سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

اثر طب سوزنی، بر عملکرد دستگاه ایمنی بدن

چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 313960
طب سوزنی شاخه‌ای از طب چین است که بیش از سه هزار سال قدمت دارد. در طب سوزنی، سوزن­‌های مخصوص بسیار نازکی را در نقاط خاصی از بدن قرار می‌­دهند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا طب سنتی قدمت بیش از سه هزار سال دارد که به توصیف و بررسی آن‌دسته ازسیستم‌ها و دانش‌های پزشکی می‌پردازد که درطی سده‌های پیشین و قبل از دوران طب مدرن در جوامع گوناگون بشری بوجود آمده است. در واقع طب سنتی تنها روش درمانی است که بر پایه مزاج شناسی استوار ­است.

این کار برای بازگرداندان تعادل و سلامت بدن انجام می­‌شود. در حقیقت بدن انسان مکانیزم­‌های خود تنظیم شونده­‌ای دارد که می­‌تواند تعادل را حفظ کند، هم‌چنین طب سوزنی به طور قابل توجهی می­‌تواند روی این سیستم تاثیر بگذارد.

طب سوزنی علاوه بر کاهش شدت کمردرد بیمار باعث بهبود دیگر ناتوانی‌های ناشی از کمر درد نیز می‌شود و از این رو باعث بهتر شدن کیفیت زندگی بیمار می‌شود.

پژوهش­‌های انجام شده نشان می­‌دهند­ که سوزن­‌ها با تحریک سیستم عصبی­، باعث شروع یک سری واکنش­‌های نرواندوکرین می­‌شوند وبعد مواد شیمیایی آزاد شده که به برقراری یک تعادل بیوشیمیایی کمک می­‌کند.

همه سیستم­‌های بدن اعم از سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک، سیستم عصبی مرکزی‌، سیستم ایمنی و سیستم غدد درون ریز طی انجام طب سوزنی تحت تاثیر قرار می­‌گیرند و این امر باعث کاهش درد، کاهش علائم و بهبود بیماری می­‌شود.

رفع کمردرد و دردهای سیاتیکی در طب سنتی

یکی از شهروندان بیرجندی در گفت و گو با ایسنا گفت: ۸ماه قبل به علت درد شدید کمر و گرفتن رگ‌های پا و عضلات مراجعه کردم، درد به حدی بود که داروهای مسکن و نیز پره‌گابالین نیز روی من کم اثر بوده و به این علت به مصرف ترامادول روزانه بود­، البته هنوز هم درد زیادی داشتم.

وی ادامه داد: بعد از ۱۰ جلسه طب سوزنی دردهایم خوب شد و یکی از پاها که آتروفی شده بود، به سایز تقریبا طبیعی رسید و داروها قطع شد، حتی مصرف ترامادول نیز ترک داده شد.

وی اظهار کرد: بعد از اتمام، جلسات یک ماهه گذاشته شد واکنون بعد از یک سال از گذشت درمان اولیه من هیچ دردی ندارم و سایز هر دو اندام تحتانی نیز برابر است.

بهترین راه درمان کمردردهای مزمن استفاده ازطب سوزنی است

محمد‌علی پردلیان، پزشک متخصص طب سنتی در گفت وگو با ایسنا گفت: کسی که رگ­‌های او فراخ و آشکار­تر و رنگ بدن او به سرخی ­یا­ سیاهی می­‌خورد و گوشت فراوان و ماهیچه قوی داشته باشد، می­‌تواند طب سنتی­‌ کند.

وی افزود: در سال­‌های جوانی و میانسالی و کسانی که شیرینی بیشتر می­‌خورند و جوش و کورک در بدن دارند،

می­‌توانند درمان کنند، اما کودک تا ۱۴ سالگی به خاطر گرمی و تری اندام­‌ها نمی­‌تواند این کار را انجام دهد.

پردلیان بیان کرد: یکی از روش­‌ها در طب سنتی، خونگیری است که این عمل باعث دفع بسیاری از سموم بدن به خصوص در مواقع غلبه سودا شده و مواد زائدی که در خون رسوب و افزایش پیدا می­‌کند را نیز دفع خواهد کرد.

این پزشک متخصص طب سنتی افزود: کاربردهای مهم فصد شامل کمردرد سیاتیکی، همورویید، پاکسازی طبایع غالب و بیماری‌های گوارشی می­‌شود.

پردلیان در خصوص اینکه فصد در واقع همان رگ زدن است، یادآورشد: این درد با دراز کشیدن به حالت طاق باز بهتر و با ایستادن، نشستن یا سرفه که منجر به افزایش فشار داخل کانال نخاعی می­‌شوند، افزایش می‌یابد و باید توسط افراد ماهر و متخصص درمان شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *