر نميكنيد كه سياست جاي عجله كردن و انتقام جويي نيست جواب اونم به موقعش ميدن شما نگران خنديدن و يا نخنديدن ظريف نباشيد
حریف این زن فرعون مزاج و اربابان شیطان صفتش فقط اقتدار و اصولگرایی سعید جلیلی بود
الان میفهمم که جلیلی درست میگفت
ساحل آرام
سلام،مگر فیس بوک طبق قوانین جمهوری اسلامی فیلتر نیست،پس چرا وزرای نظام که باید الگوی برای دیگران در رعایت قانون باشند،قانون شکنی کرده و در ایران از فیلترشکن استفاده میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
کاش یاد بگیرید در کار بزرگان دخالت نکنید
محمدی
Iran, Islamic Republic of
وای همش تقصیر مشاییه!!!!
شما به صلابت جلیلی عادت کردید این رامیگویند اعتدال
میانه رو
واقعا جای تاسف داره که جلوی حسن روحانی سنگ بندازید....زورتون میبره داره کشور پیشرفت می کنه.
واقعاچرادرس نمیگیرندچرا؟
اين حرف را بايد به جليلي ميگفتيد نه به ظريف!
عجب خیانت کار و مکاره ای است این اشتون
بنده خدا دکتر جلیلی چه می کشیده از دست این رویاه
چطور وقتی سعید جونت بود
قابل اعتماد بود .حالا نیست
محمدرضا
متاسفم برای کسیکه این مقاله رو نوشته...
Iran, Islamic Republic of
ظریف دوست داریم
برای خودم متاسفم
منم برات متاسفم
حمزه
Iran, Islamic Republic of
آخ که چقدر دلم برای آقای دکتر جلیلی و پایبندی به اصول اسلامی در دیدار با این خانم تنگ شده.
این تازه اول راهه
Iran, Islamic Republic of
لطفا تندروي نكنيد . موضوعات مختلف را با هم قاطي نكنيد. بگذاريد مسولان كشور كارخودشان را انجام دهند. اگر دوباره مطلب خودرا مرور كنيد جملات متضادي را پيدا خواهيد كرد. اميدوارم سواد روزنامه نگاران ما بالا رفته و حرفه اي شوند.
aqil
دمت گرم کاملا درست گفتی
وادادگي هم اندازه داره ...
ظريف اگه شأن خودشو نگه نميداره، لااقل درشأن ملت ايران ظاهر بشه.
کجائی دکتر جلیلی که دلمان برایت تنگ شده با آن ابهتی که در مذاکرات داشتی که موجب سرافرازی و غرور هر ایرانی بود ... کجائی که یادت بخیر ...
همين احساسات است كه كار دست ماايراني ها ميده.
ظریف دیپلمات زیرکی است.
از قدیم گفتن آزموده را آزمودن خطاست .
حالا شما می خواهید باز بیازمایید یاعلی . ولی مراقب باشید , از ما گفتن بود. عالیجناب فیس بوکی.
سینا
جهان تند نروو
محمد
بازم یکی خواست این مذاکره رو به جایی برسونه این رسانه های تند رو چوب لای چرخش میخوان بزارن