جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

اهداف‌ساخت هويت‌ جعلي‌برخي مسؤولان

سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 312207
به نظر مي‌رسد پس از افتضاح لو رفتن اسناد سري جاسوسي آمريكا از طريق اسنودن، پروژه پيچيده‌اي خارجي براي وجاهت‌بخشي به ابزارهاي صهيونيستي در جريان افتاده تا اعتبار شبكه‌هاي اجتماعي سوخته و رو به افول غربي را از محل اعتبار مسئولان نظام اسلامي تامين كند.
یه گزارش جهان، مهدي صرامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهداف ساخت هويت‌هاي مجازي جعلي به نام برخي مسئولان در محيط‌هاي مجازي مانند فيس‌بوك و توييتر گفت: ساخته شدن يك‌باره شناسه‌ها و صفحات متعدد به نام مسئولان كشور در فضاي مجازي يعني ايجاد هويت‌هاي مجازي منتسب به اعضاي محترم هيات دولت نشانگر پروژه‌اي هدفمند در جهت آسيبپذير كردن، مصادره به مطلوب و سوء‌استفاده از اعتبار مسئولان نظام در جهت وجاهت دادن به يك شبكه اجتماعي آمريكايي همچون فيس‌بوك است كه بنا به گفته خود مقامات غربي پيچيده‌ترين ماشين جاسوسي ساخت غرب محسوب مي‌شود.

اين كارشناس فضاي مجازي ادامه داد: ظاهرا حلقه‌اي با ساختن هويت‌هاي مجازي جعلي يك‌شبه به نام مسئولان محترم نظام، قصد تحقير ملت ايران را دارند.

صرامي در تحليل روند مشاهده شده اخير اضافه كرد: به نظر مي‌رسد پس از افتضاح لو رفتن اسناد سري جاسوسي آمريكا از طريق اسنودن، پروژه پيچيده‌اي خارجي براي وجاهت‌بخشي به ابزارهاي صهيونيستي در جريان افتاده تا اعتبار شبكه‌هاي اجتماعي سوخته و رو به افول غربي را از محل اعتبار مسئولان نظام اسلامي تامين كند.

وي در خصوص اينكه واكنش‌ها نسبت به اين موضوع چه بوده است، گفت: بايد منتظر اعلام نظر رسمي اعضاي محترم دولت باشيم ولي الحمدلله تاكنون از هيچكدام اعضاي محترم دولت بصورت موثق مطلبي نديده‌ايم كه از جعل هويت مجازي براي خود در فيسبوك اظهار رضايت كرده باشند.

اين كارشناس فضاي مجازي از مسئولان امر خواست تا هرچه زودتر در اين خصوص اظهار‌نظر كنند تا فضا شفافتر شود.

شايان ذكر است در حال حاضر بعضا در يك محيط مجازي مانند فيس‌بوك يا توييتر، صفحات و شناسه‌هاي مختلفي به اسم يك نفر ساخته شده و هريك ديگري را تكذيب مي‌كند و خود را مسئولان دولت جا ميزند! احتمالا برخي جريانات در پي آن هستند تا با ساخت چنين صفحاتي از عنوان و جايگاه مسئولان سوء‌استفاده كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *