سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
مایلی کهن:

کسی‌جرات نداردبه کی‌روش بالاتراز گل بگوید!

او نه استعفا می‌دهد، نه می‌رود
سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 312139
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: فوتبال ملی ما متولی ندارد و کسی نمی‌تواند بالاتر از گل به کی‌روش بگوید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد مایلی‌کهن که به صورت تلفنی در رادیو ورزش مصاحبه می‌کرد در مورد مقایسه تیم ملی در زمان خودش و تیم ملی کنونی، گفت: در آن زمان امکاناتی در اختیارمان نبود و حتی زمین تمرینی وجود نداشت، ما استراحت کافی نداشتیم و در بعضی مواقع ۸ بازیکن ما در یک اتاق می‌خوابیدند.

وی افزود: واقعغیت این است که فوتبال ملی ما متولی ندارد، همه اختیارات دست کی‌روش است و کسی نمی‌تواند از گل بالاتر به او بگوید ، فقط در این چند روز به دربی استقلال و پرسپولیس حمله می‌کنیم اما یکی نیست بگوید در این دو سال اخیر آیا فوتبال با کیفیتی از تیم ملی دیده‌اید یا نه، ما یک بازی از تیم ملی دیدیم که آن هم منصوریان سرمربیگری می‌کرد و بازی قابل قبولی بود.

سرمربی صبای قم در ادامه صحبت هایش گفت: درست است که امسال به عنوان تیم صدرنشین به جام جهانی رفتیم اما این موضوع اتفاقی رخ داد. مگر غیر از این است که همه تیم‌ها در تاریخ‌های فیفا ‌دی بازی می‌کنند؟ کدام یک از تیم‌های صعود کرده به جام جهانی اردوی ۱۵ روزه می‌گذارند، این مسئله یعنی بازگشت به ۱۰۰ سال پیش، اتفاقاً بازی‌های لیگ ما هم زیاد فشرده نبوده و قبول کنید که لیگ‌های اروپایی که شما آن را با لیگ ایران قیاس می‌کنید دیرتر از لیگ برتر ما شروع شده است.

مایلی‌کهن با انتقاد از رفتارهای کی‌روش گفت: مگر تیم ملی کره از ما درخواست نکرده بود که در دیداری دوستانه بازی کند؟ این یک بازی تدارکاتی خوب بود و شاید حتی به خاطرش به ما پول هم می‌دادند اما چرا این درخواست کره را رد کردیم؟ کدام یک از تیم‌های حاضر در جام جهانی درخواست اردو می‌کنند که ما این کار را انجام داده باشیم؟

سرمربی سابق تیم ملی در ادامه صحبت‌هایش گفت: ما هم باید مثل سایر تیم‌ها ۲-۳ روز قبل از بازی‌های فیفا دی دور هم جمع شویم و بازی کنیم نه اینکه فقط زورمان به تیم‌های داخلی کشور برسد مثلاً در بازی با عمان یکسری از بازیکنان به تیم ملی دعوت شدند که رفتیم و از آن تیم ۳ گل خوردیم ولی نفراتی در آن بازی به میدان رفتند که اصلاً در بازی‌های بعد از آنها استفاده نشد، این چه نوع دیدار تدارکاتی است؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا خواسته کی‌روش که بازیکنان از ۲۰ فروردین در خدمت او باشند، گفت: همه اختیارات ما دست کی‌روش است، مطمئن باشید او نه استعفا می‌دهد و نه از ایران می‌رود، او زمانی از اینجا می‌رود که تمام حقوق و مزایایش را بگیرد، ما هم باید مثل همه کشورهای پیشرفته بازی‌های تدارکاتیمان را برگزار کنیم و تعجب است که کی‌روش مدام به سفر می‌رود و فدراسیون هم هزینه‌های آن را می‌پردازد، هیچ‌کجای دنیا سرمربی تیم ملی محل اردو را نمی‌بیند و با این علم پیشرفته و دنیای کوچک می‌توان از طریق سایت‌ها و امور بین‌الملل، محل اردوی تیم ملی را انتخاب کرد، تیم ملی ما نه سرپرست دارد و نه کسی می‌تواند به کی‌روش حرف بزند.

وی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم در جام جهانی آبرومند باشیم باید قبول کنیم که میانگین سنی ما خیلی بالا است و کی‌روش باید شهامت داشته باشد و در تیم ملی تغییرات ایجاد کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *