پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

کنترل کیفیت میوه ها وظیفه ما نیست

شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 312856
مدیرعامل سازمان میادین در خصوص آلودگی سبزیجات و میوه‌ها و اعلام نام این محصولات، گفت: با توجه به وظیفه و ماموریتی که برای ما تعریف شده است تنها پایش آلاینده‌های شیمیایی بر عهده سازمان میادین است دخالتی در کنترل این محصولات نداریم.
به گزارش جهان، حسین صفایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: نتیجه‌ پایش محصولات کشاورزی که انجام می‌دهیم را در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه کنترل و جلوگیری از توزیع و پخش محصولات دارای اشکال بر عهده سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری نیست، گفت: بر این اساس به دلیل اینکه کنترل بر عهده سازمان‌های دیگر است اعلام نام این محصولات نیز بر عهده این سازمان‌ها است.

صفایی تصریح کرد: آزمایش و پایش محصولاتی که وارد بازارهای سازمان میادین میوه و تره‌بار می‌شود به صورت روزانه انجام می‌شود و این محصولات از نظر میزان سموم و مواد آلاینده شیمیایی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

در چند سال گذشته کمیته محیط زیست شورای شهر تهران بارها گزارش‌هایی را به طور رسمی و غیر رسمی در مورد آلودگی در برخی سبزیجات و میوه‌های عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار ارائه کرده بود اما منابع رسمی تاکنون بدون رد وجود این آلودگی‌ها، میزان و نوع محصولات را اعلام نکرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *