يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
رمزی کلارک:

ایران حق دارد که از آمریکا نگران باشد

دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب: 313365
دادستان کل پیشین آمریکا اعلام کرد که مردم آمریکا از جنگ آمریکا علیه کشورهای منطقه بیزار شدند و مخالفت آمریکایی ها با جنگ علیه سوریه از دلایل مهمی بود که اوباما را این جنگ منصرف کرده بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رمزی کلارک، دادستان کل پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه المیادین اعلام کرد که هر گونه حمله به سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی است.

کلارک با اشاره به مواضع رئیس جمهور آمریکا در قبال تحولات سوریه اعلام کرد که باراک اوباما خیلی باهوش است اما رئیس جمهور ضعیفی است.

وی همچنین درباره تغییر مواضع آمریکا درباره حمله به سوریه با توجه به پیشنهاد روسیه درباره تسلیحات شیمیایی سوریه اعلام کرد؛ یکی از دلایلی که باعث شده اوباما از اقدام نظامی علیه سوریه عقب نشینی کند مخالفت مردم با این موضوع بود و اوباما هم مخالفت مردم را به وضوح مشاهده و درک کرده بود.
دادستان کل پیشین آمریکا اعلام کرد که مردم آمریکا از جنگ آمریکا علیه دیگر کشورهای منطقه از جمله عراق و افغانستان خسته شدند  و رئیس جمهور آمریکا به خوبی می داند که مردم این کشور از جنگ بیزار شدند.

رمزی کلارک در ادامه با اعلام اینکه هدف نهایی آمریکا از جنگ با سوریه، ایران است گفت: ایران حق دارد که از استراتژی آمریکا در منطقه نگران باشد.

وی همچنین در ارزیابی گفتگوی روسای جمهور ایران و آمریکا اعلام کرد که توافقات باراک اوباما و روحانی خیلی مهم است و امیدوارم که تفاهم دوجانبه و صلح میان طرفین محقق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *