چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱

نتایج یک نظرسنجی؛ قابل توجه کنگره آمریکا

مخالفت مردم آمریکا با حمله به سوریه حتی در صورت موافقت کنگره
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 312036
نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد،اکثریت مردم آمریکا معتقدند نمایندگان کنگره نباید با طرح کاخ سفید برای دریافت مجوز حمله نظامی به سوریه موافقت کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نتایج نظر سنجی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نشان می‌دهد، از هر ۱۰ نفر آمریکایی ۶ تن معتقدند کنگره نباید با درخواست کاخ سفید برای حمله نظامی علیه سوریه موافقت کند.

بر اساس این نظرسنجی همچنین از هر ۱۰ نفر ۷ نفر می‌گویند، این حمله به اهداف بزرگی دست پیدا نخواهد کرد. نظرسنجی سی‌ان‌ان همچنین نشان می‌دهد، ۵۵ درصد مردم آمریکا حتی در صورت موافقت کنگره با حمله نظامی به سوریه مخالف هستند و ۷۱ درصد نیز مخالف اقدام نظامی علیه دمشق بدون موافقت کنگره هستند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هفته پیش در یک سخنرانی برای این کشور اعلام کرد، اقدام نظامی علیه سوریه منوط به موافقت کنگره است

پس از اینکه مخالفان در ۲۱ آگوست دولت سوریه را متهم کردند که در منطقه غوطه شرقی واقع در حومه دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، غرب به رهبری آمریکا مدعی شد سوریه از خطر قرمز عبور کرده است و باید تنبیه شود.

دولت سوریه نیز با رد این اتهامات اعلام کرد، حمله شیمیایی در منطقه غوطه توسط مخالفان صورت گرفته است تا افکار عمومی و تحقیقات بازرسان سازمان ملل را منحرف کرده و زمینه را برای مداخلی خارجی آماده کنند.

متحدان سوریه از جمله ایران، روسیه و حزب‌الله نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه دمشق هشدار داد‌ه‌اند و اعلام کرده‌اند این اقدام می‌تواند کل منطقه را به آتش بکشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *