سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

چند درصد از کفش‌ها ایرانی است؟

يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 311642
رییس اتحادیه کفاشان دست دوز گفت: بازار به وسیله تولیدات داخلی کاملا اشباع شده و در برخی از مواقع کارگاه های تولیدی با تمام ظرفیت خود به تولید نمی پردازند.
به گزارش جهان، رسول شجری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پنج درصد از نیاز کشور توسط کفش وارداتی تامین می شود که این مقدار تنها برای افرادی با توان بالای اقتصادی است و به عنوان کفش های لوکس به حساب می آید.

وی ادامه داد: در دوسال تخیر با تحولات ارزی تولیدکنندگان کفش توانستند جایگاه خود با بهترین کیفیت تولید را در بازار داخلی به دست آورند و در کنار آن مازاد نیاز داخلی را به کشورهای همسایه صادر کنند.

او افزود: در سال گذشته حجم صادرات بسیار قابل قبول بود که با راه اندازی مرکز مبادلات ارزی صادرات کفش کاهش پیدا کرد.

شجری با اشاره به حجم تولید کفش بیان کرد: تولید داخلی کفش جوابگوی نیاز ۱۵۰ میلیون نفر است و حجم تولید بیش تر به سمت کفش های اسپورت و مجلسی سوق پیدا کرده است.

رییس اتحادیه کفاشان دست دوز یادآور شد: ۸۰ درصد مواد اولیه کفش در کشور تولید می شود اما هیچ گاه عرضه آن در بازار ساماندهی نشده است. در مواقعی که تقاضا افزایش پیدا می کند دلالان در عرضه مواد اولیه مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی به وجود می آورند و دولت نطارت و حمایتی صورت نمی دهد.

او در پاسخ به این سوال که چرا کفش های داخلی با برند خارجی تولید می شوند گفت: این نشات گرفته از فرهنگ استفاده مردم است و در برخی موارد دیده شده فروشندگان کفش تولید داخلی را با نام خارجی به قیمت های گزاف به فروش رسانده اند.

شجری تاکید کرد: برای اصلاح فرهنگ مصرف زمان لازم است و این اصلاح فرهنگ باید در سطح تولید کننده، فروشنده و خریدار انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *