پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۲
رامبد جوان:

با هر قصه‌ای در جمهوری‌اسلامی‌ می‌توان‌ فیلم موفق ساخت/علت‌ غرزدن‌ها تنبلی‌ و بهانه‌جویی است

شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 313017
من تا چند وقت پیش می‌گفتم این افرادی که مدام غر می‌زنند و گویند شرایط طوری است که نمی‌شود کار کرد، کارها رد می شوند، سانسور وجود دارد و ... خودشان نمی‌خواهند کار بکنند و اینها بهانه است. اما چند وقت است که خودم دچار این شدم و دو سه بار از دهان خود شنیده‌ام که شرایط جور نیست
با هر قصه‌ای در جمهوری‌اسلامی‌ می‌توان‌ فیلم موفق ساخت/علت‌ غرزدن‌ها تنبلی‌ و بهانه‌جویی است
به گزارش جهان به نقل از مشرق، رامبد جوان ار بازیگران و کارگردانان سینما و تلویزیون نیمه شب پنجشنبه با حضور در برنامه سین مثل سریال به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

رامبد جوان در بخشی از این برنامه در خصوص فعالیتهای حال حاضر خود گفت: من الان در پی طراحی یک سناریویی سینمایی در ژانر تخیلی و اکشن برای نوجوانان هستم که برای آن قسمتهای دوم و سوم را نیز فرض کرده‌ام. این کار به علت شرایط اجرایی و تکنیک کار پرهزینه‌ای است. این کار شدنی است و بودجه نیاز دارد و یا امسال یا سال بعد حتما آن را خواهیم ساخت.

او در ادامه خاطرنشان کرد: من خیلی تجربه کردن ژانرها و گونه های مختلف را دوست دارم؛ ولی این که چقدر می‌توانیم این کار را انجام بدهم به عرضه‌مان، زورمان و سیاست‌ها بستگی دارد.

وی در خصوص سیاست‌ها نیز خاطرنشان کرد: من تا چند وقت پیش می‌گفتم این افرادی که مدام غر می‌زنند و گویند شرایط طوری است که نمی‌شود کار کرد، کارها رد می شوند، سانسور وجود دارد و ... خودشان نمی‌خواهند کار بکنند و اینها بهانه است. اما چند وقت است که خودم دچار این شدم و دو سه بار از دهان خود شنیده‌ام که شرایط جور نیست؛ ولی الان می خواهم اعتراف کنم که من همان نظر اول را دارم. اگر بخواهی کار کنی می توانی کار کنی. صد درصد. در هر ژانری و با هر کیفیت عالی‌ای و با هر قصه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران با مردم ایرانی و شرایط تعداد سینماهای ایران و... می توانی یک فیلم موفق بسازی. ژانرت را می توانی دربیاوری و درجه یک اجرا کنی و به شدت هم بفروشی. من قسم می خورم شما در هر ژانری فیلم خوب بسازید فوق العاده خواهد فروخت. می خواهم بگویم من الآن دچار همان تنبلی شده ام و خودم دارم از آن حرفها می‌زنم اگر ما داریم غر می‌زنیم تقصیر خودمان است.

روند شروع به کار هنری رامبد جوان به ترتیب در تئاتر، تلویزیون و سینما بوده است. او در یازده فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌است. وی در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی پرطرفدار همسران نقش کوتاهی داشت و همین باعث حضور پررنگ وی در مجموعه تلویزیونی خانه سبز در نقش فرید صباحی شد. نقش‌هایی که جوان در سینما و تلویزیون ایفا می‌کند بیشتر جنبه طنز دارد.

وی کارگردانی چهار مجموعه تلویزیونی به نام‌های گمگشته و نشانی و مسافران و توطئه فامیلی را به عهده داشته‌است که مجموعه نشانی ایام نوروز ۸۷ از شبکه دو سیما پخش شد. مجموعه گمگشته به نویسندگی سید سعید رحمانی و علیرضا کاظمی پور نیز در ماه رمضان سال ۱۳۸۰ از سیما پخش شد که با استقبال تماشاگران مواجه شد.

در سینما نیز اسپاگتی در هشت دقیقه را در کارنامه خود دارد که جایزه بهترین کارگردانی دوره بیستم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را در سال ۱۳۸۴ از آن خود کرد.

او در جشنواره ۲۹ فجر به عنوان کارگردان در فیلم ورود آقایان ممنوع شرکت داشت و توسط همین فیلم در زمان اکران فروشی بالغ بر ۶ میلیارد تومان بر جای گذاشت و فیلم پر مخاطب شبهای رمضان ۹۰ بود. همچنان رامبد جوان در جشنواره ۳۱ فجر سیمرغ بهترین بازیگر مکمل نقش مرد از فیلم گناهکاران را دریافت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *